Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg overvejer måske ovenstående tv snarest, når det er på lager i Elgiganten.. selvom jeg har hældt mest til LG plasma det seneste år pga. de problemer samsung-plasma´er har haft kontra LG´s problemer..

Lister lige et par hurtige spørgsmål;

Kan jeg finde en test nogensteds?

Hvilke "issues"(& svagheder) præcis skal jeg regne med ved Samsung-køb? (EPG?)

Alm. betjening, (+/- vol. +/- kanal-skift OK? (hader delays og display-bars)

Støj fra denne model, vides dette?

Der kommer sikkert flere spørgsmål videre i denne tråd..

Skal lige siges jeg aldrig har været Samsung-tilhænger, derfor er det et stort brud på min holdning til samsung-produkter..

Men.. indrømmer ærligt, jeg tiltrækkes ved 64" og flot design på denne plasma.. Og ved også godt dette tv er tæt på toppen (teknologi/specifikations -mæssigt), men for mig er det daglige brug måske mere vigtigt betjeningsmæssigt og derfor må der helst ikke være irritationsmomenter herved (basale betjening).

Jeg takker på forhånd.. :)

Mvh. Dennis
Af Mysen
Du kan få nogle fra den model, den afløser...

-EPG er hurtig, men den finder sjældent programmerne, og hvis du tænder epg lige efter tv'et så finder den næsten intet (Yousee). Tommel nedad herfra

-optagelogo forsvinder ikke under en optagelse
- Man kan ikke forlænge en optagelse med et par minutter, for at sikre slutningen. Hvis man laver en manuel tidsindstillet optagelse kræver det en gigantisk omvej.
- Somme tider starter en optagelse to sekunder for tidligt, hvilket giver en forkert titel i menuen

-3 klik for at komme ud af text tv

-USB HDD mister somme tider forbindelse til tv, og kræver at ledningen skal rykkes ud.

- IR på 3D briller falder ud (der er blåtand på D8005, så den skulle være løst)

Spiltilstand er alt for gemt, og kræver mange tryk at aktivere

-Buzz

-retention

-linebleed

-relativt ringe sortniveau

(Sort og retention skulle være bedre på den store model. Jeg har 50"-modellen)

Plusser:

- Minimal banding
- hurtig og præcis fjernbetjening med god IR
- Hurtige menuer og kanalskift (kanalskift med tal, tager dog noget tid, men +/- er hurtig)
- Volumenknap hurtig, et tal kommer frem i et sekund
- god lysstyrke
- nogenlunde god håndtering af reflektioner
- nærmest ingen fosforslør
- genialt vægophæng (hvis man skal bruge HDD dlna)
- skalering af SD
- Understøtter stort set alt gennem dlna.

Så er det jo op til den næste test af D8005 af vise, hvor mange ting, der er kommet styr på.
Brugeravatar
Af bang
Tak for svarene Mysen !! Det er lige nøjagtigt disse ting du beskriver, som jeg søger svar på.. brug i det daglige - anmeldelserne her på siden mangler sgu´ lige det ekstra herom mener jeg!

Nu tror jeg nok, jeg er blevet mere varm på dette tv :)

Selvfølgelig vil der altid være nogle ting der irriterer mere end andre.. det er så op til den enkelte at vælge det tv der passer en bedst, om så det er sony, samsung, lg, panasonic, osv. - men hvorfor skal man altid finde svar i forums rundt omkring mht. det daglige brug..

Jeg mener, det er guldkorn du kommer med her... tak igen. :)

Ville bare være så godt, hvis Flatpanels tog det med i deres ok anmeldelser oveni.. :)
Af noxity
Mysen skrev: optagelogo forsvinder ikke under en optagelse
Dette er løst ved D-modellerne.
Mysen skrev:3 klik for at komme ud af text tv
Det passer ikke. Du skal trykke på "TV" for at lukke text tv, og så sker det første gang. Hvis du bruger txt knappen 3 gange, så kører txt stadig i baggrunden.
Brugeravatar
Af bang
Det nærmer sig en beslutning :)

Hvad med fejlprocenten på samsung (plasma) hvad er skidt/typisk?

Jeres oplevelser ? ..mener at huske det ikke er helt i top med samsung!?
Af Jens525
noxity: Der sidder ikke nogen "tv" knap på PS50C7705. SÅ dette er ikke muligt. Tekst tv kører ikke i baggrunden når man bruger tekst tv knappen 3 gange, hvilket er åndsvagt.

