Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af siboza
Hej

jeg har købt samsung 46" 8705 4 gang og har haft problemer med dem allesammen. Problemet er at det blinker i meget korte øjeblikke i perioder. Ligesom at man lukker og åbner øjnene meget hurtigt. Jeg har slukket for alle de udstyr jeg har hjemme som er koblet til fjernsynet og problemet fortsætter. Problemet er der også når jeg er i menuen men når jeg spiller PS3 er der ingen problem. Derfor har jeg købt en HD boks, og problemet er der stadig. Det der er mærkeligt er at problemet opstår efter ca. 4-5 dage. I kan se det på link som jeg havde optaget..

http://hotfile.com/dl/107826235/a89dc1e ... 9.avi.html
http://hotfile.com/dl/107827594/3b9abaf ... 2.mp4.html

vh. Søren
Af junsas
siboza skrev:Hej

jeg har købt samsung 46" 8705 4 gang og har haft problemer med dem allesammen. Problemet er at det blinker i meget korte øjeblikke i perioder. Ligesom at man lukker og åbner øjnene meget hurtigt. Jeg har slukket for alle de udstyr jeg har hjemme som er koblet til fjernsynet og problemet fortsætter. Problemet er der også når jeg er i menuen men når jeg spiller PS3 er der ingen problem. Derfor har jeg købt en HD boks, og problemet er der stadig. Det der er mærkeligt er at problemet opstår efter ca. 4-5 dage. I kan se det på link som jeg havde optaget..

vh. Søren

Sjovt nok du skriver det, da jeg oplever det samme, så jeg venter spændt :(
Af Sjavse
siboza skrev:Hej

vh. Søren

Så kan der kun være én fejlmulighed tilbage og det er dit signal. Har du fået det målt igennem af en tekniker?

PS: Hvorfor ser du Eurosport SD og ikke HD?
Af woergaard
Har ikke erfaring selv med 8705, men jeg kan huske da jeg købte mit 7705 stod jeg og vaklede mellem 8705 og 7705.

Jeg spurgte ekspedienten i Hifi klubben hvad forskellen var mellem de 2 fjernsyn var udover det lækre alu design på 8705.

Jeg mener det var noget LED dioderne "auto et eller andet" der var den eneste forskel. Derfor valgte jeg 7705.

Jeg har ikke oplevet det problem du beskriver, men kunne det tænkes at det er den "forskel" på de 2 modeller der er problemet? Specielt hvis i er 2 der oplever det på 5 forskelle fjernsyn af samme type?
Af sirl
Jeg er den meget glade ejer af et c8705 i 46" modellen, pg jeg kan slet ikke genkende det problem.

Jeg vil umiddelbart gætte på at det kan være signalet som er problemet på tv'et.

Er du sikker på at det er de digitale kanaler du har indlæst? For har en veninde som også har en c8705, og hun havde kun indlæst de analoge, og her var der nemlig de beskrevne problemer. Efter 10 sek. og genindlæsning af de digitale kanaler var problemet løs.

En software opdatering, kunne også være en rar ting at gøre...

Min erfaring (11 år i radiobranchen) siger mig at hvis problemet er det samme på 5 identiske tv, så er det næsten statistisk umuligt at det er selve tv'et der har problemet.
Gamle kabler, stik, hovedboksen, lang kabelføring, alt kan give de ovenstående problemer.
Af lrev 1-2
Hej.

Har selv oplevet det samme,men det er der ikke konstant-derfor tror jeg faktisk at det har noget med tv signalet at gøre!!
Det er efterhånden et stykke tid siden jeg så det sidst...har du iøvrigt slået "lys-sensoren" fra?

Jeg kører med Canal-Digital via den indbyggede tuner,hvad kører du med?

Troede også at det var en fejl(det har man jo før hørt om på et SAMSUNG produkt!!)-men er kommet i tvivl om det!

Følger interesseret med her....

mvh

lrev
Af siboza
Sjavse skrev: Så kan der kun være én fejlmulighed tilbage og det er dit signal. Har du fået det målt igennem af en tekniker?

