Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey,

Jeg har overtaget en række gamle monitors, som havde den klassiske fejl med defekte kondensatorer og derfor blinkede. Jeg har udskiftet disse og skærmene virker nu upåklagelig.

Jeg har testet dem over et par uger ved selv at bruge dem for at være sikker.

Jeg har selv pt. 3 Dell 2007WFP (S-IPS) skærme, så synes ikke rigtig at jeg har behov for flere, så min tanke var at skille mig af med dem for en billig penge.
Men der er allerede en del i min vennekreds (bl.a. en amatør grafiker) der har givet udtryk for at de gerne vil købe dem, så nu bliver jeg pludselig i tvivl om, hvor meget de egentlig er værd og om jeg hellere selv skulle bruge dem frem for mine egne Dell (der dog har et noget flottere design synes jeg).

Der sidder, så vidt jeg kan læse et PVA panel i dem og synes de har klare farver, gode kontraster o.lign., men jeg er ikke ligefrem ekspert :)

Er der nogle herinde der har en fornemmelse for hvad sådan nogle er værd? Jeg ved desværre ikke hvor mange år på bagen de har.

På forhånd tak!
Af kskruger
Har du prøvet at kigge i den blå avis, om andre sælger den samme type skærm?
Af daliwi
kskruger skrev:Har du prøvet at kigge i den blå avis, om andre sælger den samme type skærm?
Ja og jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget... Nogle 204B har jeg derimod fundet meget billigt, men virker som om det er en lidt anden klasse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
214T må have mindst 3-4 år på bagen, men skærmen i sig selv er ganske udmærket. Den var nogenlunde magen til Dell 2007FP (ikke WFP) i sin tid, med undtagelse af den ene tomme ekstra.

Jeg solgte min 2407WFP for 1000 kr. for et par uger siden, så mere end et par hundrede skal du nok ikke regne med at kunne forlange for skærmene.