Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
Hej.

Jeg har været igang med at bygge lidt om derhjemme, og i den forbindelse har jeg fået en nye stue, med et sprit ny væg.

Vi er sådan set færdige, det er blot elektrikeren der mangler det sidste.

Jeg har selvfølgelig sørger for skjult kabelføring i væggen, så jeg slipper for at have en kabelbakke udvendigt.

Men jeg har også fået trukket strøm op på væggen, men hvad dælen skal jeg få elektrikeren til at montere, alm stik?, lampeudtag? eller kan man gøre noget andet?

Det kunne være fint at slippe for at trække strømmen i kabelbakken, for at spare lidt plads, men jeg vil jo samtidig gerne have fjernsynet så tæt på væggen som muligt.

Andre der har været i samme situation eller nogle der har nogle gode ideer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har vel brug for et strømudtag, som er forsænket i væggen. Jeg ved ikke hvad disse stik hedder herhjemme, men i USA kan man finde dem i hobetal. Eksempelvis sådan en her:
Billede

Søg evt. på "recessed outlet". Det smarteste ville jo være at have et par HDMI-porte med, som også var forsænkede i væggen. Din elektriker har nok bedre styr på hvad der kan fås herhjemme end jeg har.
Af StoreSol
Kan ikke rigtig finde noget på det danske marked.

Elektrikeren vil bare lade en ledning med en stikdåse hænge ud af væggen, men det kommer jeg ikke tættere på væggen af :)

Måske et lampeudtag bare er løsningen, men de kan jo heldigvis altid laves om igen, hvis det skulle være.
Af StoreSol
Har ikke kunne finde noget på det danske marked, og elektrikeren ved heller ikke noget.

Han kommer på fredag og installere et almindeligt stik, med mindre jeg kan finde på noget andet inden.

Så hvis der er nogen der har en god ide, må I meget gerne smide den her :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det virker jo helt vanvittigt, at der ikke er nogen i DK (eller EU for den sags skyld), som har tænkt at det kunne være smart med sådanne forbindelser bag TV'et. Der findes jo ret mange til det amerikanske marked.