Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Drastrup
Kære Flatpanels!

Det her er mit første indlæg så jeg undskylder på forhånd hvis jeg ikke lige er helt med på sjagongen herinde :) - Men jeg er på vej ud for at lande et fladskærmstv hjem til hytten.

Jeg har kigget vidt og bredt og er endt med at synes om 50PV350N - Jeg har aldrig haft et plasmatv før, og det med HD kanaler osv er helt nyt for mig.

Det jeg sådan set efterlyser er evt. en anmeldelse af tv'et - Jeg synes jeg har googlet helt vildt, men har altså ikke fundet noget brugbart.

Er jeg helt galt på den, eller er jeg på rette vej? - Det er vigtigt at man har i mente at jeg ikke har mange flere penge til at shoppe for, så altså at gå ud og smide 10k det kan jeg ikke. (Desværre!)

Ydermere skal det siges at det her tv. kan jeg få til omkring 6000 med vægopslag, hvilket jeg synes lyder til at være godt, men det vil jo vise sig hvis tv'et ikke lever op til forventningerne.

Forresten tak for et brugbart forum, jeg har virkelig læst meget herinde.
Af Michael P
Ved godt det ikke lige er den model du har kigget på men:

Ejer selv 50PZ250.
Jeg er rigtig glad for det, det blev købt pga. studiestart, så havde ikke lige pengene til et VT30 :P

Mit er ikke indkørt helt endnu, men har oplevet lidt retention ved start af min Zaptor-boks.
Dog er det utydeligt når jeg sidder i min sofa, og det er skam også forsvundet (gjorde det hurtigt)
Men måske retention bliver mindre, når det er kørt til

Jeg købte avatar her den anden dag, og er utrolig forbløffet over hvor godt et billede der er på det.
Det klarede panoreringer utroligt godt (bemærk blu-ray ved 24hz)

Lyden er vel som på de fleste tvér idag, altså rigtig god til almindelig brug, men når jeg ser film, så kører jeg det jo selvfølgelig over mit anlæg

SD-billeder fremstår også flot, dog kan man jo godt se forskel på om det er en gammel udsendelse (venner, beverly hills osv.) eller om det er en ny.

Dog har jeg set at flere steder, at de har skrevet at det har THX-profil, og dette er ikke tilfældet.
Men har indstillet mit tv efter PZ950 herinde fra, og jeg gider ikke rigtigt prøve at få et bedre billede, da jeg er tilfreds.
Dog flytter jeg lidt på kontrast engang imellem, alt efter hvad tid på dagen jeg glor tv og sådan.

En smart ting er også at hvis man hører musik (fra medieboks eller sådan) så kan man slukke for skærmen (strømsparefunktionen) og så sparer man strøm, og mindsker chancen for retention hvis man har et stille stående billede.

Men når jeg ser tv i dag timerne, ruller jeg for, for man kan godt se sig selv i tvét. Men det var ligeså galt på mit LD750N jeg havde en kort stund.

Har ikke prøvet 3D funktionen, da jeg ikke har købt briller endnu, de følger nemlig ikke med.

Hvis du skal bruge DLNA funktionen i tvét, altså media afspilning fra computeren, så skal du ud og have en usb-dongle, da der ikke er netværksstik i.

Btw. er det dig fra Radio ABC? :P
Af Drastrup
Jeg sidde lige og kigger på det tv du beskriver så flot (tak for det)

Og den eneste fordel jeg kan se, for mig, er at der er en ekstra HDMI indgang.

Jeg har med vilje valgt 3D funktionen fra fordi jeg ikke er særlig vild med det, jeg købte kontaktlinser af én enkelt grund: Jeg vil ikke ha en ekstra ramme om alt, og leverpostej på brillerne ;)

Men det du skriver med donglen, kan det også gøres på det fjernsyn jeg har kigget på?

Sammenligning via elgiganten på dette tv:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... gigantenDK|
Af Michael P
Goddag igen.
Havde ikke lige set at mit tv (PZ250N) er steget i pris, nemlig derfor jeg foreslog det, da det på given tidspunkt var billigere end PV350N ;)

Men har lige læst inde på en side at PV350N har RJ45 stik(til netværkskabel)

Så vil råde dig til at sætte et kabel i, hvis du har planer om at streame fra en PC (især 1080p film), da det trådløse ikke heeelt er nok. (ihvertfald ikke de 54mbs som jeg er vant til)

Men tvét kan ikke håndtere DTS lydspor, så vær lige opmærksom på det, så skal du ud og ha fat i en mediaserver der understøtter dts (boxee, popcorn, wd hd live osv.)

Men så bruger man heller ikke tvéts funktion (DLNA) mere.
Af Drastrup
Så vidt jeg kan se har den model jeg kigger på ikke RJ35 indgang.

Jeg har også en PS3 som jeg regner med skal være streaming server... :)
Af Michael P
http://www.fcomputer.dk/tv-hifi/plasma- ... 50-plasma/

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=62 ... BAB6#extra

http://www.computersalg.dk/produkt/6759 ... riceRunner#

De skriver dog at der er.

Og underligt nok kan man ikke finde det på LG´s danske side. Dog hedder det jo PV350T i andre lande (der er forskel på tuneren)

Men der er der heller ikke info om RJ45 stikket.
Og synes heller ikke de nævner DLNA funktion, som de gør på andre tvér
Af Drastrup
Jeg mener ikke at kunne huske at der var noget netværkstik overhovedet. Da jeg kiggede på det i Elgiganten...

Og så er det bare min personlige erfaring, med god vægt dog, at tingene går lidt stærkt i Fcomputer. Der ville jeg ihvertfald ikke handle.