Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikael99
Hej

Jeg har købt dette tv. Indstillet det og HD står fint og flot, medens Analog og specielt SD kanalerne ligner en pose lort rent ud sagt.

De er grynede til et niveau hvor jeg næsten ikke kan holde ud af kigge på dem.

Er dette noget man skal leve med eller gør jeg noget galt?

Jeg har yousee via boligforeningen og ledningen mellem stikket i væggen og tv´et er med faste stik i begge ender i plastik.

Jeg synes det er temmelig nederen at 70% af kanalerne på mit nye tv er grimme at kigge på.

:(
Af Mysen
Når du siger HD, mener du så bluray, eller mener du HD-kanaler såsom DRHD? Har du indstillet billedet. Evt. kan du snuppe indstillingerne herinde fra. Har du manuelt fundet alle kanalerne, eller her du korrekt indtastet områdenummer fra Yousee?

Det lyder lidt som analoge kanaler på et dårligt indstillet tv.
Af Mikael99
Hej Mysen

Jeg mener HD kanaler. Jeg har ikke sat noget til tv´et.
Jeg har indstillet kanalerne automatisk og brugt Yousee´s område nr for mit område. Hvilket er 151.

Er det meningen at SD skal stå skarpt?

Kan det evt. være kabeltv ledningen der er for dårlig.

Nb. jeg har prøvet og indstille tv´et efter den test der blev lavet af 850N.

Men eftersom det er alle SD kanalerne så tænker jeg måske at det kan være noget eksternt der påvirker signalet ... men ved ikke.
Af Mysen
Nej. Det er ikke forbindelsen, den er galt med, for digitale udslag ved dårlige kabler viser sig på en anden måde edn "grynet".
Og hvis du har indstillet efter en test, og du har indtastet det korrekte område nr. så har du jo både digitale kanaler og en fin billedindstilling.

2D skal ikke være knivskarpt, men det skal heller ikke være grimt. De eneste årsager jeg kan komme på er, at du enten sidder al for tæt på til SD, dvs. du har opgraderet til en væsentlig større skærm. Ellers er den digitale tuner defekt, så mpeg2 kanalerne ikke bliver afspillet korrekt.

Det første kan du undersøge ved at gå længere væk fra skærmen, og det andet kan du finde ud af ved at afspille en almindelig dvd. (husk at indstille indgangen for bluray/ dvdafspiller)
Af Mikael99
Jeg sidder ca 3-3.5 meter fra tv. Jeg har ikke en DVD afspiller. Kan jeg bruge USB mediaplayeren der er i tvet til at afspille en fil i SD kvalitet og så se om der er noget der.
Af Mysen
Ja, det kan du godt, men det er en komprimeret film, og kan jo være ringe af den grund.. Men hvis den er bedre end tv-signalet, så er det nok tuneren, der driller.

Det er ikke afstanden til tv'et...
Af Mikael99
:( er det normalt at tunere kan være defekte. Jeg orker næsten ikke at skulle pille tvét ned igen
Af Mysen
Det er ikke unormalt. Men det kan også være en fejl40. Jeg ved ikke, om der skal laves noget specielt under indstillingerne, når det er en parallelimporteret model, men det tvivler jeg dog stærkt på.

Husk du har 14 dages fuld returret ved internethandel i DK. 7 dage, hvis den er købt på en udenlandsk side.
Af Mysen
en menneskefejl. Altså at der er en eller anden ting, vi overser.
Af netfors
Er du sikker på at du "fanger" de digitale kanaler, og at det ikke kun er de analoge kanaler du får med? Grumsede kanale lyder ikke som digitale kanaler? O-O
Af Mikael99
Vil tro jeg fanger de digitale kanaler, eftersom den siger SD kanaler når jeg skifter kanal.

Vil sige at problemet mest er der når der er mørk/sort baggrund.. så kan det ses mest.