Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg leder efter et godt LCD-TV til vores kollegie køkken, hvor der er en spise plads, med et areal på 4x2,5 meter, og vi er nød til at placere tv'et på midten af den brede væg. Så jeg leder efter et godt tv, med rigtig gode synsvinkler. Meget gerne med CCFL og IPS panel.

Jeg har indtil videre fundet disse modeller fra LG.

32LD750N
32LD650N

Men eftersom at de er 2010 modeller, så er de meget sværre at opdrive.

Pga. afstanden 2-2,5 meter mellem tv og sidde plads, så er store tv'er ikke en mulighed. Så lad venligst være med at foreslå noget større end 32"-37".

Vi har allerede testet med et Samsung c6005, og den blev hurtigt retuneret under fortrydelsesretten, Edge-LED er ikke godt nok.
Jeg håber at der er nogen som har nogle gode forslag til en god skærm som stadig kan købes i danmark.
Af shh
hmm måske et Sony EX500 (kan fåes ved ElGiganten til under 3000) ?

Super TV i 32" er vist ikke så nemme at finde længere. Men med 2-2.5m til skærmen (og selvom du frabeder dig det), så ville jeg gå efter 42". Her åbner du også op for Plasma markedet som måske kunne være noget for jer.

(side note) Er nu ellers godt tilfreds med mit C6005 ;)
Af Mysen
Panasonics L32G20e er ligeledes med CCFL og IPS, men jeg synes bare ikke den er til at finde nogen steder. 37" modellen kan man dog stadig findes til et par hundrede over budgettet.

ellers kommer Panasonic med deres nye modeller om en lille måned, og her er der flere IPS-baserede LCD-modeller indenfor budgettet.
Af TroelsOlesen
#ssh

c6005 er et fint tv, hvis man sidder lige forand det. Desværre er billedet meget dårligt når man kigger fra skæve synsvinkler. Billedet har en tildens til at blive grønt og grynet. Ud over dette, så var der så meget clouding effekt at man ikke kunne se starwars IV introen, uden at man trode at de havde tilføjet gas galaxer til intro videon.

En anden ting som også i min mening gjorde at skærmen ikke var god nok, var dynamikken i lystyrken. Det er umuligt at skældne imellem 80%,90% og 100% hvid. hvis du tager monitorTest billedet her fra flatpannels.dk, selv efter mange timers justering af kontrast, lystyrke og gamma. Der var et lignende problem med sort, her var det dog muligt at justere sig ud af problemerne.

Men tak for forslaget omkring Sony EX500, den vil jeg kigge lidt nærmere på.

#Mysen

Panasonic kender jeg ikke så meget til, så tak for inputtet. Jeg regner dog desværre ikke med at de nye modeller ender i vores pris kategori foreløbig, så det bliver nok kun L37G20e som jeg kigger nærmere på.

Men igen tak for inputtet fra jer begge.
Af Mysen
TroelsOlesen skrev:Jeg regner dog desværre ikke med at de nye modeller ender i vores pris kategori foreløbig, så det bliver nok kun L37G20e som jeg kigger nærmere på..
Tjek ppradio.dk. Herinde står udvidede specs på alle Panasonics modeller, og der i hvert fald nogle IPS-baserede LCD modeller, der holder sig under 5500. Desuden kan man godt forvente at prisen er højt sat ift. hvad man kan få dem for rundt omkring på nettet.