Log ind med sociale netværk
21 mar 2011, 16:26
så er søgningen fuldført, og denne gang finder den 0 kanaler men der er stadigvæk en programoversigt når man trykker på "Guide". Her står alle mulige HD kanaler + de programmer der bliver vist, men når man trykker på en af kanalerne så kommer der stort skærm og så siger den "selected service is scrambled or unable to be decoded".
21 mar 2011, 17:32
Jeg har fundet netværks ID, hvordan intaster man det manuelt på Sony TV'et? Altså med DVB-C tv, er det korrekt?
21 mar 2011, 18:13
Indstillinger
Digital opsætning
Aut.programindstilling
Vælg Ja
Vælg Kabel TV ( DVB-C tv )
Netværks-ID-indstilling skal stå på Manuel
Tryk på Netværks-ID ( tallene bliver blå )
Indtast dit ID
Start...
Hvis ovenstående heller ikke virke, vil jeg påstå at signalet enten er for svag, eller også er der noget galt med tv'et. Da jeg satte mit op, tog det tv'et 2-3 min at finde alle mine digitale kanaler via Yousee.
Digital opsætning
Aut.programindstilling
Vælg Ja
Vælg Kabel TV ( DVB-C tv )
Netværks-ID-indstilling skal stå på Manuel
Tryk på Netværks-ID ( tallene bliver blå )
Indtast dit ID
Start...
Hvis ovenstående heller ikke virke, vil jeg påstå at signalet enten er for svag, eller også er der noget galt med tv'et. Da jeg satte mit op, tog det tv'et 2-3 min at finde alle mine digitale kanaler via Yousee.
21 mar 2011, 18:28
mange tak. jeg har nu sat den til at søge med de indstillinger samt indtastet netværks id'et manuelt, så må vi se hvad der sker..
21 mar 2011, 19:01
Så lykkedes det. Nu fandt den ca. 285 programmer
billedet står knivskarpt, og uden den mindste smule flimmer, og lyden er klar og ren.
Det eneste problem er at ud af de her 285 programmer er der kun 5 der er tilgængelige, TV3+,DR2, og 3 svenske programmer. Resten af kanalerne viser den sort skærm ved.
Det eneste problem er at ud af de her 285 programmer er der kun 5 der er tilgængelige, TV3+,DR2, og 3 svenske programmer. Resten af kanalerne viser den sort skærm ved.
21 mar 2011, 19:24
har du tastet netværks id, du kan finde den på yousee hjemmeside under dit område, det lyder ikke som om du har. ellers burde du finde flere kanaler, som kan ses. ellers tryk på guide og se hvor de ligger.
21 mar 2011, 19:31
Ja har været inde og slå det op på yousee og fundet mit netværks id. Og den finder 285 programmer men kun 5 af dem er tilgængelige.
Jeg har ikke indtastet frekvens osv.
Jeg har ikke indtastet frekvens osv.
22 mar 2011, 00:44
Det lyder umiddelbart meget mærkeligt 8), jeg er faktisk lidt blank p.t.
Da jeg installerede mit, fandt den alle kanaler selv og lagde dem ind i programsorteringen ( der står digital(tv) ) oppe i højre hjørne, hvor jeg så kunne sortere dem efter ønske. Jeg har fuldpakken ved yousee, med tillæg af købe HD kanalerne.
Jeg tror ikke tuneren er defekt, men det nok mere dit signal som er dårlig eller måske meget dårlig. Forslag er at du fabriksindstiller tv'et, checker alle kabler og evt. får fat i en 18 db forstærker til din tv udgang på væggen og så prøver igen.
Da jeg installerede mit, fandt den alle kanaler selv og lagde dem ind i programsorteringen ( der står digital(tv) ) oppe i højre hjørne, hvor jeg så kunne sortere dem efter ønske. Jeg har fuldpakken ved yousee, med tillæg af købe HD kanalerne.
Jeg tror ikke tuneren er defekt, men det nok mere dit signal som er dårlig eller måske meget dårlig. Forslag er at du fabriksindstiller tv'et, checker alle kabler og evt. får fat i en 18 db forstærker til din tv udgang på væggen og så prøver igen.
22 mar 2011, 16:20
Jeg har nu lykkedes at få det indstillet digitalt. Denne gang valgte jeg "kun gratis programmer" og nu har jeg en hel del programmer, der er stadigvæk mange kanaler som er sorte/blanke, men ind i mellem er der et par HD kanaler, så nu har jeg digitalt signal. Mange tusinde tak for hjælpen til jer allesammen.
det eneste problem er at den analoge tuner stadigvæk ikke fungere, og det er et problem hvis der nu f.eks er en kanal som kun er tilgængelig analogt som jeg gerne vil se.
det eneste problem er at den analoge tuner stadigvæk ikke fungere, og det er et problem hvis der nu f.eks er en kanal som kun er tilgængelig analogt som jeg gerne vil se.
22 mar 2011, 16:20
McNeil skrev:Ting der kan have indflydelse er f.eks. hvis du har 10 meter overskydende kabel til at ligge rullet op. Så ka det godt give lidt støj...antenne kablet er 1½ meter langt og dobbelt afskærmet og med guldbelagte stik.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto