Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg synes det er lidt svært at overskue TV situationen i øjeblikket. Derfor vil jeg spørge alle jer kloge mennesker herinde, om I kan hjælpe mig?

Jeg kan oplyse, at jeg i øjeblikket har et 3 et halvt år gammelt 32" Philips LCD TV, som jeg købte billigt i Kvickly. TV'et har MPEG2 tuner og jeg modtager signalet via en tagantenne. Jeg har derfor altid kun kunnet se DR1, DR2 og TV2.

Min situation er den, at jeg sådan set bare gerne vil blive ved med at kunne dette efter nytår. Jeg har ikke noget behov for flere kanaler - og har derfor ikke lyst til at betale for dyre TV pakker.

Jeg har heller ikke lyst til at have en ekstra boks (og dertil hørende fjernbetjening) stående i stuen.

Min konklusion, er at den eneste måde jeg undgår den ekstra boks, er at købe et nyt TV med MPEG4 tuner.
Jeg vil dog ikke bruge særligt meget på et nyt TV og derfor overvejer jeg at købe et Panasonic TX-P42C3E, som jeg har set hos Fleggaard til 2.900,- inkl. dansk moms og forsendelse. Det lyder meget billigt for et 42" Plasma TV - og jeg synes jeg har hørt meget godt om Panasonics Plasma TV.

Links:

Fleggaard:
http://www.fleggaardshop.dk/Produktkate ... 600hz.aspx

Panasonic.dk:
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... index.html

Mine spørgsmål er i den forbindelse:

1: Jeg ved godt at TV'et er i den meget billige ende, men er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette TV?

2: Kan jeg med dette TV, på en billig måde, komme til at se TV2 efter nytår? Meget gerne uden en ekstra boks/fjernbetjening...

Jeg håber på nogle gode og konstruktive svar. Spørg gerne hvis der er nogle info jeg ikke har oplyst. Jeg skal forsøge at svare hurtigst muligt.

Venlige hilsner,
Peter
Brugeravatar
Af radiomand
Hej Peter

Med omtalte tv, skal du blot købe et boxer cam modul(ca. Kr. 495,-) og sætte det ind i tvet med et boxer tv-2 kort (Kr.35,50 om mdr."427,- om året"), ingen extra bokse og fjernbetjeninger

Hvis du ønsker og se tv-2 i HD skal du købe et andet tv(et tv med DVB-T2 tuner)
Af Peter Beyer
Hej Jess

Tak for svaret - det lyder jo godt, at man kan undvære boksen.
Du nævner DVD-T2 tuner - er det noget man kan komme i nærheden af på billige TV, eller skal man op i en højere prisklasse, for at få det?
Og vil man få noget ud af det på det TV jeg har i tankerne? Her tænker jeg på den begrænsede opløsning på 1024x768.

Til alle:
Jeg er stadig meget interesseret i, at høre om der er nogen der har erfaringer med det nævnte TV.
Jeg tænker især på hvor stor en ulempe det er, med den begrænsede opløsning?

Jeg kan nævne at vi sidder ca. 3,5-4 meter fra skærmen.
Jeg har i øjeblikket en 32" LCD skærm med en opløsning på 1366x768.
Af rkc
med den afstand til tvet ville jeg nok gå efter en 50" (mindst) ellers ville dette være et godt bud,
Panasonic 42" Plasma-TV s30 til 4999,- i elgiganten
hvis ikke du kan finde G30 billigt på nettet
Af Peter Beyer
Okay - dem vil jeg se på.
Men umiddelbart er de jo noget dyrere end det jeg selv linker til - hvad ekstra får man for pengene?
Man skal tænke på, at jeg kommer fra et billigt Philips 32" LCD...
Af Peter Beyer
Er der evt. andre der har erfaringer med det meget billige plasma TV fra Panasonic?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du overvejet blot at bruge en universalfjernbetjening og så investere i en ekstern boks alligevel? Logitech har netop lanceret deres Harmony 200, som koster under 200 kr. Så vil du kunne tænde dit TV og din boks som om de var én enhed:
http://www.logitech.com/da-dk/remotes/u ... 200-remote