PS: Hvorfor ser du Eurosport SD og ikke HD?
Hej

Jeg troede også problemet skyldes signalet men jeg har sat tv´et direkte til stikkontakten og problemet er der stadig.
Jeg ser også HD men problemet er der stadig. Jeg oplever ingen problemer med playstation 3.

Jeg vil umiddelbart gætte på at det kan være signalet som er problemet på tv'et.

Er du sikker på at det er de digitale kanaler du har indlæst? For har en veninde som også har en c8705, og hun havde kun indlæst de analoge, og her var der nemlig de beskrevne problemer. Efter 10 sek. og genindlæsning af de digitale kanaler var problemet løs.

En software opdatering, kunne også være en rar ting at gøre...

Min erfaring (11 år i radiobranchen) siger mig at hvis problemet er det samme på 5 identiske tv, så er det næsten statistisk umuligt at det er selve tv'et der har problemet.
Gamle kabler, stik, hovedboksen, lang kabelføring, alt kan give de ovenstående problemer.
Jeg bruger parabolsignal men som jeg skrev skyldes problemet ikke signalet.
Jeg har også opdateret tv´et det hjalp heller ikke.
Stikdåsen som jeg bruger 250v~10a og 4m. Det sjove ved det er, at problemet ikke er der med det samme men opstår ca. på 4.eller 5.dagen.
Jeg bruger parabolsignal men som jeg skrev skyldes problemet ikke signalet.
Jeg har også opdateret tv´et det hjalp heller ikke.
Stikdåsen som jeg bruger 250v~10a og 4m. Det sjove ved det er, at problemet ikke er der med det samme men opstår ca. på 4.eller 5.dagen.
Af lrev 1-2
Hej.
Ville lige høre om der er sket videre i sagen....er der nogle som har haft montør til at kigge på problemet?
Jeg er selv tæt på at ringe og bestille montør,da det er vendt tilbage....ikke hver dag,men når det er der er det næsten ikke til at holde ud at se tv...så meget blinker det.Og som sagt andre dage blinker det slet ikke!!

lrev
Brugeravatar
Af David Munch
Har du lagt mærke til om vejrsituationen har nogen sammenhæng med flimren?
Af junsas
lrev 1-2 skrev:Hej.
Ville lige høre om der er sket videre i sagen....er der nogle som har haft montør til at kigge på problemet?
Jeg er selv tæt på at ringe og bestille montør,da det er vendt tilbage....ikke hver dag,men når det er der er det næsten ikke til at holde ud at se tv...så meget blinker det.Og som sagt andre dage blinker det slet ikke!!

lrev
Har samme blinken eller flimren, men hvis man slukker for den og tænder igen, så holder det op, tror måske at det har noget med signalet...
Af lrev 1-2
David Munch skrev:Har du lagt mærke til om vejrsituationen har nogen sammenhæng med flimren?
Hej.
Nej..det har jeg ikke lagt mærke til,men jeg bliver mere og mere overbevist om at det IKKE er signalet,men tv som den er gal med.Min forhandler foreslog iøvrigt også at jeg fejlmeldte den,men jeg ville lige vente et par mdr og se det lidt an.Men tror at tiden er til det nu-det er herre-irriterende!

lrev
Af junsas
lrev 1-2 skrev:
David Munch skrev:Har du lagt mærke til om vejrsituationen har nogen sammenhæng med flimren?
Hej.
Nej..det har jeg ikke lagt mærke til,men jeg bliver mere og mere overbevist om at det IKKE er signalet,men tv som den er gal med.Min forhandler foreslog iøvrigt også at jeg fejlmeldte den,men jeg ville lige vente et par mdr og se det lidt an.Men tror at tiden er til det nu-det er herre-irriterende!

lrev
Har du prøvet at ringe til samsung support ?
Af lrev 1-2
junsas skrev:
lrev 1-2 skrev:
Hej.

lrev
Har du prøvet at ringe til samsung support ?
Har mailet med dem-de foreslog også at jeg fejlmeldte den.

mvh
lrev