Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have valgt mig et 50" fladskærm. Jeg har i forvejen et 508XD som jeg er ret godt tilfreds med, men skal have fundet et 50" til stuen.
Maks budgettet er 12k, men mit dillemma er, at hvis jeg skal have enten en PS50C7705 eller 50VT20, er det ved at være sidste udkald, da lagrene bliver tømt.

Af observationer jeg har set er følgende:
PS50C7705: Jeg har set C7705 i Elgiganten, men var ikke specielt imponeret, men der var ikke mulighed for at komme ind i menuen og se, hvilke indstillinger det stod til plus at Elgiganten i forvejen ikke viser det bedste signal ved at splitte signalet ud til alle deres skærme.

Af ulemper jeg har kunne læse mig til: Mange mandagsmodeller, problemer med buzz og retention. Ingen profil ala Panasonics THX profil.

50VT20: Har set det kort et par gange. Men en fordel er THX model, som er tæt på professionel kalibrering.
Af ulemper: Grimt design, og Rising Blacks har jeg læst er et problem på 2010 modellerne også VT20?

50GT30: Kun kommet få anmeldelser. Mange lighedspunkter med VT20, men af fordele er lavere strømforbrug og langt flottere design.

Af ulemper: Prisstart på 17k.

Så mit spørgsmål er følgende:

Skal jeg vælge at købe et PS50C7705 + evt. 3D afspiller, eller en VT20 uden 3D afspiller. Der er ca. 2k prisforskel mellem de to modeller, men er der 2k prisforskel billedkvalitetsmæssigt på de to modeller?
Eller skal jeg vente indtil GT30 falder til 12k, men det sker vel først om ca. 6 måneders tid?
Brugeravatar
Af David Munch
Tror det afhænger af dit behov.. 7705 vil gøre det godt hvis du har en Bluray kørende det meste af tiden.. Men hvis du mest skal se nyhederne på analogt signal, så ville jeg nok gå efter VT20.. Men hvis fruen også har noget at skulle have sagt, så bliver 7705's design jo nok en vigtig faktor.. ;)

GT30 er jo afskrevet pga. prisen.
Af Mysen
SD og analog tv skal ikke lige være begrundelsen for at vælge VT20. Der er en ret glimrende skalering på C7705, og analog tv ser for grimt ud i forvejen til at det er ekstra peneg værd.
Der hvor jeg godt kunne savne noget på C7705 er på sortniveauet om aftenen, når jeg sætter film på og slukker det meste lys.
Her ville den største forskel i billedkvalitet kunne ses, og hvis der er film i højsædet er det her man vinder mest ved VT20. Ja og så slipper man for den høje risiko for buzz osv.

THX er ikke så vigtigt endda, når nu man kan "låne" indstillingerne fra testsites. Disse indstillinger gør det lige så godt som profilen.

Hvis du vil have toppen af poppen, men ikke gider designet på VT20, så kan du jo vente et lille år til priserne på VT30 daler. Men så bliver man nok fristet af VT40 til den tid ;)
Af kruga
Har selv købt en vt20 i dag.... De vil vist gerne af med dem, så der er god mulighed for at lave en god handel...
Af Bjur
kruga skrev:Har selv købt en vt20 i dag.... De vil vist gerne af med dem, så der er god mulighed for at lave en god handel...
kruga kan du skrive hvad en god handel er og hvor du har købt?
Af kruga
Bjur skrev:
kruga skrev:Har selv købt en vt20 i dag.... De vil vist gerne af med dem, så der er god mulighed for at lave en god handel...
Jeg bød 11.500 i et panasonic center og fik det leveret til den pris, uden nogen form for forhandling... Så jeg ved ikke om min pris var god, men der er mulighed for forhandling..

Så jeg var tilfreds, samme pris som jeg kunne finde det til på nettet. Det synes jeg var ok...
Men de er så faldet lidt mere i dag, men så har jeg en forretning at henvende mig i og 24 måneders garanti..
Af maskus
kruga skrev:
Bjur skrev:
Jeg bød 11.500 i et panasonic center og fik det leveret til den pris, uden nogen form for forhandling... Så jeg ved ikke om min pris var god, men der er mulighed for forhandling..

Så jeg var tilfreds, samme pris som jeg kunne finde det til på nettet. Det synes jeg var ok...
Men de er så faldet lidt mere i dag, men så har jeg en forretning at henvende mig i og 24 måneders garanti..
Husk, at ved køb i Panasonic-center har du faktisk 30 måneders garanti!! :) Blot til info.
/mk
Af kruga
ØØh nå, igår sagde han kun 24 md garanti... Men det er jo kun positivt..

Nu håber jeg bare jeg kan nå at få avatar 3d blurayen..