Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg håber, at i måske kan hjælpe mig. Vi skal have nyt tv og det er en jungle.
Jeg har en tråd kørende på hol.dk hvor der er kommet et par gode forslag. http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx ... tid=610890

Jeg tillader mig at copy/paste lidt fra den tråd.

Vi står og skal have nyt tv og jeg er ikke kommet helt med på vognen siden vi gik væk fra CRT tv :)
Jeg har kikket på dette fra LG, da det er på tilbud til ca. 13K
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55le850n
Kan det gøres bedre og/eller billigere? Jeg påregner at have det i en del år, så kompromis vil jeg helst ikke gå på.

Mine krav efter hvad jeg har kunne finde på div. sider.

- 3D er ikke vigtigt.
- DLNA er, da det kan erstatte min HD-TV LIVE.
- Fuld HD

Vi får signalet fra Yousee og jeg overvejer at gå på Yousee+, da min Kiss dp550 efterhånden har nogle år på bagen.
Det tv er Yousee ready, men det betyder ikke meget efter hvad jeg kan læse.

Det eneste negative jeg sådan har kunne finde på dette tv er genskind. Jeg vil selvfølgelig se det i butikken, men hvis nu en af jer havde erfaring ville det være nice.

En kammerat har foreslået dette tv http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -55-led-tv
Men jeg kan ikke finde et godt review af det.

Derud over er disse tv blevet forslået:
http://www.cinemagic.dk/shop/sony-kdl52 ... 5804p.html
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686

Jeg har læst en del af de gode anmeldelser som ligger herinde, men jeg er stadig meget i tvivl. Det ville være mere end almindeligt surt at smide 10-15K for "det forkerte" tv. Håber at i vil komme med lidt input og hjælpe mig videre i valget :)
Af Mysen
Hvis du vil have et LCD tv, så er dit eget bud det bedste. Især med den meget attraktive pris på 13.000. De andre 2 dyrere modeller C6905 og NX800 er langt fra lige så gode, og derfor er det håbløst at de er dyrere. NX800 koster pga. designet, men LE850n er altså også pæn.
Under 20 kilo er der bestselleren PS63C7705. Alternativt kan du snuppe et 60PZ950, når den komme på lager snarest. Den afløser den roste PX950.

På den anden side af 20 kilo finder du 55VT30, der højst sandsynligt er det bedste tv, der kan købes idag, og her findes også afløseren til den nævnte Samsung model. Den nye hedder PS64D8005.

Tjek selv de glimrende anmeldelser herinde af C7705, LE850n og VT30.
Af THM
vil også nok sige det er en yderst attraktivt tilbud på le850n, den er som mysen siger klart bedre end de andre lcd'er du havde på banen...
Af TLW
Tak for jeres svar indtil videre.

Jeg var i Elgiganten i dag og de havde ikke en sk*d hjemme. Der var et Sony som skulle have samme panel som LG'en. Hans bedste bud var et tv til 31K som vi kunne få for 28K. Takkede dog nej, da jeg ikke kendte det.

Samsung 55" ue55c6905vsxxe kunne slet ikke skaffes mere. PS63C7705 er også ude.

60PZ950 har de ikke, men den kan bestilles andre steder på nettet. Overvejer at gå i Fona og Merlin og se om de har den.
Jeg har ikke kunne finde et review af den.

Jeg får ikke lov at gå over de 20k for konen, så 55vt30 bliver det nok ikke... men det kunne jo smutte. :p

Min kammerat kender en som måske kan skaffe et tilbud på den skærm han anbefalede så jeg venter lige og hører hvad prisen bliver på den.

