Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Det betyder jo i praksis, at der er en zoneopdeling med et avanceret filter på en amerikansk model, mens der i Europa blot skrues lidt op og ned på dioderne i siderne fordi en computer siger det.
Jeg tror altså ikke på alt, hvad de amerikanere siger. Mest fordi det er meget ulogisk.
Brugeravatar
Af bendix
Hej

Jeps jeg fik min skærm igår, og er meget tilfreds.

Jeg gik direkte fra et BeoVision 10 46", og jeg må sige at billedet lever op til B&O på mange punkter. Men jeg har nogle problemer med at få bevægelse og den røde farve til at være perfekt.

Men det er helt sikkert noget jeg kan tweake mig ud af.

Sort er helt vildt, har ikke oplevet noget ligende hverken på mit gamle Pio 428 eller B&O

Designet er super lækkert

Fjernbetjeningen ligner en skandale...

Men jeg vender lige tilbage når jeg har observeret noget mere
Af kskruger
bendix skrev:Hej

Jeg gik direkte fra et BeoVision 10 46", og jeg må sige at billedet lever op til B&O på mange punkter. Men jeg har nogle problemer med at få bevægelse og den røde farve til at være perfekt.

Sort er helt vildt, har ikke oplevet noget ligende hverken på mit gamle Pio 428 eller B&O

Spændende at høre, at tv'et performer rigtig godt, Så vi vil helt sikkert gerne høre mere om dine oplevelser.
Af ibanezx
Alt andet lige lader det til at Samsung selv erkender at deres UE D8000 model ikke har chippen som giver micro dimming 'plus' featuret (jf. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 21&page=46).

Det er mig ikke lysende klart hvor vigtig denne chip er, men hvis den ikke er nødvendig, hvorfor så bruge ressourcer på at sætter den i de amerikanske TV?

Jeg skal ikke nyde noget af at købe en amputeret model til fuld pris. Især ikke hvis der reelt ikke er noget billedmæssig forskel på den europæiske D7000 og D8000 model.

Er der tidligere set eksempler på at europæiske forhandlere sælger den amerikanske model (UN46D8000)?

Som jeg ser det burde den virke fint her i DK (hvis den da er til at opdrive)
Af noxity
Som jeg også skrev i et af mine tidligere indlæg i den her tråd, så er den primære forskel mellem D7000 og D8000, designet. D8000 har så vidt jeg husker en stålramme, altså lidt mere high end materialer, samt de fysiske mål på TVet er mindre (samme tommer). De ting giver prisforskellen.

Lidt lige som deres C8700 og C9000 serie.
Af mart198i
ibanezx skrev:Alt andet lige lader det til at Samsung selv erkender at deres UE D8000 model ikke har chippen som giver micro dimming 'plus' featuret (jf. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 21&page=46).

Det er mig ikke lysende klart hvor vigtig denne chip er, men hvis den ikke er nødvendig, hvorfor så bruge ressourcer på at sætter den i de amerikanske TV?

Jeg skal ikke nyde noget af at købe en amputeret model til fuld pris. Især ikke hvis der reelt ikke er noget billedmæssig forskel på den europæiske D7000 og D8000 model.

Er der tidligere set eksempler på at europæiske forhandlere sælger den amerikanske model (UN46D8000)?

Som jeg ser det burde den virke fint her i DK (hvis den da er til at opdrive)
Her er et billede/link af boksen fra den europæiske d8000 og dem amerikanske
Det er tydeligt at den amerikanske har MD+ og den europæiske kun har MD
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 21&page=47
Af kskruger
Rasmus, lægger du en billet ind hos Samsung, så du kan låne enten en D7005 eller D8005 til test? :)
Af ibanezx
Om muligt ville det være godt hvis både D7000 og D8000 modellerne kunne anmeldes. Jeg har endnu ikke set en dybdegående anmeldelse hvor de to sammenlignes. Hvis den eneste forskel ligge farven på rammen og evt. I dimensionerne kan jeg nøjes med D7000, hvis det kan spare mig 2K.
Af kskruger
ibanezx skrev:Om muligt ville det være godt hvis både D7000 og D8000 modellerne kunne anmeldes. Jeg har endnu ikke set en dybdegående anmeldelse hvor de to sammenlignes. Hvis den eneste forskel ligge farven på rammen og evt. I dimensionerne kan jeg nøjes med D7000, hvis det kan spare mig 2K.
De sidder jeg har været på og læse, der bliver det beskrevet at det kun er designet som er forskellen.
Af Holm86
Nu ved jeg godt det er svært at bedømme et TV på en video optagelse.

Men prøv at se denne video :
http://www.youtube.com/watch?v=svGGWmbcYYE

Og tryk pause ved 0:16

Det ligner D8000 skærmen har en meget stor mængde backlight bleed.
Af kskruger
bendix skrev:Hej

Bendix, da du vist er den eneste PT, som har købt et D8005, så må vi høre lidt mere fra dig, hvordan du oplever din nyerhvervelse. Nu hvor du har haft den i nogle dage. :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 30