Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af crt_man
Går lidt og lurer på denne som er begyndt at komme i butikkerne. 13k for en næsten 60" top plasmaskærm lyder som en sweet deal... hvis Samsung da ellers har fået bugt med alle problemerne.

Jeg har set den i Expert, men det er svært at bedømme noget som helst i en butik og den "flinke" ekspedient gad da heller ikke sætte et tvsignal til. Er der nogen herinde som HAR investeret i en 59" D7000 eller D8000 må I da gerne smide et par ord om skærmen.

Buzz, retention, sortniveau, andet? Kan man evt. gå ud fra at panelet er det samme som enten 51" lillebror eller 64" storebror? Kunne heller ikke finde MotionJudderCanceler i menuen som 7705'eren har, men derimod en CinemaSmooth som dog ikke havde nogen effekt.
Af TheSleeper
Jeg får min PS59D7005 imorgen ... :D

Jeg har returneret min UE55D8005 pga EKSTREM clouding.

Jeg skal nok give en tilbagemelding ...

Ps. Hvor har du set denne skærm til 13.000 kr henne ?
Af THM
syntes som regel det er rimelig nemt at se om motion systemerne er slået til. Men de har det med at fucke bevægelserne op, så de bliver meget unaturlige(min mening 8) )
Af crt_man
@TheSleeper

Den kostede 13k i Proshop igår, men idag har de sat den op til 14,6k... Øv - der var jeg for langsom :((
Glæder mig til at høre din mening om den.

@THM

Jeg er heller ikke fan motionsystemer til alm. tv og film, men til computeranimerede tegnefilm synes jeg det har sin berettigelse.
Af TheSleeper
Jeg kan varmt anbefale og købe ved Licotronic ...

De er Samsung partner og de har byttet min gamle UE55D8005 5 gange, uden nogen problemer ...

Vildeste service de har :0)
Af lennon
TheSleeper skrev:Jeg kan varmt anbefale og købe ved Licotronic ...

De er Samsung partner og de har byttet min gamle UE55D8005 5 gange, uden nogen problemer ...

Har du været igennem 5 eksemplarer af D8005, som alle havde clouding ? ? ;;) ;;)
Af TheSleeper
lennon skrev:

Har du været igennem 5 eksemplarer af D8005, som alle havde clouding ? ? ;;) ;;)
Yep :0(

Og to af dem sad ramme tilmed også løs ...

Hold jer langt væk fra UE 8000 LED Edge serien ...

Når det så er sagt, så er der et FANTASTISK billede på den skærm så jeg frygter lidt jeg bliver skuffet når jeg modtager PS59D7005 imorgen :0(
Af crt_man
Jeg har læst på nogle amerikanske forums at D7000 og D8000 skærmene på det amerikanske marked har haft en del problemer med at Real Black filteret (som bare er en film der er limet på panelet) går løs i hjørnerne efter noget tid...

Håber ikke det også er tilfældet i Europa... :(
Af mart198i
crt_man skrev:Jeg har læst på nogle amerikanske forums at D7000 og D8000 skærmene på det amerikanske marked har haft en del problemer med at Real Black filteret (som bare er en film der er limet på panelet) går løs i hjørnerne efter noget tid...

Håber ikke det også er tilfældet i Europa... :(
Jeg har haft PS51D7005 i lidt over en månede nu og jeg har ikke oplevet at filteret går løs :D
Af StoreSol
TheSleeper skrev:
lennon skrev:

Yep :0(

Og to af dem sad ramme tilmed også løs ...

Hold jer langt væk fra UE 8000 LED Edge serien ...

Når det så er sagt, så er der et FANTASTISK billede på den skærm så jeg frygter lidt jeg bliver skuffet når jeg modtager PS59D7005 imorgen :0(
Lyder dejligt opmuntrende :(, skal ud og returnere min første udgave af 46d8005 imorgenm pga. af clouding og extrem misfarvning i bund op top (ca. 1 cm).

Så må vi se om jeg også skal igennem 5, inden jeg må overgive mig til plasmaskærmen, som desværre ikke er ligeså fed i designet.
Af TheSleeper
Held og lykke .. :0) Jeg har givet op efter 5 mislykkede skærme.

Ja designet er noget anderledes, men på forskellige forums skriver de at man ikke ser tilbage, når man først har haft plasma.

Min første plasma, så det er ret spændende :0)
Af StoreSol
Du må lige huske at skrive herinde når det er bootet op, specielt hvordan de er mod hinanden, Samsung led og plasma.
Af kskruger
TheSleeper skrev:Held og lykke .. :0) Jeg har givet op efter 5 mislykkede skærme.

Ja designet er noget anderledes, men på forskellige forums skriver de at man ikke ser tilbage, når man først har haft plasma.

Min første plasma, så det er ret spændende :0)
Hvordan oplever du ellers billedekvaliteten på PS59D7005 i forhold til 55D8005
Af StoreSol
Min retur gik ikke så godt, eller det vil sige at returen gik glimrende, da jeg fik byttet min UE46D8005, men nu står jeg uden nyt fjernsyn :(.

De kunne fint se fejlen med farvefejl i top og bund, og de åbnede venligst et sprit nyt tv, og det havde samme fejl, så jeg valgte at tage pengene.

Fin service fra Bilka, ingen problemer der.

Var så i Elgiganten efterfølgende for at se på deres udvalg, og den ue46d8005 havde samme problem, selvom sælgeren mente de ikke havde fået en eneste retur (helt sikkert??? :))

Desværre for mig falder designet på plasmaskærmen ikke rigtig i min smag, og SLET ikke konens, så den er ligesom udelukket.

Kiggede lidt på UE46D6755 og UE46D6515, og de havde tilsyneladende ikke samme fejl med farverne i bunden, om de så har andre fejl er jo svært at sige, når man blot har kigget i butikken, men jagtens fortsætter.