Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Er ny bruger, så ved ikke om dette indlæg passer i dette forum, men nu prøver jeg.

I starten af marts 2011 købte jeg et Sony KDL-NX710 46". Alt har fungeret upåklageligt lige indtil forleden, helt præcist onsdag d. 6. april, så virkede EPG lige pludselig ikke længere! :-( I stedet for at vise billede (og lyd) i det lille felt oppe til venstre når man er inde i guiden, så viser det nu kun dato'en.

Hvad er der sket?

Jeg har selvfølgelig ringet til YouSee som, ikke overraskende, fejede mig af med at sige, at det ikke var dem, men TV'et den var gal med!

Hilsen
Michael
Af Casper M.P.
Du er ikke den eneste, alle Sonys modeller med PIP i guiden har problemet, og det er opstået i denne uge.

Det kan umuligt være alle Sonys fjernsyn, der lige holder op med at virke fra dag til anden, så det må være et problem fra Yousee's side.

Jeg har også skrevet til Yousee (ser om det går bedre), men har ikke fået svar endnu.

Men hvis du bare skal se hvad der er i fjernsynet lige nu, kan du jo bare trykke på Home-knappen og bladre op og ned, så bliver billedet i baggrunden, og hvis du vil se hvad der kommer om aftenen eller senere på ugen, må man vente på nogle reklamer (dem er der jo rigeligt af ;) )
Af kleine100
Hej Casper
Godt at høre at jeg ikke er den eneste med dette problem. Havde godt regnet med at problemet lå hos YouSee.

Skriver du hvis du hører fra dem?

Imellem tiden må jeg jo leve med alternativet, selvom det er frustrerende at høre på brok fra konen...havde ellers lige fået hende overbevist om at det var alle pengene værd :p
Af Mysen
Det har heller ikke virket på mit Samsung tv, hvilket også skyldes at tv og yousee ikke samarbejder godt nok. Jeg har fundet en gratis tv-guide, der er både hurtigere og bedre end tv'ets epg inde på androids marked, og der eksisterer sikkert lignende på app-store'en.

- Bare hvis I heller ikke gider vente på at Yousee løser et problem, som de ikke engang selv kan finde kilden til.
Af Casper M.P.
Jeg skal nok skrive, hvis Yousee svarer, men de skriver nok bare at problemet ligger hos Sony (og Samsung), men tydeligvis er det Yousee der har et problem, da det har virket!

Men hvis du eller konen har Android eller iPhone, kan i downloade Yousee tv-guide app'en den virker nogenlunde.
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg har nøjagtig samme problem på mit EX500! !:(
Af GrummeKrumme
Har aldrig virket ordentligt på mit LG SL8500 med Yousee.
Af Kenni
Casper M.P. skrev:Du er ikke den eneste, alle Sonys modeller med PIP i guiden har problemet, og det er opstået i denne uge.
Jeg kan bekræfte, at det *IKKE* kun er begrænset til Sonys TV, og at det *ER* Yousee som siden omkring d. 6. April 2011 har udsendt ugyldig programdata, der bl.a. indeholder ASCII NULL tegn, som computere og elektronik generelt IKKE er glade for.

På mediecenter-softwaren MythTV er problemet endnu værre, da det forårsager at listen af ens optagelser ikke kan vises, samtidig med at visse TV kanaler fejler pga. den ugyldige programguide. Indenfor det seneste døgn, har 5-6 brugere meldt tilbage at de har dette problem med Yousee:
http://www.mythtv.dk/viewtopic.php?id=231

En manuel filtrering af de ugyldige tegn i Yousees programguide løser problemet i MythTV - ikke at det hjælper dig meget med et Sony TV, men det bekræfter at du kan give Yousee skylden :)
Af Casper M.P.
Yousee har nu svaret...
Hej Casper

YouSee har desværre ikke support på den funktion, såvidt jeg ved har vi ikke lavet om på signalet på nogen måde men jeg anbefaler at du taler med Sony og evt. laver en ny kanalsøgning.

Venlig hilsen

.......................
YouSee Support
Jeg kan godt lide at hun har svaret: "...såvidt jeg ved har vi ikke lavet om på signalet på nogen måde..." Hvorfor dog ikke undersøge problemet i stedet for, ud fra den anden tråd der handler om det her, er der også et par stykker der har skrevet og ringet til Yousee. Men at undersøge problemet ligger dem åbenbart meget fjernt, så hellere skylde skylden på Sony, Samsung eller alle andre, meget voksent Yousee.

Men Kenni hvor ved du det fra? Og ved du om det er noget de har tænkt sig at rette? Der er jo ikke meget hjælp at hente i kundeservice...
Af Kenni
Casper M.P. skrev: Men Kenni hvor ved du det fra? Og ved du om det er noget de har tænkt sig at rette?
Jeg ved det fordi at jeg har testet det. Jeg skal ikke kunne sige om Sonys indbyggede programguide ligeledes fejler pga. præcis de samme ugyldige tegn i programguiden eller om TDC også har lavet andre bommerter, men jeg kan blot konstatere, at TDC fra og med omkring d. 6. har udsendt ugyldige tegn i deres programguide, hvilket forårsager alvorlige problemer i mediacenter softwaren MythTV og som meget tænkeligt også vil give problemer for andre modtagere der benytter sig af disse programguidedata.

Jeg har ikke selv TDC eller været i kontakt med dem, jeg har blot hjulpet nogle MythTV brugere med at fejlfinde hvorfor deres MythTV installation (som benytter sig af programguiden fra TDC), pludselig gav en masse underlige problemer....og det var pga. de nye ugyldige tegn i programguiden.
Af Kenni
Jeg har lige sendt en fejlmelding til Yousee support med en detaljeret teknisk beskrivelse og bedt om at få den videresendt til en teknisk ansvarlig for DVB-C signalet. Om ikke andet, så burde den mail i hvert fald slippe igennem kundeservice til én eller anden tekniker, uden en dum afvisning.
Af kleine100
Jeg har netop sendt en klage til YouSee Support omkring deres håndtering af denne sag. Synes det er dybt kritisabelt at de skyder skylden på brugeren/producenten, når de ved at problemet ligger hos dem. Jeg forventer ikke at få det store ud af det, men fik da i det mindste afløb for mine frustrationer :)

Håber at du, Kenni, har held med at nå igennem til YouSee så de kan få rettet fejlen, eller i det mindste informere deres brugere og fortælle sandheden.
Af Kenni
Jeg er lige blevet ringet op af en tekniker fra TDC vedr. min fejlmelding. De havde ganske rigtigt udskiftet/opgraderet nogle systemer her i sidste uge, som håndterede EIT (programguide-data). De ville udføre nogle tests de næste par dage for at se om de kunne genskabe problemet med ugyldige tegn, og forsøge at få det løst.

Forhåbentlig er det den samme fejl som giver problemer med EPG på Sonys TV.
Af kleine100
Tak, godt endelig at få en afklaring på problement og hvis skyld det er.