Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kolvig
Hvad bruger man Smart LED indstillingen til, på et Samsung TV?

Jeg har et UE65C8705, hvor denne Smart-LED indstilling figurerer inde i Billedeindstillinger.

Man kan vælge mellem "Fra"- "Lav"-"Standard"-"Høj"-"Demo". Hvor der umiddelbart kun sker en væsentlig ændring i "Demo" tilstanden (Meget mere lys)

Ikke at forveksle, så har Motion Plus sin egen katagori.
Af Steen Bay
Kolvig skrev:Hvad bruger man Smart LED indstillingen til, på et Samsung TV?
Jeg har et UE65C8705, hvor denne Smart-LED indstilling figurerer inde i Billedeindstillinger.
Man kan vælge mellem "Fra"- "Lav"-"Standard"-"Høj"-"Demo". Hvor der umiddelbart kun sker en væsentlig ændring i "Demo" tilstanden (Meget mere lys)
Ikke at forveksle, så har Motion Plus sin egen katagori.
Vil gætte på at 'Smart LED' er den danske oversættelse af 'LED Motion Plus', som kontrollerer scanning backlight funktionen. Du kan læse om 'LED Motion Plus' i hdtvtest.co.uk's tests af C6000 og C8000.
Af Mysen
Eller er det økoindstillingen, hvor den selv skal være smart nok til at gennemskue lysstyrken. Det forklarer nemlig hvorfor demoindstillingen giver mere lys...
-men jeg gætter bare...
Af Steen Bay
Mysen skrev:Eller er det økoindstillingen, hvor den selv skal være smart nok til at gennemskue lysstyrken. Det forklarer nemlig hvorfor demoindstillingen giver mere lys...
-men jeg gætter bare...
Måske ja, eller det kunne være dynamiske kontrast, bortset fra at den vist ikke kan slås fra på Samsungs LED-TV.. @Kolvig: Hvad siger manualen?
Af Kolvig
At det skulle være LED Motion plus, virker for mig usandsynligt, når katagorien Motion Plus figurerer med sit eget faneblad?

Dynamisk kontrast er det heller ikke, da denne indstilling også har sin egen katagori.

Økoindstillinger har også sin egen katagori.

Jeg har selvfølgelig gennemtæsket manualen. Men der står efter hvad jeg kan se, intet om Smart-LED?

Men ellers tak for jeres medvirken...:-)
Af Mysen
Jeg tror steen mener den dimming funktion, der.forårsager en dynamisk kontrast, og ikke dynamisk profilen, der kun laver ballade for billedkvalitet.
Men jeg mener bare også, at de ikke kan slås fra. Det er sikkert scanning backlight, men jeg kan bare ikke forstå, at der er en demo-indstilling af denne, og at denne indstilling skulle give mere lys.