Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Har du prøvet at trykke på knappen "DIGITAL/ANALOG"? Der skifter du mellem signalerne.

Det kan næsten ikke passe, at den ikke kan finde digitale kanaler.

Hvis ovenstående ikke virker, kan du prøve med en helt alm. stueantenne. Den burde i hvert fald fange 5-6 kanaler.
Af fladskærmen12
Jeg har ingen stueantenne til rådighed og gider heller ikke til at fare ud og købe en. Men jeg prøver lige med digital/analog.
Af fladskærmen12
Når jeg trykker analog er der flimmer/støj, når jeg trykker digital siger den "selected service is scrambled or cannot be decoded".
Af netfors
fladskærmen12 skrev:Ja, men som jeg læser det så skal vi anskaffe en digitalmodtager (DVB-C).
Hvad hedder din antenne forening?. Har du evt et link til deres hjemmeside?
Af fladskærmen12
netfors skrev:
fladskærmen12 skrev:Ja, men som jeg læser det så skal vi anskaffe en digitalmodtager (DVB-C).
Nope. Der skulle være indbygget DVB-C tuner i TV'et.
Af netfors
fladskærmen12 skrev:
netfors skrev:
Nope. Der skulle være indbygget DVB-C tuner i TV'et.
Hedder din antenne forening "nope" 8)
Ja, der er DVB-C tuner i dit tv. Ville bare se om der stod noget på foreningens hjemmeside om digitalt signal?
Af Kickstart
Hejsa :)

Prøv flg.:

Tryk Home
Indstillinger -->

Digital opsætning -->

Autom. programindstillingsområde ( skal stå på Fuld )

Autom. digital tjesteopdatering ( skal være Til )

Vælg i samme liste punktet Aut. programsindstilling og vælg Ja og lade den søge...

Ang. din lyd, står den så som tv højtaler i din liste under lyd ?. Under samme liste ved lyd, skal du checke om lydudgang er markeret med punktet Fast Niveau.
Af fladskærmen12
hejsa ,mange tak for svaret. det har jeg gjort nu, så må vi se hvad der sker.
Af fladskærmen12
nu er den kørt færdig og der står number of services found, så det vil sige den har fundet kanalerne. Den første kanal er TV3+ HD. ( det står oppe i hjørnet. ) problemet er så bare at der er helt stort skærm.

oppe i hjørnet står der "no event information" og nede i bunden står der "no signal".
Af Kickstart
Hvilken informationer har du valgt/indtastet under kabelindstilling og hvor mange digitale kanaler har den fundet ( number of services found ) ?

Skal stå sådan under Kabelindstilling:

Scanningtype: Hurtig
Frekvensindstilling: Auto
Netværks-ID-indstilling: Angives manuel eller auto afhængig af udbyder
Netværks-ID: Et nummer...
Tjernestetype: Alle programmer

En anden ting, hvis du trykker "Guide", så skal den gerne starte op og vise digital oppe i venstre hjørne. Gør den det ?.

Hvorfra får du dit tv signal ?. Altså hvad hedder din antenne forening ?.
Af fladskærmen12
Det er lidt svært at se om det er indstillet som du skriver, fordi at TV'et er på engelsk, og det du skriver er på dansk, så jeg er ikke sikker på at jeg har indstillet det 100% som du skriver.

Men når jeg trykker Guide så har jeg en liste over alle TV kanalerne, TV3+ HD osv. plus der står hvilke programmer der bliver vist på kanalerne. Men når jeg så trykker på kanalen så bliver skærmen sort og så står der "Selected service is scrambled". Det var da underligt!
Af PhDream
Hvorfor vælger du ikke dansk som sprog i menuen? Hvis det altså er nemmere...

Har du valgt Danmark som land, når den skal søge efter kanaler?
Af fladskærmen12
jeg kigger lige om man kan vælge dansk menu, indtil videre syntes jeg ikke at jeg har kunne finde det.

Edit: så blev det indstillet til dansk menu, prøver lige de indstillinger som blev skrevet og vender tilbage med resultatet.
Senest rettet af fladskærmen12 21 mar 2011, 16:02, rettet i alt 1 gang.
Af Kickstart
Ja, det vil være lettere på dansk O_O

Du finder det under home --> indstillinger -->> sprog