Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
loberg, ingen tvivl om at du vil få et helt andet billede med D8005 i forhold til dit Pioneer. Bedre skarphed, flottere farver der vil stå mere klart. Bedre sortgengivels om dagen. Kort sagt, så vil wow effekten sikkert være stor, iforhold til det du ser idag. Ved godt, at man stadige kalder Pioneer en reference skærm på mange punkter. Men personligt synes jeg billedet er for blødt (mangler skarphed) - dertil er billedet kedeligt at kigge på. minder lidt for meget om de gl. billederørs skærme.
Af loberg
Angående billede, så tror jeg ikke du har ret, tror ikke jeg bliver mer tilfreds med det Samsung eller et andet LED tvend det jeg har nu, men PT vægter det ikke højest
Af lennon
kskruger skrev:loberg, ingen tvivl om at du vil få et helt andet billede med D8005 i forhold til dit Pioneer. Bedre skarphed, flottere farver der vil stå mere klart. Bedre sortgengivels om dagen. Kort sagt, så vil wow effekten sikkert være stor, iforhold til det du ser idag. Ved godt, at man stadige kalder Pioneer en reference skærm på mange punkter. Men personligt synes jeg billedet er for blødt (mangler skarphed) - dertil er billedet kedeligt at kigge på. minder lidt for meget om de gl. billederørs skærme.
Faktisk ALLE seriøse testsites har stadig Pioneer som reference . Og det er ud fra den kendsgerning, at intet andet TV gengiver kildematerialet så tæt på korrekt som pio500 . At nogle så ikke bryder dig om et korrekt billede, men foretrækker pangfarver og steril skarphed er en hel personlig vægtning . Bemærk at D8005 er et "no go" hvis man har hjørnesofa eller af andre årsager ikke kan sidde i sweet spot . Betragtningsvinklerne er efter sigende stadig mildt sagt elendige .
Af xcardman
loberg skrev:Hej

Overvejer at skifte mit ellers dejlige og trofaste Pioneer KRP-500 ud

HAr fået et super tilbud på dette tv

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

Spørgsmålet er om jeg skulle skifte det ud.

Det der trækker i mig er at det bruger meget mindre strøm, Har digital DVB-C tuner og kan en masse mere end mit Pioneer.

Men det jeg har nu, har jo uovertruffen billedkvalitet og er på ingen måde utilfreds, men men men

Hvad ville i gøre.
den eneste grund jeg kan se hvis du gerne vil have et andet tv
er hvis du køber et større tv 60-65 tommer tv
eller pågrund af 3D

du kan ikke få et bedre billede end det du har nu
har selv en 500M, alså en monitor
den er tilsluttet en pvr til sat tv og en fantec tv-fhds media player
bliver udskiftet i morgen til en ac ryan playon hd mini 2
disse to afspiller kan afspille alle formater
der til har jeg oppo blu-ray afspiller

alt bliver styret af harmony one. så tænker aldrig over jeg har flere enheder tilluttet.

Intet tv har de funktioner som jeg har via mine enheder

hvis du skal skifte, så køb en pan vt30 i 55 eller 65 tommer
når de kommer til maj/juni
glem alt om at led tv, hvis du bare går lidt op i billedekvalitet og netop er vant til en 500 pio.
Senest rettet af xcardman 10 apr 2011, 11:52, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
kskruger skrev:loberg, ingen tvivl om at du vil få et helt andet billede med D8005 i forhold til dit Pioneer. Bedre skarphed, flottere farver der vil stå mere klart. Bedre sortgengivels om dagen. Kort sagt, så vil wow effekten sikkert være stor, iforhold til det du ser idag. Ved godt, at man stadige kalder Pioneer en reference skærm på mange punkter. Men personligt synes jeg billedet er for blødt (mangler skarphed) - dertil er billedetgl. bil kedeligt at kigge på. minder lidt for meget om de lederørs skærme.
Ja netop også derfor man køber et
et korrekt billede er netop hen i mod et CRT TV
et lcd kan du aldrig for til at ligne et pio
uden en masse fejl i billedet
en pio kan du få til at ligne alle andre tv
men det ser ud af h.... til

at du ikke kan lide et korrekt billede, er så bare din holdning
men så kan du faktisk også købe alle lcd/led i dag
men korrekt billede viser de alså ikke, samt de lcd har en masse fejl
et stort et er foreksempel dynamisk kontrast

men så kan du heller ikke lide og se på min JVC 750 projektor
for den ligner en pioneer skærm
bare endnu bedre
Af loberg
At påstå jeg for bedre billede ved og skifte er nok ikke lige rigtigt, men anderledes, og måske også godt billede, men bedre nej det tror jeg ikke.

