Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja har nu kigget og læst og synes sku det er svært. Vil derfor tillade mig at spørge i et forum hvor kompetente bruger måske kan hjælpe mig.
Det er mest til at arbejde på og spille lidt til Lan engang imellem.

Har selv kigget lidt på Acer http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=178684

Viewsonic http://www.itbutikken.dk/i/168225/1.htm

og samsung http://www.itbutikken.dk/i/164947/1.htm

Er pisse meget i tvivl. Aceren kan jeg forstå har en blank skærm er det korrekt ? Lidt som Xerox har på ders. synes det ser fliot ud. Viewsonic har jeg valgt den model med Ipod i, skal ikke bruge det, men synes også den er flottest af dem de laver med sort piano. Samsung, ja fordi den ser fornuftig ud.

Hvad siger i?

\René
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Brug venligst vores søgefunktion. Du kan finde tråde der handler om alle tre modeller. Brug evt. wildcards i dine søgninger såsom VX22* eller 225B* for at få flest mulige hits.

Gør dig desuden klart at 22" skærmene har et TN panel hvorimod Acers model har et P-MVA panel. De to paneltyper er bestemt ikke identiske og appelerer til forskellige målgrupper. Du kan læse om panelerne i vores sektion om panelteknologi på forsiden af flatpanels.dk
Af primeradk
ok, men kan så forstå ud fra hvad I skriver at TN burde være klart det bedste til spil fesk og dermed bør jeg så udelukke Acer. Right
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvor ivrig en spiller du er. Jeg bruger selv S-PVA paneler til at spille på uden at have problemer.
Af primeradk
Ja nu spiller jeg sådan lidt engang imellem, men det er jo trods alt også der det helst skal køre fint. Når man bare kigger er jeg ret sikker på jeg kan leve med dem.
Vil et TN panel være det jeg har brug for så? Og Samsung kan jeg forstå ikke er så heldige. Så må det være Viewsonic jeg skal have right?
Er der kommet klaring på hvad panel der er i de Dell skærme i 2007WFP. Synes efterhånden det er meget forskelligt hvad folk skriver? Vil den skræm være et bedre valg.

\René
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
de der har bestilt en model i januar, har fået et S-IPS panel i 2007WFP. Jeg ville foretrække et S-IPS panel til enhver tid frem for de 22" du selv har kig på. Alternativt har Samsung lavet en ny model, 226BW som vi desværre ikke har fået rapporter om endnu, men den kunne være en mulighed, hvis du vil have TN.
Af primeradk
Nu har jeg bare siddet og læst og læst omkring TN og S-IPS. TN, står som et billig panel men hurtige i spil men dårligere farver. S-IPS står som skulle have bedre betragnings vinkel, bedre panel, flottere farver, så står der flere steder ingen slør i spil, kan jeg dog ikke forstå hvis TN skulle være hurtigere til dette.

Havde ellers besluttet mig nu for enten samsung 226BW eller Viewsonic VX2245wm. Nu tænker jeg lidt på Dell 2007WPS igen... Er bare svært nu man ikke kan se Dell i live.
Jeg laver ikke grafisk arbejde på den. Det er ren surfe og spille til lan. Ser heller ikke film på den. Du har jo en Dell og har set en masse skærme. Hvad vil opfylde mine behov bedst efter din overbevisning?

Tak fordi du gider tage dig tid til alle mine spørgsmål.

\René
Af Scandal
Jeg har selv lige købt en LG L2000C, med S-IPS panel. (20" 4:3 format)
Jeg er meget tilfreds.
Det lyder som om den kunne opfylde dine behov.

Designet er lidt kedeligt, men skærmens opførsel har jeg ikke en finger at sætte på.

Det kunne være et alternativ til Dells. Her har du mulighed for at se den inden og så er den lidt billigere.
Til gengæld er designet ikke så flot som Dells og der er ingen USB-hub.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TN er stadig hurtigst til spil, så hvis det vægter højest så spar pengene og tag et TN panel. Vi ved bare ikke nok om 226BW til at kunne rådgive om den.
Af primeradk
Ok, jeg ryger sku nok på enten en Samsung eller en Asus MW22U. Design er en smags sag og panelerne er ens. Hvis jeg skal vælge mellem de to, er der så nogen af dem hvor jeg kan få problemer hvis der er fejl i panelet? Tænker mærkerne imellem?
Erfaringer på tidligere tidspunkter? Hjælp til hvad for en jeg skal vælge?

\René
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ret mange her på siden der ikke har været tilfredse med deres 225BW, men omvendt så er der også flere udenlandske anmeldere der ikke har været så begejstrede for Asus' model. Jeg ville nok satse mere på 226BW hvis jeg var dig og håbe at de havde rettet problemerne med baggrundsbelysningen i den.

Der er billeder af 226BW her - også af baggrundsbelysningen:
http://product.pcpop.com/000037087/Picture.html