Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
tommyaa skrev:Jeg tror ikke på dustins pris holder, den er jo heller ikke på lager og jeg tror ikke på at man får den til den pris det virker urealistisk
Det kan sagtens være, men omvendt så er det altså ikke usandsynligt, at man kan spare 3000 på en importeret model. Den prisforskel synes jeg, man har set på mange modeller, danske kontra parallelimporterede.
Af THM
MigSelv skrev:Læs AVForums test, det er mere end blot små forbedringer. Det er merprisen værd.
den har jeg ikke læst endnu, men hvis man skal tro på hvad rasmus skriver i hans anmeldelse er der ikke tale om en revolution, men en evolution. hvilket jeg forstår som små forbedringer.
Af tommyaa
Jeg er lige kommet hjem fra en tur hos Sommer-AS på roskildevej, de havde både vt30 og vt20 gt30 og v20 stående og til dem der siger der ikke er meget forskel!?!?? wow, i min verden var der KÆMPE forskel jeg vil opfordre alle der kan til at se dem live, vi instillede dem alle i THX og vt30 var langt langt bedre i min verden og ikke kun få % sort var langt mere sort her i dagslys jeg vil faktisk sige at jeg ville ikke holde ud at have et af de andre hængende og jeg er på ingen måde enig i at der kun er "lidt" forskel, langt bedre sort og et roligere billede...
Af THM
tommyaa skrev:Jeg er lige kommet hjem fra en tur hos Sommer-AS på roskildevej, de havde både vt30 og vt20 gt30 og v20 stående og til dem der siger der ikke er meget forskel!?!?? wow, i min verden var der KÆMPE forskel jeg vil opfordre alle der kan til at se dem live, vi instillede dem alle i THX og vt30 var langt langt bedre i min verden og ikke kun få % sort var langt mere sort her i dagslys jeg vil faktisk sige at jeg ville ikke holde ud at have et af de andre hængende og jeg er på ingen måde enig i at der kun er "lidt" forskel, langt bedre sort og et roligere billede...
okay lyder vildt, men sortfilteret er også forbedret i år hvilket betyder bedre performance i dagslys.
både gt30, vt20 og v20 skulle dog også høre til i toppen, så jeg er spændt på at hører hvad du har i egen stue hvis ikke du ville kunne holde nævnte modeller ud ;)
Af tommyaa
THM skrev:
tommyaa skrev:Jeg er lige kommet hjem fra en tur hos Sommer-AS på roskildevej, de havde både vt30 og vt20 gt30 og v20 stående og til dem der siger der ikke er meget forskel!?!?? wow, i min verden var der KÆMPE forskel jeg vil opfordre alle der kan til at se dem live, vi instillede dem alle i THX og vt30 var langt langt bedre i min verden og ikke kun få % sort var langt mere sort her i dagslys jeg vil faktisk sige at jeg ville ikke holde ud at have et af de andre hængende og jeg er på ingen måde enig i at der kun er "lidt" forskel, langt bedre sort og et roligere billede...
okay lyder vildt, men sortfilteret er også forbedret i år hvilket betyder bedre performance i dagslys.
både gt30, vt20 og v20 skulle dog også høre til i toppen, så jeg er spændt på at hører hvad du har i egen stue hvis ikke du ville kunne holde nævnte modeller ud ;)
jeg har pioneer 9g kuro 60", i skal se for jer selv der er STOR forskel på VT30 og resten de andre ser helt "matte" ud synes gt30 ligner v og vt20 mht sort men vt30 nærmer sig pioneer...
Af THM
glæder mig til at se den, og syntes da kun det er fedt hvis det er en klar forbedring :) . troede egentlig ikke kuro var bedre i dagslys end vt20, men de havde måske allerede dengang udviklet så gode coatings?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er nok nærmere antallet af glaslag, som gør at Pio stadig kan være med. De fjernede - ligesom Panasonic - det yderste lag glas for et par generationer siden.
Af Steen Bay
THM skrev:glæder mig til at se den, og syntes da kun det er fedt hvis det er en klar forbedring :) . troede egentlig ikke kuro var bedre i dagslys end vt20, men de havde måske allerede dengang udviklet så gode coatings?
En god coating kan dæmpe de direkte spejlinger/reflektioner fra panelets yderste blanke overflade, men nok så vigtigt er det hvor effektivt TV'ets kontrastfilter (eller 'sortfilter') er, og det kan man få et godt indtryk af ved simpelthen at se hvor mørk/sort panelet ser ud på et slukket TV i dagslys, da det reelle sortniveau i dagslys (eller med lyset tændt om aftenen) aldrig kan blive bedre/sortere end panelets 'grundfarve' er på det slukkede TV med den aktuelle rumbelysning.
Af basse32
det var da nogle underlige %er du har kommet frem til, hvad basere du dem på, hvorfor er VT30 kun 7% bedre en GT30??? VT30 slået gt30 på mange punkter, bla den nye billedechip som næsten ikke lider af 50hz bug, du får også 2 par briller og bedre sort samt lækrere design og fjernbetjening osv. osv. men alt det har du regnet sammen til 7%???

