Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rene
har flere gange været i diverse tv butikker, for at se på panasonic fladskærme. og jeg kan ikke forstå, at de får så megen ros. jeg synes ikke at de er pengene vær. billedet er dårlig, der er meget støj i billedet og når man ser ansigter på personer, synes jeg de er utydelig :-( så en pil ned fra mig af. mvh rene
Af BaSsE_-
Det var da sjovt, for det du nok ret alene om at synes, de har da ekstrem god billedkvalitet, sdtv vil jo altid blive mere grynet i forhold til hdtv, men der jo en grund til de bliver reference tv herinde.. :)
Af Mysen
Hehe, du har lige svaret en 4 år gammel post :D
Af Rene
jeg er nu ret skuffet over panasonic ;) synes sony og samsung er bedre :) en af mine venner har sony, og det er et godt tv. :)
Brugeravatar
Af edinger
Lyder lidt som de børn, der ikke kan lide rigtig jordbær-is, fordi de livet igennem er blevet fodret med is, som aldrig har været i nærheden af hverken jordbær eller fløde :(

Ikke at kunne li' jordbær er dog en ærlig sag 8)

Men som testene her på siden så tydeligt dokumenterer, er det objektivt forkert at kalde billedet på Panasonics tv for dårligt.
Af OleA
Rene skrev:jeg er nu ret skuffet over panasonic ;) synes sony og samsung er bedre :) en af mine venner har sony, og det er et godt tv. :)
Må jeg gætte: Din ven med sonyen kører med billedindstillingen "Dynamisk" og du synes farverne er fantastiske?

Prøv at find en person der har et panasonic(gerne nogenlunde korrekt indstillet) hjemme i stuen du kan sammenligne med.

Når nu alle seriøse testere har Panasonic som værende blandt de allerbedste tv der findes er det jo ikke tilfældigt.
Af Supergris
Var netop i Computercity i går, hvor de, som altid, havde udstillet deres plasmaer med spotlights lige mod skærmen. Det får billedet til at se utroligt kedeligt ud, ved siden af de mere lysstærke LCDér...
Igen et eksempel på, at du ikke kan bruge det med at se kvaliteten på billedet i en butik, men må stole på de bedømmelser det får af forskellige fagfolk og så nyde billedet, når det står hjemme i stuen...
Af Rene
i har nok ret i, at man skal se skærmen hjemme i egen stue. og at man ikke kan regne med billedekvalitet i butikken. men jeg kan jo kun bedømme efter hvad jeg ser i butikken. og jeg er ikke tilfreds. ;) når jeg bedømmer, sammeligner jeg med mit billederør, som nok er dumt. O_O
Af lennon
Rene skrev:i har nok ret i, at man skal se skærmen hjemme i egen stue. og at man ikke kan regne med billedekvalitet i butikken. men jeg kan jo kun bedømme efter hvad jeg ser i butikken. og jeg er ikke tilfreds. ;) når jeg bedømmer, sammeligner jeg med mit billederør, som nok er dumt. O_O
Et godt TV gengiver kildematerialet tættest muligt på det originale . Og det er Panasonics topmodeller noget af det absolut bedste til - også bedre end dit billedrørs TV. Almen brugere kan slet slet ikke sammenligne og bedømme forskellige TV i et butiks miljø . Man vil typisk drages mod det billede som "skriger" højest med pangfarver og steril skarphed . Læs nogle test herinde i stedet for at lege kvalitetskontrol ude i butikkerne .