Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oscar7skipper
Hej Folkens! :)

Der hjemme har vi viasat parabol med en boks sat til tv'et. Mit spørgsmål er så om jeg, hvis jeg køber et tv med satelit tuner, kan se tv på begge, på samme tid.

håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
Af MigSelv
Oscar7skipper skrev:Hej Folkens! :)

Der hjemme har vi viasat parabol med en boks sat til tv'et. Mit spørgsmål er så om jeg, hvis jeg køber et tv med satelit tuner, kan se tv på begge, på samme tid.

håber i kan hjælpe.
Forstår ikke helt dit ?
Men vil prøve alligevel.
De gratis ukodede signaler, der forefindes på 1gr. Vest ( Viasat ), kan ses på tv samtidig med Viasat ( samme tv ) ved indgangsskift/valg. Dette kræver som minimum en twin lnb. Hvis ? går på de krypteret Viasatkanaler, kan det ikke lade sig gøre. Der findes pt. ingen CA Moduler, der må/kan bruges, udover dem installeret i en Viasat tuner.
Der kan derimod med rette CA Modul ses Canal Digital, ved brug af tv'ets DVB-S tuner og kort læser. Astra og lign. sat. positioner, kan også bruges med DVB-S samtidig med Viasat.
Af Oscar7skipper
Ved ikke så meget om det, så ønsker en forklaring selv de mindste kan forstå.

Er det muligt at jeg uden en boks kan se viasat på mit tv, hvor der er indbygget dvb-s tuner i.
Brugeravatar
Af MigSelv
Oscar7skipper skrev:Ved ikke så meget om det, så ønsker en forklaring selv de mindste kan forstå.

Er det muligt at jeg uden en boks kan se viasat på mit tv, hvor der er indbygget dvb-s tuner i.
Den korte version er nej.
Jeg vil dog ikke udelukke, at der på nettet findes "påstande" om, at der findes CA Moduler der kan klare opgaven.
Af Soegaard
Det er ikke rigtigt, jeg har Samsung 8005, har et cam mondul så jeg kan se Viasat uden box, dejligt kostede 1500.- :)
Af Expert Jyderup
Soegaard skrev:Det er ikke rigtigt, jeg har Samsung 8005, har et cam mondul så jeg kan se Viasat uden box, dejligt kostede 1500.- :)
Hvad er det for et CAM modul du benytter?
Af Soegaard
NDS Videoguard
professionel receiver mondule
vt1.9_1_3.26.4

forhandleren kontaktede viasat og jeg regner med at han fik "parret" mondul og kort.