Hvis de har fået styr på sort niveau og buzz på de nye modeller er det klart en vinder. Især til prisen.
Jeg ville nok vente på anmeldelsen her på siden...
Af netfors
Et minus mere med PS50C7705:
Ved brug af canal digital kort med parabol tuner, mister den nogle gange forbindelse til kortet. Dette sker oftest ved skift til/mellem HD kanaler. Løsning sluk tv og tænd igen !:(

Er der nogen der ved hvad forskellen er på PS51D8005 og PS51D7005?? Er det kun designet?
Af Jens525
Har hørt via andre tråde at det kun skulle være designet.. Men ellers må en test vel afgøre sagen.....
Af netfors
Jens525 skrev:Har hørt via andre tråde at det kun skulle være designet.. Men ellers må en test vel afgøre sagen.....
Ja, jeg kan heller ikke umiddelbart finde andre forskelle....Dog med undtagelse af prisen. Over 3K i forskel, på pricerunner :s
Af lennon
Så vidt jeg har forstået er problemerne med retention og relativt dårlig sortniveau specifik på 50" udgaven af C7705 - til dels også buzz, og altså ikke gældende for 63" . . ?
Jeg havde selv dårlige oplevelser med Samsung plasma for 4 år siden , - og da min kammerat så fik en 58B850 med kæmpeproblemer, som Samsung ikke kan fixe - sagde jeg ALDRIG MERE Samsung . Men,men ,men - i marts hoppede jeg på en 63C7705 til en uimodståelig pris . Og jeg er altså mega begejstret mht dette produkt (B . Med mit brugsmønster - primært sport og film( - dunkel stue) har jeg hverken observeret retention eller buzz .Sortniveauet er mere end godtaget . Bruger dog ikke optagefunktionen, da jeg har Yousee-box . Eneste synlige issue er periodisk line-bleed som dybest set er ligegyldigt . 3D er for mig en bonus, som er overraskende god og sjov, men langt fra et must .
Hvis D8005 er forbedret,og samtidigt har fået styr på optagefunktionen, - så er eneste reelle alternativ sandsynligvis Pana65VT30 .
Af kenneth1105
Hej
Nu har jeg være ejer af et PS64D80005 i 2 uger nu, jeg må sige at jeg er meget positivt overrasket over tv,et. Jeg bruger det til film og alm.tv, jeg har ikke oplevet retention eller hørt noget Buzz.
Jeg er dog sikker på, at hvis jeg vil finde nogle fejl på Tv så kan jeg det og det samme på andre fabrikanter. Nu har jeg gået meget op i Hifi og tv igennem de sidste 25 år, og en ting jeg har lært af bitter erfaring, er at man ikke skal gå og lede efter fejl på sine ting, for så bliver man aldrig glade for dem.
Hvis man ser mest økonomisk på det, tror jeg at man får mest for pengene ved et LG 60PZ950 til 14500kr. Jeg gav 22750kr for mit Tv for 2 uger siden, og det er meget ekstra for 4 tommer. Jeg tror dog Samsung er en bedre kvalitet, og de har flere applikationer hvis man går op i det.
Af Mysen
Jens525 skrev:noxity: Der sidder ikke nogen "tv" knap på PS50C7705. SÅ dette er ikke muligt. Tekst tv kører ikke i baggrunden når man bruger tekst tv knappen 3 gange, hvilket er åndsvagt.

Hvis de har fået styr på sort niveau og buzz på de nye modeller er det klart en vinder. Især til prisen.
Jeg ville nok vente på anmeldelsen her på siden...
Nu fik du sagt det, og så vil jeg lige anerkende det. C7705 har fået samme fjernbetjening som C8705. En temmelig fin fjernbetjening, dog uden den TV-knap, som noxity taler om.

Og netop buzz og sort er også det, der generer mest, (buzz er dog meget lav på min model), og som Lennon og jeg selv pointerer, skulle dette være bedre på den store model.
Af CowboyJoe
Jeg har nu også haft glæden af dette TV de sidste 14 dages tid! :) Super lækkert TV, men det er dog utroligt hvor hurtigt man vænner sig til størrelsen :o

Jeg har både haft PS50B855 og PS50C7705! Hvad der skuffer mig denne gang er at man ikke længere får deres Premium fjernbetjening som sidste år! i stedet får man deres sædvanlige sorte plastik ting! Ikke engang én brille har man lagt i kassen, fy Samsung! Holder ikke på et TV til denne pris :((

.. Og så får i da lige et billede :D

http://imageshack.us/photo/my-images/842/fotovgp.jpg
Brugeravatar
Af Oil
Hey

Er rammen på 64" grå/sølv og ikke sort som på 63" ?

Det ser da ikke særligt godt ud eller er det bare mig ?

Mvh OP