Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsRohde
Hvad kan det være udover 'hertz', som er skyld i at skærmen flimrer (det kan ikke ses, men ifølge en fladskærmstest, så flimrer det)?

Jeg får ondt i hovedet af at kigge på skærmen.

Har lige fået Windows Vista, og skærmen på samme tid, og LG har endnu ikke lavet software der fungerer til Vista - så kan ikke rigtig indstille den (eller kan jeg?).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kører du via DVI stikket? Du skal ikke indstille frekvensen på en fladskærm højere end 60 Hz. Frekvensen har ingen indflydelse "flimren" når du har en fladskærm og da elektronikken kun kan behandle signaler ved 60 Hz bør du ikke benytte andre frekvenser - det burde dog ikke ændre noget.
Af MadsRohde
yakken skrev:Kører du via DVI stikket? Du skal ikke indstille frekvensen på en fladskærm højere end 60 Hz. Frekvensen har ingen indflydelse "flimren" når du har en fladskærm og da elektronikken kun kan behandle signaler ved 60 Hz bør du ikke benytte andre frekvenser - det burde dog ikke ændre noget.
Kører over VGA-stikket, mener jeg det hedder :)
Så må jeg da sætte den tilbage på 60 Hz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVI vil muligvis ændre dette. Med VGA kan man ofte opleve at billedet "knitrer" - dette kan du nemt se ved at kigge tæt på en enkelt pixel og se hvordan farven tér sig.