Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tja så skal min søster konfirmeres og jeg ved hun ønsker sig et tv. Så tænkte jeg evt ku finde et i fleggaard da jeg alligevel skal en tur over grænsen.
Store sprøgsmål er hva faen jeg skal vælge. Jeg ved hun har yousee kabel tv så dvb-c og mpeg4 er kravene. Gerne et 42 tommer og så ved jeg hendes rum er meget lyst. Er der nogen som har erfaring inden for dette marked?
Max pris som sagt 5000kr
Af Mysen
hmm, hun er 14 og går temmelig sikkert mere op i flot og tyndt design end selve billedkvaliteten...
Hvis billedkvalitet er vigtig, så er 40EX500 eller TX-P42C30Y fra hhv. Sony og Panasonic nok et par gode bud.

Jeg tror bare, at hun vægter et tyndt design højere, og så er Samsungs billige LED modeller nok bedste bud. Der er UE40D5005, som er den helt nye , smarte model, der dog sprænger budgettet lidt. Sidste års model UE40C5105 er også fin nok.
LED modellerne her er dog ikke lige så gode som de 2 første, jeg nævnte.

Tjek også anbefalingslisten om der ikke er et par modeller, der er interessante indenfor prisklassen.
Af PeterD
Panasonic C3 eller en ældre x20 som udgår nu ...pga. billedekvaliteten, nuff said! og så har hun vel gardiner eller persienner som kan lukke af for solen..

Det er jo vigtigt at hun får smag for ordentlig kvalitet i starten af sit liv som forbruger... ;)

Er det et mindre "rum/værelse" hun har ville en 22" Panasonic D28 til 2000 kr. i hvid højglans også være et fornuftigt bud...

De fleste af 2011 modellerne lander i butikkerne nu, så hvis hun kan "leve med" en model som udgår, burde du kunne få et fornuftigt tilbud. (PS. Elgiganten eller tv købt på nettet har vist returret på 14 dage, også hvis tvet har været i brug, så kan hun evt. bytte den hvis hun ikke er tilfreds med størrelsen af den....)
Af crash
Nå jeg fandt et evt bud efter lang tids søgen. Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50C3E - 4990kr.
Nu kan jeg ik finde nogle tests eller lign men hva siger i til det? Jeg fandt det på komplett.
Af BrianH
crash skrev:Nå jeg fandt et evt bud efter lang tids søgen. Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50C3E - 4990kr.
Nu kan jeg ik finde nogle tests eller lign men hva siger i til det? Jeg fandt det på komplett.
Er det dig eller hende der vil have det størst mulige tv for pengene?
Af PeterD
Nu ved jeg ikke hvor stort et værelse din søster har, men som 14 årig er det vel næppe en kæmpe balsal på 10x10 meter.....? ;;)

Husk det er ikke kun størrelsen, man ydelsen der er vigtig.. :D og det er bedre med et SKARPT billede end et med grumsede pixels hvis hun sidder for tæt på.

Spørgsmålet er bare om det ikke bliver FOR stort så billedet bliver for grynet at se på? Bevares det ville være fint hvis alle kanaler var i HD kvalitet, men er går vel en 10 år endnu før vi kan håbe på det....(og helt gratis bliver det næppe)

1.Hvor stort er værelset?
2.Vender tvet mod vinduet?
3.Har hun gardiner og persienner der kan trækkes for?
4.Kunne et 20" TV i hvidt til et pigeværelse(55 cm lang og 38 cm højt) være en mulighed ?

Det er fint at købe tv på nettet og i Tyskland etc, men vær opmærksom på at det måske også kan være besværligt med at retunere det, HVIS det skulle have problemer, eller modtageren ikke lige syntes det passer efter 10-20 dage. Penge retur, fragtforhold etc. etc.

Overvej om merprisen er det værd i forhold til at købe det i en fysísk butik som Elgiganten (14 dages returret også efter tvet er tilsluttet, hvis pigebarnet ikke kan lide det) eller Fona
Af PeterD
Brian H.

Er det dig eller hende der vil have det størst mulige tv for pengene?
[quote][/quote]

He-He...Nice One 8)
Af crash
Tja nu har hun jo været forbi mig og se film nogle gange på mit 5090h så hun er såmænd selv blevet lidt kræsen. Jeg er helt sikker på at det min skal være 42" hvis jeg spurgte hende 8)
Hva hvis vi snakker 42" har i så evt en bedre ide?
På mange forhånd tak.

vh tim

Hun sidder vidst en ca 2-3 meter fra tvet. Pt kommer solen direkte på hendes gamle tv men hun har da gardiner osv. Efter hva jeg har læst på forums er de "billige" tv ik specielt godt "sol afskærmede" så dette er absolut intet must.
Af crash
hvis jeg da bare ku finde et tilbud på 5k for et pana g20 eller lign O_O
Brugeravatar
Af Inside
Hos os har vi 37" x20 i soveværelset og må sige at det har fantatisk billedkvalitet til prisen. Og synes ikke reflektioner er værre på det end på mit G10. og til 3 meter ville sådan et 42" C3 være perfekt. Går ud fra at billede kvaliteten er ligeså god eller bedre på C3 :D
Af PeterD
Til crash:

Nope..

Faktisk utroligt hvor godt det tv har holdt sin værdi..

Ligger stadig omkring de 6K ifølge pricerunner.dk selvom komplett.dk og de andre er ved at få G30 på hylden...

Kan man overhoved se forskel på billedekvaliteten fra X20 til C3...Er det sortniveau på KURO niveau...?
Af rkc
hej var i panasonic center den anden dag,og sort er ikke så godt, i det hele taget ser det ud til at x20 er meget bedre,det bliver sjovt med en test af netop den model som jeg ikke vil tro bliver særlig god,så gå helere efter en x20.
Af THM
tror ikk der er den store forskel fra x20 til c3, den har også fået 600hz sub-field drive som x20 havde, så tror mere eller mindre de levere samme billedkvalitet. syntes afgjort den er et godt bud...