Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
Auch, det lyder ikke spas, men har du ikke stadig dine 14 dages returret, jvf. plasmaskærmen, den kan du vel stadig returnere under de almindelige regler vedr. fjernsalg?

Du har jo stadig ikke har 14 dage til at vurdere at denne skærm lever op til forventningerne?, det må da gælde selvom der er gået mere tid siden du fik den første skærm.
Af pekr
Cinema Smooth virker kun med 24p input. Virker fint med mit media center.
Af Leviathan
Hvad skal man også bruge Cinema Smooth til? Hvis man gerne vil have korrekt gengivet 24p skal den da slåes fra.
Af kskruger
Leviathan skrev:Hvad skal man også bruge Cinema Smooth til? Hvis man gerne vil have korrekt gengivet 24p skal den da slåes fra.
Nej, Cinema Smooth skal være slået til, hvis man vil se korrekt 24p ved 96Hz, hvis man slår den fra, får man 3:2 pulldown som gør at det vises ved 60 Hz.
Af TheSleeper
kskruger skrev:
Leviathan skrev:Hvad skal man også bruge Cinema Smooth til? Hvis man gerne vil have korrekt gengivet 24p skal den da slåes fra.
Nej, Cinema Smooth skal være slået til, hvis man vil se korrekt 24p ved 96Hz, hvis man slår den fra, får man 3:2 pulldown som gør at det vises ved 60 Hz.
Lige nøjagtig :D

Forstår ikke samsung kun har valgt at "Cinema Smooth" kun kan aktiveres når man afspille BD film ... Kæmpe nedtur :0(
Af JesperKeller
Det er jeg i sandhed ked af at hører Cutter!

Men da du byttede din LED til Plasmaen, har det så ikke bare forgået som en almindelig handel, for så har du bytteret.
Såfremt det ikke er en 'bytte-sag' så kan du sagtens bytte til andet.

Hvor tarveligt det end er, så skal sælgeren jo sørge for sine kunder bliver tilfredse med sine skærme!

Men er da ked af at hører du har haft en så dårlig erfaring med Samsung. Samsung er også en af de mærker jeg føler mindst for.

Men du skal have held og lykke med det hele!

Jesper Keller
Af TheSleeper
StoreSol skrev:Auch, det lyder ikke spas, men har du ikke stadig dine 14 dages returret, jvf. plasmaskærmen, den kan du vel stadig returnere under de almindelige regler vedr. fjernsalg?

Du har jo stadig ikke har 14 dage til at vurdere at denne skærm lever op til forventningerne?, det må da gælde selvom der er gået mere tid siden du fik den første skærm.
Ja du har ret :0)

Har kontaktet forhandleren så nu må jeg se hvad der sker ....
Af Precious
Det oprindelige emne paa denne traad var omkring en overvejelse af et koeb.

Jeg ser ikke saa mange alternativer naar vi snakker om TV stoerre end 60":

- Samsung PS64D8005
- Panasonic TX P65VT20E

Panasonic er i rest ordre, eller ligger lige paa trapperne. Den er sat til omkring 22.000 hvilket er naesten det samme som Samsungs.

Det kunne vaere super hvis vi kunne dreje samtalen ind paa forskellen paa de 2 TVs. I min daarlige paastands bog, er der en generelt kvalitets forskel paa Samsung og paa Panasonic. Samsung har altid vaeret et billigere maerke, mens Panasonic har repraesenteret top modellen. Ja .. en lam paastand, og det har sikkert aendret sig over tiden.

Jeg er dog blevet i tvivl omkring Samsung efter at have laest denne traad igennem, det lyder til en del kaemper med problemer og andre forums udpejer kalibreing som et stort problem for Samsung.

Er der nogen som har overvejet Panasonics nye flag skib?
Af TheSleeper
Hvis ikke jeg kan løse de problemer jeg har med PS59D7005 så hopper jeg måske på Panasonic VT30 55" :0)
Af netfors
kskruger skrev:
Er du helt sikker på det? Når jeg har Cinema Smooth slået fra, viser tv ved tryk på info følgende: 1920x1080@24Hz
Godt nok er mit sidste års model (PS50C7705) men er det ikke det samme på de nye modeller?? O-O
Af THM
TheSleeper skrev:
kskruger skrev:
Lige nøjagtig :D

Forstår ikke samsung kun har valgt at "Cinema Smooth" kun kan aktiveres når man afspille BD film ... Kæmpe nedtur :0(
hmm så har jeg helt misforstået hvad cinema smooth er, og beklager mit indlæg i anden tråd :s
undre mig over at samsung ikke automatisk afspiller 24hz korrekt, og at man skal og gøre noget aktivt for at få den til det ;;)
Af kskruger
netfors skrev:
kskruger skrev:
Er du helt sikker på det? Når jeg har Cinema Smooth slået fra, viser tv ved tryk på info følgende: 1920x1080@24Hz
Godt nok er mit sidste års model (PS50C7705) men er det ikke det samme på de nye modeller?? O-O
Jeg har mine oplysninger fra avsforum
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1146191
Af Fredtoft
netfors skrev:
kskruger skrev:
Det er det samme på sidste års modeller og de nye. Den statusinformation du ser i toppen af skærmen er alene til orientering om hvilket signal skærmen MODTAGER. Om den så viser det ved 60 eller 96 Hz afhænger af CS indstillingen, og det kan man kun måle sig til (eller gætte ud fra sortniveauet).