Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wriathbone
Ahh så langt så godt :)

Meld tilbage hvad du finder ud af med skruerne. Det er godtnok en irriterende fejl.

Ang. de 3d titler tror jeg vores bedste måde at få 3d film er alternative distributions kanaler. Det er mega nederen. Jeg håber lidt på folk som apple får deres tv leje service til danmark så vi faktisk har nogle ordentlige 3d muligheder.
Af nickell
Er der nogen, som ved om Bilka's 2011 modeller er parallelimporteret? Jeg fortalte en sælger i en anden butik, at jeg havde kigget på D6205 og D5005 i Bilka, og han sværgede ved sin gamle mor, at det kun kan være parallelimporterede modeller... er der nogle, som ved noget om det?

Iflg. radiomanden så har Samsung Danmark kun leveret D7000- og D8000-serierne pr. d.d.
Af kakilika
Er der nogen der kan redegøre for forskellen mellem Samsungs Hz-systemer? Hhv. 200, 400 og 800. Samsung skriver selv følgende:
"Clear Motion Rate optimerer den ved at fastsætte bevægelserne i et billede ud fra tre faktorer: chipsættet, TV-panelet og baggrundsbelysningen"

Samsungs markedsføring er ofte mere vildledende end vejledende, men gætter selv på følgende:

200 Hz: 100Hz plus billedbehandling

400 Hz: Identisk med overstående, men med scanning backlight implementeret

800 Hz: Samme som 400 Hz, dog med 200 Hz i stedet for 100 ditto.

Det er godt nok forvirrende. Har ikke rigtigt kunne finde entydige svar på nettet, så i må gerne be- eller afkræfte mine gætterier.
Af macbane
Det er LED'erne der er har fået nyt design. Plasmaerne ligner hinanden ret meget, så jeg er enig med det du skriver..

Men kan nogen fortælle mig hvornår UExxD8/7000 serierne(en) bliver anmeldt her på siden??
Af noxity
Modeller der ender på 5 er ikke parallelimporteret. Der er kun ganske få eksempler på parallelimport i Bilkas udbud, C7000 var én af dem. Men så længe modelnummeret ender på 5, så er du intet at bekymre dig om.
Af Wriathbone
nickell skrev:Er der nogen, som ved om Bilka's 2011 modeller er parallelimporteret? Jeg fortalte en sælger i en anden butik, at jeg havde kigget på D6205 og D5005 i Bilka, og han sværgede ved sin gamle mor, at det kun kan være parallelimporterede modeller... er der nogle, som ved noget om det?

Iflg. radiomanden så har Samsung Danmark kun leveret D7000- og D8000-serierne pr. d.d.
Jeg ved at D5005 er importeret. Mener faktisk det er fra norge eller sverige. Kan dog skrive under på de virker perfekt til det danske system :)
Af Wriathbone
noxity skrev:Modeller der ender på 5 er ikke parallelimporteret. Der er kun ganske få eksempler på parallelimport i Bilkas udbud, C7000 var én af dem. Men så længe modelnummeret ender på 5, så er du intet at bekymre dig om.
Rigtigt. dem der ender med 5 er skandinavien, men som han siger er de ikke udkommet i danmark endnu.

Dvs. du kan ikke finde dem på samsungs hjemmeside. dog er de at finde på den svenske eller norkse (kan stadig ikke huske hvilken)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kommer et lille overblik op omkring de danske priser på Samsungs 2011 fladskærme i morgen. Jeg ved at mange af modellerne er på markedet, men der er også danske priser på de modeller som endnu ikke er landet officielt - f.eks. plasma-modellerne.
Af macbane
Norske og Svenske modeller er de samme som de danske. Det er hvis den er fra f.eks Tyskland eller Syd Afrika du kan få problemer..
Af thomas_bk
Jeg synes også jeg oplever clouding på mit 40D7005.
Men det kommer først efter at fjernsynet har været tændt et stykke tid.
I begyndelsen af en film er der ikke nogen lysgennemtrængning, men efter et stykke tid er det desværre tydligt.

Er der nogen ide om hvad der er Samsungs officielle holdning til dette problem?
Af Wazix
Jeg får mit PS64D8005 imorgen og glæder mig, som en sindsyg :P
Af Xlander
thomas_bk skrev:Jeg synes også jeg oplever clouding på mit 40D7005.
Men det kommer først efter at fjernsynet har været tændt et stykke tid.
I begyndelsen af en film er der ikke nogen lysgennemtrængning, men efter et stykke tid er det desværre tydligt.

Er der nogen ide om hvad der er Samsungs officielle holdning til dette problem?

Jeg ved ikke hvad Samsung siget til det med der er helt sikkert et problem,den første skærm jeg købte i hifi klubben var det rigtig meget clouding på,fik det så byttet med det samme men den nye skærm er der også problemer med.Jeg har fuldt den tråd der køre på AVForum og kan se at der er rigtig mange der her problemer med clouding og bending(tror nok det hedder) det problem har jeg også især når man ser fodbold. Har tænkt mig at tage kontakt til hifi klubben imorgen og høre hvad de vil gøre ved det,for jeg kan jo ikke blive ved med at bytte til jeg får en skærm uden problemer,men til en pris på 17K så vil jeg have en skærm uden problemer.
Af lennon
Clouding er ikke et specifikt Samsung problem, - men nærmere et teknologiproblem . Mig bekendt har dybest set alle LCD skærme, som er baseret på kantbelyst LED clouding - i en eller anden grad . Nogle gange kan man til dels kallibrere sig ud af det.
Af T27667
har d7005 og d8005 et konstant strømforbrug eller varierer det afhængigt af billederne der vises på skærmen? Med andre ord; mener der står 130W bag på 40"-modellen for både d7005 og d8005 - er dette det konstante forbrug eller max forbruget?
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 30