Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkig efter en ny skærm i størrelsen 19-22" og mit budget må helst ikke overstige 2500,-
Jeg vil gerne ha en skærm der er god til spil, men som samtidig også kan bruges til at se film på. Til sidst må den også gerne være Vista klar.

Jeg har læst en masse indlæg her i Forum, bla. kigget lidt på den liste med anbefalede "gamer skærme".

Jeg fandt frem til Syncmaster 931C som jeg synes godt om.

Jeg kan se den har været i handlen et godt stykke tid og derfor siger min logik mig også, at de nye skærme der er kommet efterfølgende må være længere fremme.

Lang smørre :s ... Det jeg så har kigget på og er i tvivl om er: Den nye Syncmaster 206BW (20" widescreen, lige udkommet), der overgår 931C i alle tekniske specifikationer, samt er Vista klar. Er den lige så god til spil??

Jeg har et Geforce 7950 GT, så det burde kunne køre på et widescreen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har ikke set 206BW i levende live, så det er svært at spå om. Den er desuden ikke på lager endnu, så du kommer til at vente lidt på den.

Der sker ikke revolutioner på månedsbasis indenfor skærmverdenen, så forvent ikke at 206BW er bedre end 931C til at spille på. Traditionelt set er de større skærme noget langsommere end de små, selvom specifikationerne leder dig til at tro noget andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det en af de mere respektable forhandlere der har skærmen, så det burde ikke være det store problem at købe hos dem. Så vidt jeg ved har de faktisk en form for pixelgaranti på deres skærme, men den må du lige tjekke op på.

At der kun er 1 forhandler gør jo desværre også at der ikke er nogen til at presse prisen, så du kan risikere at skærmen falder nogle hundrede kroner når der kommer flere til (selvom det lyder usandsynligt taget i betragtning at den er billig i forvejen).

931C er en udmærket skærm, men den er dyr fordi du får den nye CCFL belysning, som giver flere farver. Du får nok mere skærm for pengene med 226BW, men som sagt så aner jeg intet om kvaliteten af den.