Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej gutter,

Jeg er den glade ejer af et LG 50PK950N som jeg er ovenud lykkelig for :)
Jeg er dog kommet frem til at det gerne må være endnu større :) - grundet ommøblering i stuen, er jeg nu kommet ca. 5m væk fra væggen.

Jeg har egentlig overvejet LG 60PK950N som jo bare er storebror til den jeg har nu.

Omvendt er den lige generationen før 3D og jeg ved ikke om det er at skyde sig selv i foden at købe et tv uden 3D idag?

Er der nogen der har nogen anbefalinger til et 60" eller større, der kan fås på et budget på 15000?

På forhånd tak,
/Martin
Af DavidHimself
Der er som udgangspunkt næppe noget forkert i, ikke at vælge 3D. Man skal jo gøre op med sig selv om det er noget man vil bruge :)
2D tv, går næppe af mode lige med det samme ;)
Senest rettet af DavidHimself 11 maj 2011, 16:24, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Du kan ikke få et 60 tommer i ordentlig kvalitet til under 15.000 kr..
Det bedste bud vil nok være PK950 i 60", som du selv er inde på, ellers skal du op at ofre omkring de 18.000 kr., hvor du både får 3 D, samt marginal bedre billed-kvalitet.
Det kunne være Samsung 7705 eller LG PX950, som stadig burde kunne skaffes...
Af MKT
Nu er jeg måske lidt påvirket af selv at eje et PK950, men hvad er det lige der gør at det ikke er et ordentligt tv?

Jeg er enig med Davidhimself, i at der ikke er noget i vejen med at købe et tv uden 3D. Sniger du dig lidt over de 15k får du jo et PX950N som ovenikøbet skulle have bedre 2D kvalitet end PK modellen.
Af mbmahs
Tak for Jeres gode svar :)
Jeg er jo også enormt tilfreds med kvaliteten på PK950'eren, og jeg forventer ikke at 3D er mere end en gimmick før det laves så man kan se det uden briller :)

Omstændighederne gør at jeg ikke kan overskride budgettet, så det er desværre ikke en option at ryge på en samsung 63" til 17.500,- :(

Til gengæld har jeg fundet denne, som jeg ikke kan finder ret meget info om: Samsung PS59D555XXE

Den er nyeste generation (Efter samsung skiftede til 59" istedet for 58") og den har 3D osv.
Jeg kan bare ikke finde en eneste test eller lign. der beskriver panelets kvalitet :/ Prisen er dog god, og designet falder i min smag..

Nogen der kender den?
Brugeravatar
Af azrael
Der er en vis fordel ved at kigge på et tv med aktiv 3D. Ikke pga. 3D som sådan. Det giver jeg ikke en flyvende fis for. Men panelet skal generelt være bedre, hvis det skal bruges til 3D formål, og det nyder 2D billedet typisk også godt af.
Af selliah
Nu ved jeg godt nok ikke hvor du er fra men...
Mit 60PX950N står lige nu på LG's værksted og de er i tvivl om de skal give mig et nyt fjernsyn altså en helt ny PX950N eller bare pengene tilbage, jeg har forklaret dem at jeg helst vil have pengene da jeg er gået over til stereo anlæg i stedet for hjemmebio. Men hvis de giver mig den en ny 60PX950N kan du købe den for 13.000. Jeg har kvittering og det hele på mit køb og skærmen kan blive leveret til dig direkte fra LG :) Sig til hvis det har interesse jeg har et vægbeslag du kan ¨få med gratis.
Af mbmahs
Jeg faldt over et 60PZ950 til 14300,- og så var det faktisk afgjort :)
Så den er bestilt nu (godt nok ikke N-model, men med 14 dages returret) og så skal jeg bare vente 3-4 uger på levering... det blir ledt :)