Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
jeg er ved at renovere min kælder så inden der skal loft op skal jeg have lagt et hdmi kable ind til min projektor og det skal være hdmi1,4 helst 99,99kopper det skal være 10meter og skal kunne klare 1080p hdtv internet og alt det der max pris 1500kr det må os godt være billigere så hvis der er en hdmi ekspert der kan hjælpe lidt jeg vil selvfølgelig have det bedst og mest holdbare jeg har kigget på det her http://www.futureshop.co.uk/qed-new-per ... -3931.html jeg kan se der er noget der hedde active hdmi nogen der ved hvor man kan købe dem osv tak
Senest rettet af purtsak 04 jul 2011, 19:34, rettet i alt 1 gang.
Af purtsak
yakken har du hørt set læst om det der active hdmi
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har ikke brug for aktive kabler til så korte kabeltræk. Aktive kabler har blot elektronik indbygget, som virker som en forstærker. Da man kan trække HDMI som RJ45 så kan jeg dog ikke se hvorfor nogen ville besvære sig med at lægge HDMI i ekstra længde ind når CAT5 eller 6 er uendeligt meget billigere (ok, måske ikke uendeligt, men Billigere).
Af purtsak
jeg kan godt se på billed siden at det er godt men vil os have den bedste lyd og der er sølv bedst så kobber jeg vælger altid kopper da det er billigere og der så lidt forskel sølv er kun 8procent bedre ledende en kopper så derfor jeg vil have kopper connector tror jeg de hedder 99,99procent rent hehe :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan se, at marketings-lir ikke er spildt på dig.
Af purtsak
nemlig kender du noget der kan opfylde mine krav :D
Senest rettet af purtsak 04 jul 2011, 19:54, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Nej, specielt ikke, når det med bedre lyd ved sølv IKKE gælder ved digitale signaler!!!
Af purtsak
jeg kan jo bare se at det der what hifi giver de der active hdmi 5stjerner og de skriver at det er det bedste på billed og lydsiden
Af purtsak
det skal lige siges at jeg har bygselv højtaler der ved forhandlere færdigbygget kan koste op til 100000kr pr side og jeg skal til at bygge noget bedre så det ville jo være surt at spare lad os sige 500kr eller noget og at det så kan ses eller høres senere
Af purtsak
og det der med kobber vs sølv sådan er det i hvert fald med højtaler kabler at det så måskee ikke kan bruges til noget med hdmi er jo så os derfor jeg spørger om hjælp
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis jeg skulle sælge sølv, mon så det ville være en god ide at lovprise sølv i alle henseender?

QED er ikke noget specielt vanvittigt mærke, så hvis du er så forelsket i de kabler så køb da dem. Det virker lidt malplaceret at snakke om højttalere til 200.000 kr og så bede os om at trawle nettet igennem efter kabler, der er et par hundrede kroner billigere end dem du allerede har bestemt dig for er perfekte til dig.

Jeg gider ikke bringe diskussionen om højttalerkabler op her, da det er ren religion for mange. Hvis du tror du kan høre forskel på kobber og sølv, så vælg det du helst vil ha.
Af purtsak
yakken jeg har jo overhovedet ikke bestemt mig og hvis du læser det der igennem med sølv så er det altså kopper han synes er bedst til prisen