Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Small
Hej i alle flantpanels geeks :)

Ja, i får jo det her spørgsmål jævnligt, men jeg er total lost på dette område.

havde kigget på dette samsung "40"
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue40c6005

det der tiltalte mig var DLNA delen. men efter at have læst anmeldelsen herinde er jeg kommet i tvivl.

Hvad skal jeg vælge i stedet??

Vil have et 40 tommer og i 100 HZ. og gerne med DLNA som er funktionelt. pris mellem 6000-7000kr..
Er lige glad med om det er LED eller LCD.

Nogen der kan guide mig lidt på vej??

På forhånd tak.
Af mhca
Jeg vil foreslå dig, at du læser igennem den første side tråde her på forum.

Her vil du se at fx Samsung C755 går igen rigtigt mange gange.
Jeg er selv tæt på at hente/bestille sådan et i dag, dog i 46".

Elgigantens side til 6200 kr. (tjek evt Pricerunner)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-le40c755

Hvis du alligevel er fristet af et tyndere LCD TV m. LED, så er der Samsung C6905, som har alle de samme funktioner som C755 pånær 3d. Til gengæld får du så et TV med Edge LED, altså hvor dioderne sidder langs kanten af panelet. Det betyder, at der er stor risiko for, at skærmen vil have backlight bleeding, altså hvor baggrundsbelysningen fremstår meget ujævn, hvilket ses ved mørke billeder.
Jeg tror, at der er større chance for godt billede på C755, men hvis designet og tykkelsen også spiller meget ind, så er C6905 måske værd at kigge på.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... e40c6905vs

Det skal siges, at udover at have ganske fornuftige DLNA-funktioner, så har begge TV indbygget PVR-funktion (Personal video recorder), så du kan optage fra tuneren (kun 1 kanal ad gangen) ned på en ekstern harddisk.

Update:
Når jeg skriver backlight bleeding, så referer jeg til det samme som Rasmus omtaler som clouding i anmeldelsen af C6005. Altså klart noget du skal være opmærksom på, hvis du kigger på C6905. Det bør ikke være lige så kritisk på C755, der har CCFL baggrundsbelysning (lysstofrør).
Af netfors
Du skriver du er ligeglad med om det er LCD eller LED? Hvad med plasma. Du kunne f. eks få en panasonic 42" G20 til ca. 6k. DLNA delen er sikkert ikke så god, som på samsung modellerne, men billed kvaliteten er til gengæld i top :) Eller den billigere S20 model og så tilføje en WD live tv media player. Så er du stadig under 6k, og har et tv med super billed kvalitet, samt en media player, der slår DLNA delen på alle TV :p
Af Small
Plasma har jeg bare hørt man skal passe på med. hvis man glemmer at slukke for det osv.

Synes det Samsung C755 ser spændende ud. Men lige et spørgsmål til det der 3D. Skal man så sidde med briller eller hvordan fungere det??? eller kan man slå det fra??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3D foregår med briller. 2D foregår uden briller.
Af mhca
Small skrev:Plasma har jeg bare hørt man skal passe på med. hvis man glemmer at slukke for det osv.

Synes det Samsung C755 ser spændende ud. Men lige et spørgsmål til det der 3D. Skal man så sidde med briller eller hvordan fungere det??? eller kan man slå det fra??

Du skal ikke lægge for meget i 3d-featuren på det C755. 3d på LCD/LED er ikke særligt optimalt, som du også vil læse i anmeldelserne her på siden. På plasma kan man dog få nogle gode oplevelser, men jeg vil ikke selv lægge for meget i 3d før det modner mere, og der kommer flere udsendelser og film.

Jeg er selv ved at pakke dette C755 ud, og jeg vil da højst bruge 3d featuren til at se effekten i PS3 spil e.l. :-)