Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nok måtte indse at jeg ikke kan have et plasma tv i min stue pga. Jeg er irriteret af refleksioner/genskin og buzzen. Derfor skal jeg ud og finde et LED TV i 42" som kan håndtere de to problemer. Buzzen regner jeg ikke med bliver noget problem med LED, men refleksioner/genskin kunne godt blive.

Som jeg kan læse mig frem til er LCD/LED bedre til at håndtere refleksioner end plasma. Derudover har jeg læst samtlige relevante anmeldelser herinde og er det rigtigt konstateret at et TV som Sony EX 720 er det bedste til at minimere reflektioner fordi det er en mat skærm?

Mit spørgsmål er så. Er der andre producenter end Sony som er gode til at minimere reflektioner. Når jeg f.eks. læser anmeldelsen af Samsungs UE40D8005, så skriver rasmus at det er et semi-blankt panel og når man ser billeder synes jeg kun at det er marginalt bedre end Panasonic G30. Mit budget er ca. hvad et G30 koster(6000kr), men jeg vil meget gerne bruge mindre end det. Er alle Samsungs LED skærme semi-blanke, dvs. de giver flere eller samme reflektioner som UE D8005?

Og hvad med andre producenter som LG, Panasonic, Sharp osv. har de nogle skærme i 5-6000 kr klassen som kan konkurrere med Sonys EX serie når det gælder reflektioner?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sharps 40LE831S er et godt bud, men den falder desværre lidt udenfor budgettet. Det er forventet, at Sharp viser deres nye skærme frem her på IFA 2011 og det ser ud til at stort set alle sammen kommer med matte paneler. Der forventes blandt andet en billigere LE631 serie.

Ellers synes jeg både Sony EX520 og EX720 er fine bud i prisklassen.