Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af G MAC
Hej.

Jeg har nu planlagt at jeg skal have købt mig et nyt tv, og har derfor valgt panasonic's vt30 model 42" med 3d.

Jeg kunne godt tænke mig at springe lidt på 3d vognen.

men men..

Findes der nogen media streamer der kan streame 3d i nu ? .

Har set på wd tv, og en pop corn hour. Men kan ikke hitte ud af dem, om de kan afspille 3d format. Nogen erfaring angående dette?.
Af selliah
Alle afspillere der understøtter MKV kan stream 3D side-by-side eller Over-under. Det anfebefaldes dog ikke da mkv i 720 eller 1080p fylder en del så det kræver noget båndbredde :)
Men du skal regne med du kun får "halvt" billede. Enheden streamer ikke i 3D men sender normalt signal også konverter tv'et signalet til 3D :)
Af G MAC
Okay tak for svarene.

@Metalgear

Har desvære ikke en ps3. Så det er udelukket.

@Selliah

Ja jeg læste lidt om side by side 3d det må vel blive det så. Nogen der kender forskellen på den almindelige wd tv og wd tv live hub? . For som jeg kan se understøttet live hub flere formater + den er hdmi 1,4 komfirtabel, Og der gik rygter om den kunne blive 3d komfirtabel en dag.
Brugeravatar
Af radiomand
VT30 kan selv streame 3D MKV filer, du behøver ikke en mediaboks/popcorn.
Af G MAC
Hvordan tænker du på radioman?. Usb afspilning eller DLNA. For er lidt skeptisk over dlna da man altid høre at det ikke skulle virke optimalt, men self det kan jo testes.. Jeg har haft søgt lidt på google, men kan ikke lige finde ud af hvilke formater dlna kan køre. Evt en der kan linke?
Af Roenberg
Mit Samsung 50PSC7705 klarer fint SBS 3D fra min NAS via DLNA. Kan tilmed klare en simpel srt undertekst placeret rigtigt i 3D uden skygger ;)
Selv Avatar rippet til MKV uden tab går fint. Med srt undertekst. Lyden er Dts via optical.
Brugeravatar
Af radiomand
http://dlc.panasonic-europe-service.com ... TXP50GT30Y

dette er link til brugsanvisning på TX-P50GT30Y, på side 108 er der en
oversigt over fil formater der kan afspilles via USB og streames over DLNA.
Af Mysen
Jeg tror, at der tænkes på at man kommer til kort med trådløs streaming af den høje bitrate som en 3D HD film fylder.
Bare fordi de nye Panasonic understøtter det jf. manualen, betyder det jo ikke at det kan klares uden ledning fra router til NAS og med endnu en ledning direkte i tv'et.
Af iznogood
Roenberg skrev:Mit Samsung 50PSC7705 klarer fint SBS 3D fra min NAS via DLNA. Kan tilmed klare en simpel srt undertekst placeret rigtigt i 3D uden skygger ;)
Selv Avatar rippet til MKV uden tab går fint. Med srt undertekst. Lyden er Dts via optical.
Er det Samsungs indbyggede DLNA player du bruger? Og hvilken DLNA server og hvilken NAS streamer du fra?

Jeg kan nemlig hverken få 3D eller srt subs (eller subs lagret i MKV filen) til at virke fra min Qnap med Twonky Media... :((
Brugeravatar
Af radiomand
Vi har i butikken opstilling med NAS-server, og streamer MKV 3D film via Lan og V-Lan, og det virker.
Af Roenberg
iznogood skrev:
Roenberg skrev:Mit Samsung 50PSC7705 klarer fint SBS 3D fra min NAS via DLNA. Kan tilmed klare en simpel srt undertekst placeret rigtigt i 3D uden skygger ;)
Er det Samsungs indbyggede DLNA player du bruger? Og hvilken DLNA server og hvilken NAS streamer du fra?
Ja, Samsungs indbyggede media-afspiller. Jeg har alt materiale liggende på en Readynas Duo. Jeg vælger blot en mkv på NASen, så kører det. Srt-filen skal bare hedde det samme som mkv-filen, den behøver ikke være integreret i den.
Af G MAC
@Rosenberg

Ja det lyder da lovende, tror os jeg kommer til at bruge den løsning.

Så sparer man jo os andet hardware væk, ala.. Media box. :) .

@Radiomand

Tak for linket, og det skulle se ud til at den faktisk kan tag de formater. Man skal bruge, så det jo bare super. 8)

-

Jeg har lige lagt mærke til. Flatpanels.
Har fået VT30, Model hjem, glæder mig sku til at se en anmeldelse.