Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af silas_es
hejsa :)

jeg har lige købt mig et samsung UE32D6500 led tv fra redcoon.dk, og har en fuldpakke fra yousee. jeg fik at vide jeg skulle bruge en mpeg4 dvb-c tuner til atr modtage de HD kanaler der følger med i pakke, og har så også været nede og købe et kort som de sagde jeg skulle bruge til hd kanalerne. Men ligemeget hvor meget jeg søger, kan jeg ikke finde dem :s jeg har et CA modul fra mit tidligere tv selvskab; boxer.
- fungere kortet fra yousee ikke i det modul jeg har fra boxer? eller har jeg glemt at indtaste nogle værdier i fjernsynet?

Håber i kan hjælpe! :)

Mvh Silas
Af silas_es
øv hvor ærgeligt! havde håbet på jeg kunne nøjes med det jeg havde :)
- hvor skriver jeg netværks id ind henne? har prøvet ar rode lidt rundt, men da fjernsynet er sendt fra holland af, kan jeg fx ikke vælge hverken danmark eller sverige som land, når jeg skal indstille kanaler..
Af noxity
stop stop stop silas.

Du skal ikke bruge noget kort eller CA-modul for at se de HD kanaler der følger med i fuld pakken. Du skal blot bruge de rigtige søge parametre.

Det du skal gøre er at ændre søgetype indtil du får mulighed for selv at indtaste netværks id. Og så skal du selvfølgelig huske at søge efter Digitale Kabel kanaler og ikke antenne :)
Af silas_es
jeg kan stadig ikke finde ud af hvor jeg skal indtaste netværks id :/ men prøvede at søge manuelt på frekvens 44200 QAM 65 og noget andet der hed 6875, så fandt den 3 hd kanaler, så det er da en start? :D

kender du de rigtig parametre for alle de hd kanaler jeg har ret til i fuldpakken? den fandt kun canal+ hd, canal+ sport hd, og dr hd :/

mangler jo alle de andre som fx kanal 5hd, mtv hd osv osv :(
Af silas_es
okay, nu har jeg fundet ud af at autotune, med netværks id 301 (for mit område) og så frekvens 442000 og QAM 64. så siger den, at den finder 190 digitale kanaler, men 2/3 dele af dem kan jeg jo ikke engang se?

er det ikke muligt for den kun at finde de kanaler, som jeg har i min fuldpakke, uden alt det andet som er kodet? og selvom den finder de 190 digitale kanaler, er ingen af de hd kanaler som er i min pakke, med i.. ? :/
Af silas_es
og så har jeg fundet lidt ved førdt at søge på frekvens 442000 QAM 64 og symbol rate 6875, og derefter frekvens 143000 QAM 64 og symbol rate 6875.. det er lidt canal+ kanaler :) er der andre frekvenser jeg kan søge manuelt på og finde flere hd kanaler?