Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FnaX
Hej Flatpanels.dk

Jeg er indehaver af et Club 3D 7950GT 512mb Grafikkort.
Jeg har lige købt en ny fladskærm (LG L2000C). Problemet er at når jeg køre i 1600x1200 begynder skærmen at flakke, og i spil eller når den skal vise billeder kommer der grønne aktive spots frem...

Jeg tog et billede af det i DoD Source med mit digital kamera... i må lige bære over med dets focus evne, det er trods alt 5-6 år gammel

Men hvad kan dette skyldes? Og er det muligt at køre DVI uden dette problem. (Det forekommer efter noget tid, som om skærmen først skal "varme op")

GRØNNE SPOTS

Hvis nogen ønsker kan jeg også uploade en video med det!...

Mvh! - og på forhånd tak! :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg oplevede også nogle problemer med DVI tilslutningen da jeg testede skærmen i sin tid, men det var en lidt anden karakter. Meget tyder dog på et lidt billigt komponent for DVI håndteringen, og umiddelbart vil jeg skyde på, at det er samme komponent, som er ved at ryge sig en tur på din skærm.

Jeg vil bestemt mene, at det dækkes af garantien. Jeg tror ikke du selv har mulighed for at udbedre fejlen.
Af FnaX
Hmm okay, lyder ikke fedt da jeg havdew samme problem med de grønne spots med min samsung syncmaster 204B, som også fik blackouts. :(

Den sendte jeg så selvfølgelig retur og fik pengene igen (da jeg læste at dette var et generelt problem med den skærm) Og købte så en LG i stedet. Samme problem opstår, og jeg føler mig virkelig skuffet :(

Har jeg bare været ekstremt uheldig, og er det det værd at sende den retur?

Og hvem vil du foreslå jeg skal sende retur til? Forhandler eller LG Electronics eller hvad de hedder?
Af FnaX
Slet ingen der kan svare? ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HVis du vil have pengene igen skal du returnere skærmen til forhandleren. LG kan du slet ikke sende den til.
Af FnaX
Nææh, det kan være lige meget, synes den er fin nok i Anolog.

Men det ville da være rart at kunne køre DVI!? I ved ikke om det kan skyldes grafikkortet?

Samme problem opstod nemlig med min Samsung SyncMaster 204B som jeg returnerede og fik pengene igen for...

Så det er jo en lidt kedelig situation at stå i igen... :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan godt lyde som om, at det er grafikkortet jo, men omvendt, så har der været problemer med L2000C og DVI input, så det er heller ikke usandsynligt, at du bare har været uheldig to gange i træk.

Hvis LG ikke har fixet det problem, som omtales i vores test af L2000C, vil jeg også anbefale at køre analogt på skærmen.
Af DEVIL_DK
Jeg har faktisk lige bestildt sådan en da jeg vil have
s-ips panel

prisen bliver ca 2300.- for skærmen hvilket jeg syntes er billigt for en 20"

er den de 2300.- vær.
Af Scandal
Hvis du har set den til 2300,- så køb den.
Jeg har ikke set den til meget under 3000,- og har lige købt en i dag.
Hvor har du set den til 2300?