Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassito
Det lyder Kanon. skal investere i en ny monitor og valget står pt. mellem VX2025wm og VX2245wm. jeres anbefalinger vil klart kunne hjælpe mig med at beslutte mig.. så jeg venter med spænding!
Af abelbendel
Er der kommet noget nyt i sagen?!? ..er testen på vej?

Fik øje på "lillebroderen" (VX2235VM) i Elgiganten til 2995kr og spekulerede på, om der egentlig ikke er tale om den samme skærm ..bare uden Ipod-Dock(og andet lir')?!??
Må sige at den virkelig tog sig godt ud i det opstillede miljø - Den ER altså flot lavet ..lækker finish.. god stil!

Hvis der er tale om samme skærm og afhængig af hvad i kommer frem til i jeres test(..hvilken kategori den kommer til at ligge i - game/amatør/kontor..), kunne jeg være tilbøjelig til at falde over tilbudet(som slår alle på EDBpriser.dk) ..især da jeg ingen ipod har/får(har Zen!) ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen er testet og anmeldelsen er næsten færdig. Det burde være at finde på siden i løbet af den næste uges tid.

Skærmen er ikke en decideret gamerskærm - mere en allround skærm til iPod-generationen. Hvis du ikke vil have en iPod, synes jeg ikke du bør satse på denne skærm. Der er for mange features du ikke kan bruge til noget.
Af abelbendel
Ok?!?
Jeg fornemmer at vi taler en anelse rundt om hinanden..
Yakken skrev: Skærmen er ikke en decideret gamerskærm - mere en allround skærm til iPod-generationen. Hvis du ikke vil have en iPod, synes jeg ikke du bør satse på denne skærm. Der er for mange features du ikke kan bruge til noget.
Jeg går ud fra at du her omtaler modellen: VX2245VM - Den MED Ipod-dock.
Da jeg ingen Ipod har eller får, har den derfor ingen interesse!

--------

Derfor intresere jeg mig mere for "lillebroderen" (VX2235VM - Umiddelbart samme skærm, bare UDEN Ipod-dock og USB-stik osv.) ..og gik derfor vidre med spørgsmål angående denne skærm!
Abel skrev:Fik øje på "lillebroderen" (VX2235VM) i Elgiganten til 2995kr og spekulerede på, om der egentlig ikke er tale om den samme skærm ..bare uden Ipod-Dock(og andet lir')?!??
Må sige at den virkelig tog sig godt ud i det opstillede miljø - Den ER altså flot lavet ..lækker finish.. god stil!

Hvis der er tale om samme skærm og afhængig af hvad i kommer frem til i jeres test(..hvilken kategori den kommer til at ligge i - game/amatør/kontor..), kunne jeg være tilbøjelig til at falde over tilbudet(som slår alle på EDBpriser.dk) ..især da jeg ingen ipod har/får(har Zen!)
Håber mit spørgsmål blev lettere at forstå nu!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu handlede din tråd jo oprindeligt om VX2245VM, så jeg taler ikke udenom noget som helst. Du bad om en test af VX2245 og det er det du får. Bedre service kan man vel ikke bede om ;)

Jo, de to modeller er ganske givet ens på nær iPod funktionaliteten. Det er dog stadig et TN panel med alt hvad dertil hører og i disse størrelser skal du være ret opmærksom på at betragtningsvinklerne er lave. Hvis dette ikke er et problem, så er VX2235 nok et udmærket valg.
Af abelbendel
ok.. så prøver vi lige stille og rolig...

At snakke "rundt om" hinanden, er ikke det samme som at "tale udenom" - Det er 2 vidt forskellige ting!
Når man taler "rundt om hinanden" menes der, at en eller begge parter gentagne gange misforstår hinandens beskeder/spørgsmål - Enten ved
1) At ham der spørg, formulere sig uklart og derved kommer den der svare på spørgsmålet, måske til at svare på noget andet end det spørgeren egentligt efterspurgte.
2) At ham der læser spørgsmålet, misforstår det/opfatter det anerledes og derfor igen svarer på noget andet end det "spørgeren" efterlyser svar på!

At tale uden om... det behøver vel ingen forklaring..!?!

Men ok.. jeg tror efterhånden jeg fandt tråden igen...

Det her med TN-panel(fordele/udlemper osv.) må jeg lige se lidt nærmere på ..om det kommer til at gøre den store forskel.

For mig handler det ikke så meget om betragtningsvinkler - da der ikke kommer til at sidde så mange omkring mig til dagligt, at det kommer til at spille nogen større rolle ..tror jeg nok! ..jeg sidder ihvertfald "ret stille/på samme sted" når jeg laver noget ved pc'en, så jeg tror ikke det har relevans(med mindre vi taler om afsindig ringe betragtningsvikel - hvor det ændre sig fordi jeg lige drejer på hovedet/læner mig tilbage i stolen osv. ?!?)

Men ellers er det mere ting som respons, farver osv. osv.(alle de ting som testene omhandler) som er vigtige og afgørende for mit valg(hvis konen vil lege med pc, har hun sin egen til det formål - her er det kun "far's behov" det drejer sig om)

ok.. det var så en længere udenomssmørre...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tak for danskundervisningen, men mit grunden til at jeg ikke mente at der blev talt forbi hinanden var nu fordi jeg svarede på dit oprindelige indlæg i første omgang - ikke din henvendelse omkring VX2235 skærmen.

Du skrev trods alt følgende i indlægget lige forinden:
Er der kommet noget nyt i sagen?!? ..er testen på vej?
Af abelbendel
O_O

Ok.. tror bare vi lader tråden dø så! - det ser ikke ud til at jeg kommer meget videre, uanset hvordan jeg vender og drejer det!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo læse Rasmus' erfaringer med storebroderen, når anmeldelsen kommer. Panelet er jo nok det samme.