Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af glacial
Hej

Jeg har lige opdaget en "grøn" lodret og fin stribe fra top til bun af billedet. Er der nogen herinde som har en mulig forklaring på fænomenet og hvad jeg evt. kan gøre ved det ?

Har prøvet at slukke og tænd samt at køre div. skærmbeskyttelser, men det synes ikke at virke.

Håber nogen kan hjælpe :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er en fejl på enten panelet eller en af de boards, der styrer Tv'et. Det er ikke helt det samme som pixelfejl og den bør kunne forsvinde igen, hvis det defekte komponent udskiftes.

Jeg vil helt klart sige, at det er en garanti-sag.
Af glacial
Hej Rasmus

Jeg synes lige jeg skylder en "ende" på historien.

Du har ganske ret i at det formentlig er en panelfejl. Jeg kontaktede Samsung der mente at det måtte være en saådan fejl. For at følge "proceduren for reklamationer" skulle jeg dog først opdatere tvét med den nyeste firmvare og hvis ikke det hjalp skulle jeg nulstille tvét. det virkede som forventet ikke.

Det skal siges at dette gjorde jeg samme aften hvor jeg havde snakket med dem om dagen. Dagen efter melder jeg at det ikke har virket og jeg bliver så 2 timer senere kontakte fra deres support der mener at det må være en panelfejl. Efter 4 dage bliver jeg kontaktet idet de har fået et nyt panel hjem og nu vil komme til mit hjem for at skifte det. Ganske god og hurtig service fra Samsung. det er ikke sidste gang jeg køber deres produkter med sådan en service.

Historien ender dog med at jeg afbestiller besøget da problemet ganske enkelt går i sig selv. Pludselig er den grønne stribe væk ??. samsung har ikke umiddelbart nogen forklaring, udover at det formentlig er "det der nogeng gange sker". Fair nok. De sagde oven i købet at det panel der var hjemkøbt ville ryge på lageret, så havde de det klar hvis problemet skulle opstå igen :-).

Super service.

Synes bare lige du og brugerne skulle have slutningen på historien.