Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassie
Nu skal i høre!

Jeg skal snart flytte i egen lejlighed. Hertil har jeg besluttet mig at købe et fladskærmstv i størrelsen 32"(Hvis jeg ender med at købe et 37 til samme pris gør det ikke noget)

Jeg har i timevis gennemlæst hele den utrolig gode og brugbare side, og fundet frem til et par skærme i den forholdsvis "brede" prisklasse 9.000-13.000. Design betyder for mig, og Samsung-modellerne N71B og M71B og er faldet i min smag.
Men så var jeg lige i Elgiganten og faldt pladask for Philips 32PF9731D som stod skarpt og havde et flot design synes jeg.
Ydermere hører man ikke så meget til danske AlfaView herinde. Er der nogen som har erfaring med eller ved hvordan deres 32"-modeller står billedemæssigt? Jeg ville ikke have noget imod at have et dansk fjernsyn stående i min lejlighed.
Skal jeg måske gå efter et helt fjerde tv synes I?
Jeg er i syv sind, så jeg håber utrolig meget at I kan hjælpe mig! På forhånd tak!!

Og et sidste spørgsmål: Bør jeg gå ud at investere i en Selector eller det nødvendigt?
På forhånd tak!

Lars
Af abagnale
Jeg stod i nøjagtig samme situation som dig. Er netop lige flyttet i lejlighed med en kæmpe stue, så mit bevision MX4200 var ikke nok for mig. Derfor har jeg brugt ca. 3 måneder på at lede på tv og har flere gange dagligt været herinde og tjekke posts.

Mit valg blev Philips 32PF9731 og er MEGET glad for det. Det er et virkelig godt TV.
I starten af min søgen på TV startede jeg også med at kigge på Samsung modellerne, for de er da meget flotte, men efter at kigge nærmere på dem, faldt interessen ret hurtig væk fra dem. De får ikke megen ros nogen steder og i de fleste tests får de bundkarakter på lyd.

Køb et Philips 32PF9731 hvis du vil have kvalitet og ambilight :D

Her er bl.a. en anmeldelse af fjernsynet:
http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/01/29/Philips-Cineos-32PF9731D-32in-LCD-TV/p1
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du får betydeligt mere billede med Philips 9731D serie end du gør med Samsungs M71 og N71 serie, så det vil jeg også hellere anbefale dig.

Vær dog opmærksom på, at der er kommet en del problemer med 37 tommer versionen, som kun ses på sigt. 32 tommer versionen fejler dog intet.

Et billigt alternativ vil jeg mene er Toshibas roste WL66 serie. Det er billedmæssigt ikke lige så godt som Philips Tv'et, men man får meget billede for pengene.

Hvis 37 trækker mere, så er Panasonics PV60 serie også meget attraktiv.
Af Lassie
Mange tak for jeres mange gode råd!
Jeg er ved overbevist om at det bliver Philips at jeg skal købe. Så må jeg jo til at have den store pengepung frem. Men tusind tak for hjælpen.

Hvis jeg er har kabeltv, er det så nødvendigt at købe en Selector eller lignende?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I første omgang kan du jo vurdere kvaliteten af signalet uden en selector. Der er ingen grund til at købe den før du har TV'et. Der er dog allerede 2 medlemmer af min familie der har 32" versionen og er yderst tilfredse med kvaliteten af en alm. kabel-TV signal.