Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Notional
Hey allesammen. Jeg har lige fået min storebror til at købe hans første fladskærm (Dell 2007WFP) og står derfor nu og er grøn af misundelse. Jeg har selv pt en ældre Samsung 172x.

Skal jeg have en ny TFT skærm, vil jeg gerne have en, der understøtter full hd ("fremtidssikring" og den slags), men så skal jeg helst op på 24" modellen.

Lige pt er der dog et godt tilbud på 20" modellen (wide) til 3,3k. Før da var der tilbud på 24" modellen, vidst omkring 6k.

Ved i om der vil komme et lignende tilbud igen? Jeg vil helst ikke betale 6k for den skærm, og da slet ikke de over 8k de kræver nu. Så hellere nøjes med 20". Jeg synes ikke 4 elstra tommer er de dobbelte værd i pris.

Er der nogen der kender og kan forudse disse cyklusser Dell kører med prismæssigt?
Af marj
de skifter tilbud hver måned, så nu er 20" på tilbud i denne måned, så kommer 24" på tilbud i februar. Sådan har de i hvert fald kørt deres kampagner de sidste maaange måneder.
Af Notional
OK, jeg tænkte nok det var noget i den stil.

Ved du hvad 24" plejer at komme ned på?
Af Notional
Hmm så må jeg nok nøjes med 20".

Jeg har hørt at Dell'en ikke skulle være så god til FPS spil. Jeg bruger pt. Samsungs 172x og synes ikke der er problemer med den. Hvordan vil Dell'en ligge ift. denne?
Af TYBO
Dells 24" sutter i hvert fald i spil.
Har en kollega som har en.
Af Redio
Hej Notional

Du skriver:
Jeg har lige fået min storebror til at købe hans første fladskærm (Dell 2007WFP) og står derfor nu og er grøn af misundelse.
Ved du hvilket panel der sidder i din brors skærm og hvornår købte han den?

Er nemlig interesseret i denne skærm.

Håber det er OK at stille sp., selvom det ikke er et svar på dit ;)

Rune
Af Niels
Prøv at ringe til Dell og snakke med dem. Jeg har lige købt en 2007FP og jeg fik den til 3600 i stedet for 4200 bare ved at snakke med sælgeren. Husk de er provisionslønnede; de vil hellere have du køber hos dem til en lavere pris end på nettet til en højere.
Af Redio
Hej Niels

De er ikke provisionslønnede i flg. ham jeg talte med igår ang. paneltypen på 2007WFP.

Han spurgte om jeg ville ha hans direkte nummer. Jeg svarrede at med mindre han var provisionslønnet, ville jeg bestille på nettet.

Det var helt OK for ham.

Rune
Af Notional
Redio skrev:Hej Notional

Du skriver:
Jeg har lige fået min storebror til at købe hans første fladskærm (Dell 2007WFP) og står derfor nu og er grøn af misundelse.
Ved du hvilket panel der sidder i din brors skærm og hvornår købte han den?

Er nemlig interesseret i denne skærm.

Håber det er OK at stille sp., selvom det ikke er et svar på dit ;)

Rune
Hey jeg købte skærmen for ham d. 14 og den blev leveret om onsdagen (virkelig hurtigt må man sige).

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at se i service menuen eller afprøve fps spil på den, så jeg er ligeså lost. Jeg har dog tvunget ham til at lade mig rode lidt med den. Håber jeg får mulighed den kommende uge. Fik du så noget svar angående panelet?

Niels: Jeg går udfra du tænker på 24"? Den bliver for dyr selv på tilbud. Jeg står snart med en regning på 30k, hvilket er meget for en studerende, så jeg kan ik bruge så mange penge på en ny skærm. Men 20" er på tilbud nu, til en billig pris, men jeg vil ikke købe den, hvis den er dårligere end min nuværende Samsung 172x i fps spil.
Af Niels
Redio: Jeg har et par gange forsøgt at presse Dell sælgerne ned i pris på dele der var på tilbud, og mener at have fået at vide at de er provisionsaflønnede. Men det kan da godt være jeg tager fejl. Kan dog ikke tro de ikke bliver bedømt på bl.a. antallet af salg.

Notional: Jeg tænkte ikke på nogen bestemt størrelse, men Dell folkene plejer at være til at snakke med. Prøv at ringe til Ferhat Yigen på 2875389; det var ham jeg snakkede med.
Af Agent Cooper
Til Niels:

Jeg regner med at købe 20" modellen der er på tilbud i morgen. Men jeg forstår ikke helt det med Ferhat Yigen? Mangler der ikke et tal i tlf. nummeret? Jeg kunne godt finde på at ringe til Dell for at prøve at presse prisen lidt mere...
(eller har jeg forstået noget helt forkert?)
Af Niels
Agent Cooper skrev:Til Niels:

Jeg regner med at købe 20" modellen der er på tilbud i morgen. Men jeg forstår ikke helt det med Ferhat Yigen? Mangler der ikke et tal i tlf. nummeret? Jeg kunne godt finde på at ringe til Dell for at prøve at presse prisen lidt mere...
(eller har jeg forstået noget helt forkert?)
Det gør der sgu også. Det skal være 32875389. Man kan normalt ikke presse Dell på varer der allerede er på tilbud, da de roder med meget små avancer på deres tilbudsvarer. Køber du en vare, der ikke er på tilbud er sagen ganske anderledes.

Under alle omstændigheder er Ferhat flink at snakke med, og lod til at have ganske god forstand på det.
Senest rettet af Niels 30 jan 2007, 20:11, rettet i alt 1 gang.
Af Agent Cooper
ok, tak for svaret. Jeg ringer til ham og hører ad.