Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Willoe
Jeg har lige købt mig en ny skærm en 20" Medion, og jeg har læst mig frem til at den optimale opløsning på denne skærm skulle være 1680x1050 men hvordan får jeg den indstillet den på det? jeg kan kun vælge 1600x1200 ellers bliver det 1792x1344.. Er der et sted hvor jeg manuelt kan indstille den?

Og så lige et andet problem, når jeg sætter cd`en med driver i sker der ikke noget, så åbner jeg manuelt cd`en for at finde driveren og få skærmen installeret, men der er ikke noget jeg kan installere, når jeg åbner mappen der hedder driver er der kun 5 ikoner der hedder MD30004VB, md30004vb_a, md30004vb_d, MED2AD og MED2AA hvordan kan det være?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken extension har de filer du kan se på CD'en?
Kører du over DVI eller VGA?
Af Willoe
Efter lidt arbejde fandt jeg et sted hvor der stod opdatering af driver, det hjalp, nu kan jeg få den opløsning jeg skal bruge..
Men ellers tak for hjælpen...
Af sismofyt
Jeg har præcis de sammen problemer som du beskriver - men kan ikke finde løsningen - hvad skal man gøre for at få 1680*1050 opløsningen?
Af Willoe
Gå ind i controlpanel vælg skærm/display vælg indstillinger/settings vælg avanceret vælg skærm/monitor vælg indstillinger/properties vælg driver vælg opdatere driver.
Mit windows er på engelsk så jeg er ikke sikker på hvad tingene hedder på dansk. Derfor har jeg også skrevet det på engelsk.