Jeg kunne aldrig drømme om at købe et GT30 selv og har bestilt p65VT30.....

Hvorfor købe et GT30 når der ingen briller er med???
Ja ja nu rolig med alle de spørgsmåltegn. :D

Jeg syntes også at jeg skrev tydeligt det var en underlig måde med de %, men det er det jeg så har uddraget af alt mit læsning af tests.
En af faktorerne er jo også at i nogle lande er prisen noget mere retfærdig på gt30 end i danmark, og det bevirker at de skriver at gt30 holds the sweet spot(ja på prisen). Og jeg kan kun give dig ret i at det gør gt30 ikke i danmark, hvis man tager standart forhandler priser og vt30 med wifi og briller.
Nu kan jeg jo ikke få vt30 i 46 tommer som er maks jeg kan have uden at flytte eller bygge om, og jeg havde kun øjne for vt30 indtil jeg fandt ud af det. :(
Så da jaman.dk tilbød mig en god pris på 46gt30 slog jeg til, ville helst ikke ned i 42" og kan ikke have 50".
Håber det er mere forståeligt, og er som du beretter ikke i tvivl om vt30 er toppen af poppen lige pt. 8)
Men som mysen skriver er tyndt tv noget som også jeg vægter rigtigt højt, og det er både gt og vt30.
Af doctor25
Jeg har lige modtaget en mail fra Elgiganten's kundecenter, som siger, at de uden problemer vil kunne matche prisen på 15200,- ! - og det er med levering. I skal endelig ikke lade Jer narre af at det er en urealistisk pris. Der er flere faktorer der gør, at indkøbsprisen på denne skærm er en del lavere end tidligere VT20. Det er selve Panasonic som har sat indkøbsprisen for denne skærm ned pga. al for høj konkurrence i dette segment samt lavere produktionsomkostninger (insider-viden). Efter min bedste overbevisning, burde 50" VT30 kunne findes for ca. 12800 kr. om ca. 2 ugers tid. :)
Af basse32
doctor 25
Jeg håber ikke den pris på 12800 for et 50vt30 kommer lige med det vuns, for så skulle jeg vist lige have lavet om i stuen, og ikke have købt 46gt30.
Af Steen Bay
yakken skrev:Det er nok nærmere antallet af glaslag, som gør at Pio stadig kan være med. De fjernede - ligesom Panasonic - det yderste lag glas for et par generationer siden.
Men på VT30 er det ekstra/yderste lag glas dog (går jeg da ud fra) kommet tilbage igen.. 8)
Af Steen Bay
Steen Bay skrev:En god coating kan dæmpe de direkte spejlinger/reflektioner fra panelets yderste blanke overflade, men nok så vigtigt er det hvor effektivt TV'ets kontrastfilter (eller 'sortfilter') er, og det kan man få et godt indtryk af ved simpelthen at se hvor mørk/sort panelet ser ud på et slukket TV i dagslys, da det reelle sortniveau i dagslys (eller med lyset tændt om aftenen) aldrig kan blive bedre/sortere end panelets 'grundfarve' er på det slukkede TV med den aktuelle rumbelysning.
PS - Måske der kunne argumenteres for at det ville være mere nyttigt hvis Elgiganten, Expert og alle de andre slukkede alle deres udstillede TV! Billedkvaliteten er det alligevel umuligt at bedømme da skærmene har vidt forskellige indstillinger, men hvis man kunne se alle de slukkede TV ved siden af hinanden, så ville det være meget nemmere at sammenligne mængden af direkte spejlinger/reflektioner, og det ville også være meget nemt at se hvordan skærmenes reelle sortniveau er i et oplyst rum, da dette som sagt (stort set) bestemmes af hvor sort (eller grå..) panelets 'egenfarve', eller 'grundfarve', er i den aktuelle belysning.
Af THM
yakken skrev:Det er nok nærmere antallet af glaslag, som gør at Pio stadig kan være med. De fjernede - ligesom Panasonic - det yderste lag glas for et par generationer siden.
okay, men når v/vt20 så også har et (godt?) sort/kontrastfilter og antireflektiv coating, burde den så ikke være en smule bedre i dagslys end pio?