Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

sonsora skrev:Hej drenge.
Har lige købt et Samsung D5005, men jeg ved ikke hvordan jeg skifter imellem den digitale og den analoge modtager.. Nogen her der kan hjælpe? :)
Jeg mener ikke at du ligefrem kan skifte mellem de forskellig tunere. Når du laver en kanalsøgning skal du vælge, hvilke tunere det skal søge med, f.eks. Analog Og Digital. Gemmer du de fundne kanaler blandt dine favoritter, vil den skifte mellem analoge og digitale kanaler automatisk.
Af xcardman
Ja man skal selv vælge det er jeg sikker på

det bliver dog først på søndag jeg tilslutter den tll yousee

husk og indstille din skærm ordenligt

sæt den på film profil og brug de indstilling som stå under dens storbror
LED D8005
http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1304941407

ikke en rigitg kalibering, men passer lige i skabet på en 5005
så levere den alså et super billede

min er dog en 32 version
Af sonsora
Min er også en 32" model, og jeg har allerede lavet en basisindstilling ud fra de indstillinger under D8005, og ja det gør en ENORM forskel! :)

Mht. til de digitale og analoge kanaler.. Hvordan mener du at man skal tilføje dem til favoritter..?

Jeg har lavet en søgning så den tog samtlige digitale og analoge kanaler som jeg har adgang til.. Men når jeg er på kanalrundfart synes jeg da umiddelbart kun at det er DTV den viser.. Men er det fordi jeg skal gøre noget først?

Mvh.
Jesper
Af xcardman
har yousee

Men får først trukket et kabel i denne weekend

har kun brugt den sammen med en ac ryan ind til videre

Ja det gør en kæmpeforskel med de indstillinger

tror alså ikke der er nogen større forskel op til en 8005
alså billedekvalitet

har også skrevet til Rasmus han lige skal tjekke den ud
Af Peter Schrøder
sonsora skrev:Jeg har lavet en søgning så den tog samtlige digitale og analoge kanaler som jeg har adgang til.. Men når jeg er på kanalrundfart synes jeg da umiddelbart kun at det er DTV den viser.. Men er det fordi jeg skal gøre noget først?
Det kommer vel lidt an på hvor du søger. Har du f.eks. tagantenne, vil den nok kun finde digitale kanaler. Har du Yousee, burde den finde både analoge og digitale kanaler. Du har næppe analoge kanaler du ikke også kan modtage digitalt, med mindre du er medlem af en obskur antenneforening....
Af sonsora
Jeg er også Yousee kunde, men det er lige netop igennem en antenneforening med lidt problemer på det digitale.. Det er derfor jeg godt vil vide hvordan jeg skifter :)
Af xcardman
under automatisk søgning

der kan du vælge om det skal være rent digtialt eller begge dele

husk og indstille antenne til kabel

under automatisk indstilling kan man indstille manuelt

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/S ... ks-id.aspx

skrev disse tre ting og netværks var 151

men det kan være din antenneforening har sikkert et andet nummer

så var der tv i køkkenet :)
Af sonsora
Jeg har fundet ud af hvordan man skifter imellem de to nu.. Det gøres ved at trykke på ch list og så trykke sidelæns til analog :)

En update på billedet:
Jeg må ærligt sige at jeg havde forventet et bedre billede.. HDTV ser helt okay ud, men jeg synes at alm digitalt signal står noget mere uskarpt på dette tv end på mit Panasonic X10Y 37" desværre.
Af xcardman
jeg bruger heller ikke analog og kunne aldrig drømme om det på en fladskærm.

så hvis du bruger analog, så er det klart din plasma skærm er bedre
den er nemlig langt bedre til analog

du kan dog prøve og set sharphed lidt op, har den selv på o

synes det står helt ok
Ja min pio viser da et bedre billede.
Men synes alså samsung har leveret nogle ordenligt skærme i 2011
Af sonsora
Som du kan se skriver jeg at jeg sammenligner med det digitale billede uden HD kvalitet.. Ved godt at analog ikke er idéel til at sammenligne med.. Men synes nu stadig at der er flydende farver i kanterne desværre.. Hvorimod det på min plasma står lidt skarpere..

Kører med sharpness på 20 lige nu :)
Af Juledamen
Hey

Jeg har Samsung D5005, og den store pakke hos Yousee. Jeg kan sagtens se Disney Channel, Discovery osv., men jeg kan ikke finde alle HD-kanalerne samt kanal 9!

Er der nogen der ved, hvordan jeg finder dem? Jeg har kørt en automatisk søgning efter både digitale og analoge kanaler, hvor den fandt ca. 32 digitale og 30 analoge kanaler (jf. søgningens afslutningsskærm).
Af Olfred
Juledamen:

Dit problem skal sikkert løses ved at vælge det rigtige netværksid. Se xcardmans svar længere oppe. Det er indlæg nr. 8.
Af Olfred
Juledamen:

Dit problem skal sikkert løses ved at vælge det rigtige netværksid. Se xcardmans svar længere oppe. Det er indlæg nr. 8.