Men kort fortalt, så er jeg stadig utroligt meget i tvivl. :/
Af THM
tvivler nu på sonyen har samme panel :o
hvis de har den på lager kunne du jo bestille den over nettet og levere den tilbage hvis ikke den lever op til dine forventninger, hvilket den højst sandsynligt gør :)
men vt30 er dog bedre, men jo i skrivende stund også dyrere...
Af mbmahs
Jeg har selv lige bestilt et 60PZ950 med levering 14/6, og det er ganske rigtigt så nyt at der ikke er nogen rigtige reviews af det endnu (Rasmus har dog længe lovet et? :)
Det kan dog fås fra 14300,- i skrivende stund, hvis man kan leve med ventetiden, og så er der jo til en god 3d Bluray afspiller ved siden af :)
Af Mysen
det er dælme også en rørende pris, og jeg ville nok også slå til præcis dér, hvis jeg stod og skulle investere nyt.
-Eller PS63C7705. Den kan købes hos wupti for 17000.
Af TLW
Uha. Jeg kan bare ikke bestemme mig ;;) Men hvis de har det LG hjemme hos Elgiganten i dag, så køber vi nok det.
Ellers hælder jeg nok mest til PS63C7705 eller 60PZ950.
Hvilket er bedst? (hvis man kan svare nemt på det. Nogen mangler jo at lave et review :))

Min kammerat kunne ikke få procenter på det tv han foreslog. Han siger dog, at plasma bruger alt for meget strøm og er alt for skrøbeligt hvis man har børn, så det skal man ikke vælge. :p
Af lennon
TLW skrev:Uha. Jeg kan bare ikke bestemme mig ;;) Men hvis de har det LG hjemme hos Elgiganten i dag, så køber vi nok det.
Ellers hælder jeg nok mest til PS63C7705 eller 60PZ950.
Hvilket er bedst? (hvis man kan svare nemt på det. Nogen mangler jo at lave et review :))

Min kammerat kunne ikke få procenter på det tv han foreslog. Han siger dog, at plasma bruger alt for meget strøm og er alt for skrøbeligt hvis man har børn, så det skal man ikke vælge. :p
Hvis du ser tv som en gennemsnits Dansker - 3 timer dagligt - , så bruger Samsung PS63C7705 strøm i omegne af ca 2-3 kr om dagen . Ingen ved vist hvad et 63" LCD bruger,da de knap nok findes . Men jeg kan garantere dig for at merprisen for et LCD/LED med samme billedkvalitet ALDRIG vil kunne tjenes hjem på strømregningen .
Af TLW
Det var heller ikke prisen på strøm som skulle afgøre det :)

Men jeg var i Elgiganten i går og det LG var udsolgt, så nu er vi næsten tilbage hvor vi startede.

mbmahs hvor har du fundet det til den pris? Jeg kan kun finde det til et par kilo mere.
EDIT Er det fra dustinhome.dk?

Jeg tror, at jeg vil vente til mandag hvor vi får nøglen til det nye hus. Så kan jeg måle 100% op og se om der er noget der som hjælper med at vælge.

God forlænget weekend til jer alle 8)
Af TLW
Jeg har fået målt rummet hvor tv'et skal hænge. Der er 4,4m mellem tv-væg og sofavæg (kikke afstanden). Fra tværvæg til vindue er der 3m hvor tv'et kan hænge.

Spørgsmålet er nu, om 60" bliver for meget... hvis det altså kan blive for meget :p
Af Mysen
Nej.. Det passer fint, vil jeg mene. Jeg har 3,5 meter til 50" og det er meget passende, hvis ikke det burde være større.

Du sidder 30 % længere væk, og 60" er ca. 40% større end 50". Det lyder rimeligt..
Af TLW
En på hol.dk anbefalede at købe sidste års topmodel (pk 950) for 8-9K i stedet for at smide 5K mere for pz950.
Jeg var inde på LG's side for at sammenligne 60pK950 og 60pZ950. Det var bare ikke muligt, da langt over ½delen ikke var udfyldt. :s
Af Mysen
Du får en bedre sammenligning ved at kigge på de to tests, der er lavet herinde. PZ er bedre på alle punkter på nær sort. Her fejler den til gengæld også temmelig meget.