Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
Hej folkens.

Jeg er på udkig efter et tv til mit kollegieværelse, hvor jeg egentligt hele tiden har haft planer om at smide et 42" tv ind.. men nu er det gået op for mig at det måske ikke er det rigtige valg alligevel, da rummet kun er 12m^2, samt afstanden til tv'et ikke bliver særlig stor.

Derfor jeg har tænkt at 32" kunne være den rigtige størrelse, men jeg har ingen idé om hvilket tv man burde vælge i denne størrelse..

Jeg har ca. 3.500 kr at bruge på det.. men det er egentligt ikke så afgørende om det er lidt dyrere eller billigere, hvis man kan få et pænere design eller betydeligt bedre billede til en lille forskel..

Er der nogen af jer som har et bud her?

ps. jeg har tjekket anbefalingerne, men jeg kan se at testen på sharp tv'et er helt tilbage fra august sidste år, og jeg tænker at der måske er kommet nogle bedre muligheder?

Mvh.
Jesper
Af xcardman
Samsung 32" LED-TV UE32D5005

har jeg lige selv købt og den viser et rigtig godt billede

har selv en pio model reference model for alle tv
i min stue

du får ikke meget bedre skærm i 32 tommer

men du skal give en smule mere lige under de 4 af de store

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail
Af sonsora
Jeg fandt faktisk lige dit indlæg tidl. hvor du skriver om det.. Og blev rimelig hooked på det.

Kan specielt godt lide designet, er det så godt som billederne viser?

Og er der mulighed for at væghænge det helt op ad væggen?

Hvis du kan pege på nogle negative sider, hvad skulle det så være?
Af caxx
Har selv også undersøgt samsungs modeller en del, dog ikke købt et endnu - har dog set dem forskellige steder.

Som sagt vender alle samsungs modeller stikkene til siden, hvilket gør du kan hænge det helt tæt op vægen, uden bøvl med kabler.

Evt. budget-ophæng kunne være et af følgende: http://www.av-connection.dk/?ML=1599

Har kun hørt godt om dem.

Evt. negative sider ved D5005 sammenlignet med top modellen som f.eks. D8005, er den mindre gode billedkvalitet f.eks. - jeg synes dog personligt at den har et glimerende billed, mindst ligeså gode som mange dyre modeller fra 2010. En anden mindre ulempe vil være evt. behandling af hurtigere scener samt panorering, da den kun har backlight scanninsystem som interpolation system.

Men nu jeg kan desværre ikke udtale mig, hvorvidt det er acceptabelt eller ej, da el-giganten og andre TV-butikker vælger at putte tegneserier og ligende film på, for at skjule det rigtige billeder.

PS. Kan du(xcardman) evt. prøve at se hvor godt panoreringen og behandlingen af andre slags scener(hurtige osv.) fungere på dette fjersyn?