Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.dk

Jeg kigger i øjeblikket efter nyt TV. Jeg har kigget meget på LED TV, da vi har en stue med store vinduespartier bagved hvor vi sidder og ser fjernsyn. Det gør at der kan komme en del lys ind i vores stue.

Jeg kan se at Elgiganten har LG 42LE850N på tilbud til 7000 kr. i denne uge. Jeg ved at det er et ret godt TV, spørgsmålet er, om det er ved at være så gammelt, at det ikke er et godt tilbud mere, eller om der er kommet nyt på markedet i samme prisleje, som kan konkurrere med det?

Jeg kunne godt tænke mig videooptagelse til Harddisk, men det har LG desværre ikke, men det er trods alt ikke en feature som jeg vil lade være bestemmende for mit valg af skærm.

Kom gerne med input.
Af THM
det er nok som udgangspunkt det bedste lcd tv du kan få for den pris...
Af morra19
Super, så tror jeg, at jeg vil slå til, og købe mig et nyt fjernsyn.
Af rikki
Du skal være klar over at skærmen har mange reflektioner pga glasfronten.Jeg har den selv og er meget tilfreds med billede kvaliteten og ved brug af konsol spil(halo 3)
Af morra19
Den er bestilt, og den bliver leveret i morgen - glæder mig som et lille barn.

Jeg har en NAD32A2 nu, også med glasfront, så jeg er vant til de refleksion som der er, men synes til gengæld at glaspladen typisk giver et mere behageligt billede end uden. Det gjorde det i hvert fald på de NAD modeller som jeg kigge på sidst jeg købte.
Jeg har kig på det samme tv.. så luge 2 spørgsmål

1.Findes der nogle alternativer til dette tv, som måske er bedre???

2. Hvad med soundbar nogle gode forslag der...???

Ellers bliver det bestilt/ købt i butik imorgen..
Af morra19
Kan det virkelig passe, at der ikke findes en analog lydudgang? Det er sku da for mega skod - for alle andre end dem der har surround forstærkere :(

Det vil sige at mit fine stereosetup skal have en D/A converter på, for at det spiller... Uff...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, analog udgang er fjernet på mange nyere TV, inklusive 850N.
Af morra19
Nogen der kender et sted der sælger en billig D/A konverter?
Af morra19
Tak for linket Yakken, det var ikke så slemt endda.

Jeg tænker dog lidt, at hvad gør man når film og serie osv. begynder at blive sendt i 5.1, dolby digital eller tilsvarende, så virker den boks vel ikke mere, da den ikke har en converter?

Jeg har nemlig været inde og læse på hifiklubben, og de sælger en med Dolby digital konverter for 1000 kr. Det er godt nok væsentligt over mit budget, men er det den rigtige vej at gå - så må jeg jo spare op til den.