Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ildfluen
Hej.

Jeg Har for ganske nyligt anskaffet mig et Panasonic g20, og jeg må sige jeg er vildt glad for den!!

Men den eneste måde jeg kan få lyden fra mit fjernsyn til mit anlæg er igennem høretelefon udgangen på fjernsynet... Og det lyder forfærdenligt.

Har været ved at rode med phone udgangene på fjernsynet, men kan ikke få nogen af dem til at virke.

Synes det burde være en simpel operation....

Hvis du kender svaret på problemet må du meget gerne dele det med mig.
Af Gadeberg87
Det kommer an på hvilken forstærker du har, og hvilke indgange der er i den. Hvis der er en optisk indgang, så kan du bruge den optiske udgang fra fjernsynet. Men det kommer selvfølgelig an på hvilken forstærker du har.
Af ildfluen
det er en MOON forstærker med phone indgange. synes det burde være så simpelt at koble den til fjernsynets phone udgang, men lyden kommer ikke med over.

Skal man ind i en menu for at sende lyden den vej ud, eller skulle det bare komme af sig selv?
Af xcardman
dem ser man ikke mange af
en klasse forstærker

Men din g20 kan både sende digital og analog ud
prøv og kigger under lyd indstiller på dit tv
om der er mulighed for at indstille den til phone ud
Af ildfluen
Den er super dejlig, og helt ny :) Den overtog pladsen fra min gamle Cayin 256AI.
Den spiller sammen med en Moon dac 100D og et par B&W 703 højtaler, Så har jeg lige investeret i en squeezebox classic.
Fy for satan hvor er det et dejligt setup!!

Det lader vidst til jeg må hjem og rode noget mere med det....

Tak for hjælpen
Brugeravatar
Af MigSelv
Blot for en sikkerheds skyld, har du sat dine rca/phone kabler i audio out på bagsiden af tv?
Vær opmærksom på, at der siddder et sæt rca stik indgange lige ved siden af. Disse er dog audio in til component indgangen.