Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thegrind
Hej allesammen. Jeg sidder her med min desktop computer som er en ca 10 år gammel HP der absolut intet kan. Havde for 5 år siden en lidt bedre computer som desværre brændte sammen.

Som så mange andre var jeg samtidig offer for en storkunde der gik konkurs og dermed ikke betalte sin store regning til mit lille firma.

Så det har været et par hårde år. Men har hele tiden lovet mig selv at når og hvis jeg fik mig kæmpet tilbage så ville jeg forkæle mig selv med en vild pc og skærm.

Nu er den tid så heldigvis kommet. Tingene ser rigtig positive ud. Så jeg er ved at bestille denne computer.

Motherboard:
Gigabyte Z68X-UD3-B3 bundkort med USB3.0 og SATA3

Cpu: Intel® Core™ i7-2600K 4x3.40GHz (Turbo 3.80GHz)

Ram: Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600

Grafik: nVidia GTX580 1536MB GDDR5 PCI-E

Strømforsyning
Seasonic 750W supersilent (80+ Silver certified)

Intel 510 250GB SSD SATA 6GB/s

Seagate 1000GB SATA3 6Gb/s

Lydkort - asus xonar xense

Windows 7 Ultimate 64-bit
------------------------------------------

Turde ikke bestille GTX 590 grafik kortet da
det tilsyneladende har for mange problemer.

Så hvis jeg skal opgradere på et tidspunkt bliver det nok senere når de nye fermi kort kommer.

Havde også tænkt på vandkøling , men det bliver nok også senere hvis det bliver nødvendigt.

Nå ,, til skærmen.

Jeg har i et lille års tid fulgt med her inde med hvad der sker med gamer skærme.
( og det er jo ikke meget ) efter den ene udsættelse efter den anden samt skuffelse over ydelser osv . Bestemte jeg mig i går for at nu gad jeg ikke vente længere. Så jeg ville bestille alienware´s AW2310 til trods for der sikkert kommer noget bedre 2 sek efter jeg har bestilt.
( som det altid er med hardware ;o) ).

Men lige inden jeg bestiller opdager jeg at Acer HN274H nu endelig kan bestilles i danmark.
Som egentlig er en af de skærme jeg har ventet på. (HN274Hbmiiid) .

Har i planer om at teste den snart ??

og hvad mener i ellers. skal jeg bare bestille den alienware skærm fordi den stadig er den bedste ??
.....og er den det ??

Puha ,, mit hoved kan ikke finde ud af det mere ,, ombestemmer mig konstant og lige pludselig er der gået en måned mere . :s

hjælp tak
:)

PS: Skal bruges til GAMER - FPS
Senest rettet af thegrind 17 aug 2011, 20:15, rettet i alt 2 gange.
Af Rommel
Der er også en 27" samsung skærm med 120 hz:
Den er også på markedet lige nu
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1294646467.

Ved samsung skærmen, følger der også briller med til, og den infrarøde sender, er i skærmen i forvejen. Så der sparer man også lidt penge.
Af thegrind
har hørt en del mindre gode ting om den samsung skærm. Desuden er der hele det isue vedr nvidia og samsung.

Håber på lidt bedre expert og bruger anmeldelser på acer´s skærm.

Vil som sagt meget gerne høre om flatpanels.dk har planer om at teste denne skærm inden for nærmeste fremtid. ???

Eller om nogle af jer brugere har nogle erfaringer ?
Af thegrind
Nå , nu kan det være lige meget,,

et par øl,,, wupti , og så blev acer skærmen sku bestilt :p
Af Ruddi
Har du modtaget skærmen? Og kan vi få en anmeldelse af den ? :D
Af Stefanjesp
Det her har egentlig ikke noget med skærmen at gøre, mere dit pc setup.

16 GB ram er alt for OVERKILL til gaming, du vil slet ikke kunne udnytte kraften i dem.
Af TheSleeper
Stefanjesp skrev:Det her har egentlig ikke noget med skærmen at gøre, mere dit pc setup.

16 GB ram er alt for OVERKILL til gaming, du vil slet ikke kunne udnytte kraften i dem.
Yep 8 GB er rigeligt til gaming ;0)

Spar de penge :D
Af T.Egelund
thegrind skrev:har hørt en del mindre gode ting om den samsung skærm. Desuden er der hele det isue vedr nvidia og samsung.

Håber på lidt bedre expert og bruger anmeldelser på acer´s skærm.

Vil som sagt meget gerne høre om flatpanels.dk har planer om at teste denne skærm inden for nærmeste fremtid. ???

Eller om nogle af jer brugere har nogle erfaringer ?
Jeg har Samsungs S27A950 skærm, og den kører fint 120hz på Nvidia kort (har 2 stk GTX 580 i SLI)
Super skærm - Den suverænt bedste Gamerskærm på gaden nu:
se mit indlæg om skærmen her ( indlæg nr. 17) http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22040
Af thegrind
Yes - har modtaget skærmen ,,, og sikke en kæmpe :)

Jeg vil gerne give en anmeldelse når jeg har modtaget bæstet ( den nye pc ) . Lige nu er den sluttet til en 10 år gammel pc med et tyndt vga kabel.

Så kan ikke rigtig give en ordenlig anmeldelse ud fra det setup. (endnu)

Det tog lige et par dage før jeg havde vænnet mig til at glo ind i en 27" LED skærm. Det virkede unaturlig pga skiftet fra en 10 år gammel 19 tommer skærm.

Men nu kunne jeg ikke drømme om andre løsninger (B
.....og for dælen den pynter på skrivebordet.

Kan dog sige at da jeg startede den op blev jeg negativt overrasket over hvor Bright skærmen var.
Det var ikke til at holde ud.

Men efter jeg fandt nogle råd fra andre om hvordan jeg skulle kalibrere den har det givet en helt anden skærm.

Når der så kommer en ordentlig pc til samt en lidt mere prof kalibrering , så er jeg klar med en lille anmeldelse.

Har ikke rigtig noget at sammenligne med på nær den gamle skærm - og det ville være en unfair sammenligning.

Med hensyn til de 16GB - Tja , det meste ved den pc er nok overkill. smed sku også et gtx590 grafikkort i alligevel samt en bedre strømforsyning.
Overkill måske ja ,,, håber bare jeg bliver glad for det
:)

og glæder mig til BF3 og COD
Af Pede2970
Jeg savner lidt den tilbagemelding "test" du sagde du ville give når du havde fået en ny computer. Har du fået den. Jeg vil gerne høre lidt mere om skærmen.
8)