Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
S-IPS, PVA og TN er alle kendte for at have twinkling i film, så det er ikke noget der burde være specielt for 2007WFP.
Af Toranaga
Er der kortlæser og USB-hub i den Dell skærm og understøtter den HDCP?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
USB hub ja, kortlæser nej. Jeg mener ikke at den har HDCP understøttelse - det er vist kun de nyeste modeller der har det.
Af Toranaga
Ok, det virker umidelbart dumt at købe en skærm nu uden HDCP?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer vel an på hvad du vil bruge skærmen til. Personligt ville jeg ikke overveje at anskaffe mig en HD- eller BlueRay-afspiller til computeren, så jeg anser det ikke for specielt sandsynligt at HDCP vil blive et problem. Der er trods alt en forsvindende del af markedet der rent faktisk har HDCP idag og det vil nok være farligt at udelukke dem fra herlighederne - så mon ikke der kommer et work-around?
Af Toranaga
Nu tænker jeg ikke så meget på HD-DVD, men mere på de udtalelser Microsoft har kommet med ang. at det kræver HDCP for at få fuld udbytte af Vista. Jeg ved dog ikke helt hvad de mener med det. Det er noget med at nogle ting ikke vil kunnne ses i fuld opløsning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt at de vil prøve at bilde folk ind at deres styresystem er bedst med HDCP, men det vil være en enorm brøler at håndhæve det. Jeg skyder på at 99.9% af alle PC'ere verden over kører uden HDCP understøttelse.