Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har sagt det her et par gange nu, men du får den da lige med på vejen også:
Et screenshot taget med eksempelvis printscreen på din computer har 0% med skærmen at gøre. Du kan se absolut ingenting ud fra sådant et billede idet det jo er din computer der genererer billedet og ikke skærmen. Du kan overbevise dig selv om dette ved at slukke for skærmen imens du tager dit screenshot - du får jo stadig et billede ud af det ikke sandt?

Din skærm skal køres i 1680x1050 for at give et skarpt billede, men hvis du blot hentyder til teksten i internet-explorer så har IE7 jo altså skrifttypeudjævning, som skal slås fra for at få helt skarpe bogstaver (såsom dem der er i titellinien i IE). Dette gøres i indstillingerne->Avanceret->Multimedier-> fjern hakket i "Brug ClearType".
Af M@dsen
ja ok sorry, men er ny herinde og kunne ikke lige finde noget om emnet ved at scrolle igennem Computermonitors..

men det vil sige at du/i ikke kan se at teksten i boxen:
"installerer opdateringer" står rigtigt skidt ?
for det med at fjerne clear tupe i htlm, hjalp ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan se at der er brugt aliasing på skrifttypen og det ER fordi ClearType er slået til. Det er den eneste feature der kan gøre dette og det er KUN i InternetExplorer du vil se det.

Prøv evt. FireFox og se om ikke fænomenet er væk.

Du kan også tjekke om du har slået skrifttypeudjævning til i Windows. Det gøres under indstillingerne for skærmen i fanebrevet "Udseende" hvor du skal trykke på "Effekter" og tjekke om du har sat ClearType til her også.
Af M@dsen
det vil jeg lige undersøge når jeg er hjemme i aften..
men at skifte IE7 ud med firefox,, hmm det bliver sq sidste udvej ;)