Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas_bk
Når du siger 130W. Se er det maks forbrug.
Det svinger, ikke så meget af ændringerne i billedet (i filmen) men mest af alt hvordan du sætter dine indstillinger.
Hvis du skruer helt op for den indstilling der hedder noget med "bagbelysning" så bruges der mest strøm.

Her på flatpanels, i anmeldelserne, kan du se hvad strømforbruget er ved standardinstillinger og med de forslåede indstillinger.
Af RickJ
Er der nogen der ved hvordan man finder ud af en ca. responstid for D8005? Har ikke tv'et endnu, men regner med snart at købe et, men kunne godt tænke mig at vide responstiden...
Af Mysen
Hvad mener du med responstiden?
Hvor godt, den klarer bevægelser?
Af Marlowe
Responstid kaldes også input-lag, dvs. hvor lang tid der går fra du giver skærmen et input, til du har et output - relevant hvis man spiller spil.
Af Mysen
Responstid og input lag er ikke det samme. Det er af samme årsag, jeg spurgte, om det var responstid, han mente.
Responstiden har noget at gøre med, hvor hurtigt billedbehandlingen er, mens input lag er det, du nævner, nemlig at tv'et reagerer forsinket på inputs fra eksempelvis en konsol.

D8005 er på testbænken, så inden længe kender vi til input lag.
Af macbane
@waade1234 Jeg har et ue46d7005 tv med en clouding 90 % magen til din. Jeg har købt det gamle beslag hvor jeg måtte finde alternativer skruer fordi dem der fulgte med til c modellerne enten var for lange eller for korte. Så måtte have fat i et uoriginal samsung beslag for at få de skruer der passer til.

Jeg har kun problemet om aftenen. Og ja det er hamrende irriterende..

Men ikke lige så latterlig irriterende som det er at se fodbold på kanal 6 hd. Hold kæft hvor bolden og nogle gange hele billedet hopper og danser rundt.

Men så kan man gå over på 3+ HD og se superliga bold og så er der INTET!!!

Jeg synes tv'et er super fedt, men det irritere mig at samsungs tv generelt er ringere til at vise bevægelser end alle andre. Det er min erfaring. har skiftet fra samsung til philips og sony 2 gange fordi jeg ikke kunne holde ud at se fodbold på det til sidst.. Nu sker det muligvis igen.
Af RickJ
Mysen skrev:Hvad mener du med responstiden?
Hvor godt, den klarer bevægelser?
Ja, det er vel egentlig det jeg mener :)
Jeg indrømmer gerne at jeg er rimelig n00b på det her område...håber jeg kan ændre lidt på det om et par uger ;)
Af Waade1234
Det er bare super irriterende at billedet viser så meget mere om aftenen, om dagen er billedet fuldstændig sindsygt godt. Men når det blir aften, så kan jeg pludselig se at hele venstre side er en kæmpe søjle af lys og man kan se lys komme af af bunden og siderne + al den clouding der forekommer, synes faktisk mit nye er værre end det jeg byttede... :( :(

Mht. fodbold så virker det som canal 9 og ikke fjernsynet hvis problemet ikke forekommer på tv 3 +...

Jeg overvejer kraftigt at tage det med tilbage til elgiganten, det kan simpelthen ikke være rigtig...
Af Xlander
Waade1234 skrev:Det er bare super irriterende at billedet viser så meget mere om aftenen, om dagen er billedet fuldstændig sindsygt godt. Men når det blir aften, så kan jeg pludselig se at hele venstre side er en kæmpe søjle af lys og man kan se lys komme af af bunden og siderne + al den clouding der forekommer, synes faktisk mit nye er værre end det jeg byttede... :( :(

Mht. fodbold så virker det som canal 9 og ikke fjernsynet hvis problemet ikke forekommer på tv 3 +...

Jeg overvejer kraftigt at tage det med tilbage til elgiganten, det kan simpelthen ikke være rigtig...

Der er problemer med fodbold på alle kanaler,og det er tydeligt at det sidder i panelet !:(
Af noxity
Har i prøvet at justerer på Motion Plus før i konkluderer at systemet er dårligt?

Jeg har i hvert fald ingen problemer med mit Motion Plus system, med brugerindstillinger, og det skulle være mærkeligt om de har gjort det dårligere efter to års udvikling.
Af SLL
Jeg syntes motion plus virker fint, hvis man sætter den til "tydelig". Altså niveauet under standard indstillingen. Så har billedet ikke det der flydende soap opera look.
Af noxity
Er lige kommet hjem og har tjekket hvilken indstilling jeg bruger, og det er også "tydelig". Det er utrolig sjældent at jeg oplever artifacts med denne indstilling, og aldrig i forbindelse med fodbold.
Af Waade1234
Nu har jeg lige set gladiator, og synes der er en masse slør omkring alting ved bevægelse (ved ikke hvad det kaldes). Jeg har prøvet alle de der motion plus indstillinger, men synes ingen af dem hjælper. Til gengæld havde jeg et rigtig fint sort billede i aften, tror jeg har kalibreret mig ud af det værste... men det med bevægelse irriterer mig slemt meget... Det opstår ikke i animationsfilm, som f.eks despicable me.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej alle

Er der nogen der ved, hvad forskellen er på PS51D8005 & PS51D7005 udover at PS51D8005 er i børstet stål/alu

MVH

Steen
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 30