Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af donoester
Det virker som et evigt tilbagevendende emne, som om mislyden går igen fra år til år.
Hvad skyldes den egentlig - hvor kommer lyden fra?
Af musher
Med fare for at blive kaldt løgner eller døv. :) Jeg har intet hørt fra mit S10 i det 1,5 år, jeg har haft det. Heller ikke når jeg sætter det på mute. Det står i et hjørne af stuen. Heller ingen af mine gæster har nogensinde bemærket nogen mislyde.

En bekendt købte et G20 for et halvt år siden, som jeg har kigget på nogle gange. Heller ikke her hørte jeg nogen form for støj. Det står frit i rummet.
Af Numana
Er der nogen der ved, om man kan "reparerer sig" ud af problemet? Fleggaard har bedt mig om at bestille en serviceteknikker ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Buzz kan relateres til den konstante op- og afladning af plasmacellerne i skærmen. Det kan dog også komme fra de dele der relaterer til strømforsyningen i skærmen, og da lyden er næsten den samme, så kan det være svært at skelne hvor problemet stammer fra. Rigtig buzz kommer dog typisk direkte ud af skærmen og ikke ud af bagsiden.
Af Mysen
f: Om det hænger på en væg, og hvordan det hænger.

Mit tv hænger på en gasbeton indervæg i en Kevlartråd. Den er næsten lydløs, men hvis jeg har været henne og trække ud i tv'et for at få fat i min harddisk, kan det pludselig støje en del.
Jeg kan så vrikke det lydløst igen.

Kommer lyden direkte ud af skærmen, er der ikke så meget at gøre end at skrue op for lyden eller tænde for sin xbox/støvsuger/HP bærbar.
Kommer lyden derimod bagfra, som på mit tv, så kan man dæmpe eller helt fjerne lyden med et stykke stof mellem tv og væg.
Af Numana
Min fladskærm hænger på beslag op ad en murstensvæg - jeg kan høre lyden ekstra meget, når jeg står ved siden af skærmen. Det er virkelig slemt.
Af pana man
Numana skrev:Er der nogen der ved, om man kan "reparerer sig" ud af problemet? Fleggaard har bedt mig om at bestille en serviceteknikker ...
Jeg fik mit 46" rep. og er blevet så godt som lydløs :)

Mvh.
Af hio
Hej

Jeg har netop fået mit 42" G20E tilbage fra rep hos Panasonic Pro service center (Hjallerup). Jeg talte i tlf med teknikkeren, der forestod reparationen (dvs test i dette tilfælde), i 25 min og han mente, det var et af de allermest lydløse G20E han havde haft fat i. Han havde også foretaget tests efter de andre var gået hjem, så der var stille i rummet. Jeg bliver vanvittig af buzz-tonen fra det :(

Meget flinke mennesker, både fragt og servicecentret, og teknikkeren lød oprigtig til, at forstå problemet og ville gerne hjælpe, men han kunne ikke konstatere nogle mislyde udenfor specs og har derfor ikke skiftet noget.

Resultat: Ingen ændring. Input er meget velkomne (jeg har overvejet at begrave kondensatorer og spoler i lim, men så er det jo bye-bye garanti). Han kunne dog fortælle mig, at det ikke er parallelimporteret (købt hos Komplett), så nu må jeg ha fat i Panasonic og høre om de kan gøre mig klogere.

G20E har et fantastisk billede - og er vidunderligt til prisen. Men købt det et sted, hvor du fysisk kan returnere indenfor de første 14 dage, hvis du synes det larmer for meget. Det virker til, at være et lotteri, om man kan få det byttet til et næsten støjfrit eksemplar. Og det virker jo også til, at der eksisterer eksemplarer derude, der stort set er støjfrie.
Af Numana
Jeg har ændret i indstilling af billedet fra "biograf" til "normal" - nu kan jeg faktisk være i samme stue som tv'et, uden at få tinnitus af den summen. For første gang glæder jeg mig over mit nye tv :-)
Af Croos
Hej, Jeg kunne godt tænke mig at købe et P50GW20. Jeg vil bare lige høre om at det også støjer lige som P42G20? :((

Er der egentligt forskel mellem P50GW20 og P50G20? O-O
Af Don Kristensen
Numana skrev:Jeg har ændret i indstilling af billedet fra "biograf" til "normal" - nu kan jeg faktisk være i samme stue som tv'et, uden at få tinnitus af den summen. For første gang glæder jeg mig over mit nye tv :-)
Hvorfor sætter du den ikke til THX, så får du det mest korrekte billede, af alle de profiler tv'et har? :)

On-topic:
Jeg kan tilslutte mig den del der har et G20 der nærmest er lydløs. Det er 50 tommer versionen, og er købt i el-giganten. Plasma buzz'en kan kun høres hvis man skruer helt ned for lyden.
Af Geiger
Min Panasonic PX80 buzzede ikke. Den var komplet lydløs. Jeg har lige nu en brugt G20 hjemme fra FONA (får en ny i næste uge), og den buzzer. Jeg er sart overfor "dårlig lyd" når det kommer til anlæg/musikformidling, men denne buzz-lyd irriterer mig dog ikke. Jeg lægger mærke til den når jeg søger efter den, men så snart jeg fordyber mig i film/spil/TV kan jeg ikke høre den.

Ærligt talt, så tror jeg altså at alle G20'ere buzzer. Hvorfor, ved jeg ikke, men det kan være strømforsyningen eller en trafo som snurrer.

Nu er G20 også en del slankere og lettere end min gamle PX80 (begge 42"). Det har måske haft en betydning for valget af indmaden (herunder strømforsyning og trafo)?