Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenJA
morra19 skrev:Purtsak, jeg synes du skal reflektere lidt over, hvorfor renten på disse lån er så høje.

Jeg kan komme med nogle start-hints.

"krisen"
Jeg vil ikke mene det er helt korrekt. En økonomisk krise resulterer i rentefald.
Af morra19
MortenJA - kun i forbindelse med sikre lån.

Krisen gjorde at der var en helt masse der blev fyret, og derved skabte det en masser dårlige betalere. Der er forskel på sikre lån og usikre lån. Hvor et kontantlån som dette må ses som værende meget usikkert. Der går renten altså den anden vej.
Af MKT
Som nævnt tidligere i tråden er det jo ikke AV-connection der tager høje renter, men en finansieringspartner, der garanteret også samarbejder med flere hundrede andre butikker.

Så hvis det stod til dig skulle alle butikker der tilbyder lånefinansiering have 1 stjerne på trustpilot? Det er jo helt useriøst og ville give et helt forkert indtryk af butikkens egentlige kvalitet.

Med den her taktik kan det jo ende med at butikker der ikke yder låneservice, leverer 3 måneder efter bestilling og er helt umulige at få en reklamation ved, får samme rating som en butik der tilbyder lån, har fantastisk service, henter, bringer og reparerer uden at stille spørgsmål.
Af purtsak
der står jo højt og tydeligt finanseringsrente så folk ved at det er det vuderingen går på og hvis man ikke kan tjene penge nok på at sælge tv osv uden så gigantiske renter synes jeg man bør overveje om det er det man skal lave
Af morra19
Jamen kære mand, så forstå da i det mindste, at butikken ikke tjener noget som helst på finansieringen. De er blot et tilbud til folk.
Af purtsak
det har jeg lidt svært ved at tro på for så kunne de jo bare skifte finanseringsselskab jeg har set de mindste hjemmebio forretninger tilbude o i rente så kan et større osse
Af purtsak
og hvis men vil forbrugeren det bedste så til byder man altså ikke renter op til 42%
Af ckn
LånLet er jo bare en "service" som AV-Connection tilbyder... Det har intet med AV-Connection at gøre...
Min personlige holdning er at hvis man alligevel optager et lån i en butik, er man sku for dum... -eller også er man blevet afvist i sin egen bank (hvor renten også er meget lavere) Og hvis banken ikke vil låne dig penge, så er det nok fordi den ikke mener du er likvid... "Alarmsignaler!!!!"
Af purtsak
det du siger det er så kan de lige så godt lade være med at tilbyde deres kunden et lån
Af Jodle
purtsak skrev:det du siger det er så kan de lige så godt lade være med at tilbyde deres kunden et lån
Tjoh. Jeg kan godt følge din tankegang, hvis jeg tænker tilbage til min vår, hvor jeg var 18 år og stemte på VS eller kommunisterne. :) Men det står dig frit for om du vil benytte dig af AV-connections finansieringstilbud eller ikke. For så længe omkostninger og renter er tydeligt oplyst, så er der intet at komme efter.

Hvis det, du ønsker dig, kan findes andre steder end hos AV-connection, så prøv at undersøge disse steders finansieringsmuligheder og renter. Ellers vil jeg kraftigt anbefale dig, at gå til banken og få et forbrugslån med fast månedligt afdrag til meget lavere renter. Hvis dine økonomiske forhold er fornuftige (fast arbejde, lidt eller ingen gæld, lavt forbrug) og du kan afdrage med feks. 2000 eller 2500 kr pr måned, så burde det ikke være noget problem, at låne de 30 lapper. :)