Pioneer er netop reference og overvejer seriøst og bare sætte det ind i soveværelset, og så købe et LED til stuen, det børnene bruger så meget, så kommer strømforbrug da ned, og jeg beholder mit PIONEER hehe
Af kskruger
lennon skrev:
kskruger skrev:loberg, ingen tvivl om at du vil få et helt andet billede med D8005 i forhold til dit Pioneer. Bedre skarphed, flottere farver der vil stå mere klart. Bedre sortgengivels om dagen. Kort sagt, så vil wow effekten sikkert være stor, iforhold til det du ser idag. Ved godt, at man stadige kalder Pioneer en reference skærm på mange punkter. Men personligt synes jeg billedet er for blødt (mangler skarphed) - dertil er billedet kedeligt at kigge på. minder lidt for meget om de gl. billederørs skærme.
Faktisk ALLE seriøse testsites har stadig Pioneer som reference . Og det er ud fra den kendsgerning, at intet andet TV gengiver kildematerialet så tæt på korrekt som pio500 . At nogle så ikke bryder dig om et korrekt billede, men foretrækker pangfarver og steril skarphed er en hel personlig vægtning . Bemærk at D8005 er et "no go" hvis man har hjørnesofa eller af andre årsager ikke kan sidde i sweet spot . Betragtningsvinklerne er efter sigende stadig mildt sagt elendige .
En af mine bekendet har haft et Pioneer KRP-500, som var kalibreret af Otto. Og jeg har set et stort antal af blu-ray på det. Og Som jeg skrev, så var det min personlig holdning og jeg ved godt at flere testsites bruger det som reference. Men det rykker ikke ved, at det stadige er kedeligt at se på - og nej jeg er ikke til pangfarver og steril skarphed, mine indstillinger ligger tæt på dem, som Rasmus Larsen anbefaler. F.eks. så har mit Samsung plasma den skarphed og de farver, som jeg synes Pioneer's tv mangler.
Senest rettet af kskruger 10 apr 2011, 15:06, rettet i alt 2 gange.
Af kskruger
loberg skrev:At påstå jeg for bedre billede ved og skifte er nok ikke lige rigtigt, men anderledes, og måske også godt billede, men bedre nej det tror jeg ikke.

Pioneer er netop reference og overvejer seriøst og bare sætte det ind i soveværelset, og så købe et LED til stuen, det børnene bruger så meget, så kommer strømforbrug da ned, og jeg beholder mit PIONEER hehe
Ingen skærme er perfekte, hverken dit Pioneer eller det nye D8005. Nu ved jeg ikke hvor mange andre gode skærme du har set hos familie/venner/bekendte, hvor du virkelig har haft muligheden for at se billedekvaliteten. Først der opdager man, hvor godt eller skidt ens tv er, det er min erfaring.
Af PhDream
Kan ikke lige huske hvem der foreslog plasma, men det kan TS ikke bruge til noget, når han gerne vil have et strømbesparende tv. Selv om nutidens plasma sluger mindre strøm end f.ex. Pioneer, er de stadig mindst dobbelt så dyre i strøm ift. LED.

Når TS nu skriver, at tv'et bruges meget af hele familien inkl. børn (som jo ikke tænker på strøm og ofte glemmer at slukke de elektriske apparater), kan en plasma roligt koste et par tusinde kr. om året i strøm.
Af xcardman
kskruger skrev:
loberg skrev:At påstå jeg for bedre billede ved og skifte er nok ikke lige rigtigt, men anderledes, og måske også godt billede, men bedre nej det tror jeg ikke.

Ingen skærme er perfekte, hverken dit Pioneer eller det nye D8005. Nu ved jeg ikke hvor mange andre gode skærme du har set hos familie/venner/bekendte, hvor du virkelig har haft muligheden for at se billedekvaliteten. Først der opdager man, hvor godt eller skidt ens tv er, det er min erfaring.
så kan jeg ikke forestille mig du går særligt tit i biografen
så det må godt nok være et kedeligt billede
Af PhDream
Hvorfor gå i biografen, når man kan få en bedre billed/lydoplevelse derhjemme, samtidig med at man sparer penge og slipper for slipper for snakkende mennesker, grædende børn, ringende mobiler, osv.
Af kskruger
xcardman skrev:
kskruger skrev:

så kan jeg ikke forestille mig du går særligt tit i biografen
så det må godt nok være et kedeligt billede
Biografen? hvem har snakket om det?
Af xcardman
Nu tænkte jeg godt nok kun på billedet
men ellers giver jeg dig helt ret

jeg ser faktisk kun film på min projektor
det er lidt federe end at se en film på et lille 50 tommer
samtidige med at billedet er bedre end noget tv kan levere

Men nu ser jeg aldrig tv eller film om dagen

Kskruger
fordi det billede du får i bio, ligner jo et pio
Af kskruger
PhDream skrev:Hvorfor gå i biografen, når man kan få en bedre billed/lydoplevelse derhjemme, samtidig med at man sparer penge og slipper for slipper for snakkende mennesker, grædende børn, ringende mobiler, osv.
Der vil jeg give PhDream ret, billed/lydoplevelse i biografen er ikke noget skrive hjem om.

xcardman, måske derfor jeg ikke synes om Pioneer tv, de mindre for meget om det man ser i biografen.