Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zixzi
Jeg har et 50" LG PX950, og jeg synes det er et rigtig fedt tv. Der er 3D og THX indstillingen er en fed tilføjelse. :)
Af Stieglitz
Okay.. det lyder til gengæld ret genialt!
Ja altså nu hælder jeg nok mest til samsung skærmen.. Især nu når jeg har set den med mine egne øjne.. Kiggede også på CS6005, den var der også virkelig et pænt billede på, men den skulle der jo være enormt meget input lag på..

Men kunne være rart at høre fra nogen der havde en LG 950N enten PK eller PX, for at få lidt mere at vide om den, mht til retention og input lag..
Af Mysen
Stieglitz skrev:Okay.. det lyder til gengæld ret genialt!
Ja altså nu hælder jeg nok mest til samsung skærmen.. Især nu når jeg har set den med mine egne øjne.. Kiggede også på CS6005, den var der også virkelig et pænt billede på, men den skulle der jo være enormt meget input lag på..

Men kunne være rart at høre fra nogen der havde en LG 950N enten PK eller PX, for at få lidt mere at vide om den, mht til retention og input lag..
Søg i forumet, der er masser af brugererfaringer af PK950n. Kig evt på brugeren Colt. Han har et PK950n han taler godt om, og han er ellers en af dem, der sender en masse fjernsyn retur, fordi der er clouding, buzz eller pixelfejl.
Af lennon
Stieglitz skrev:Har læst lidt rundt omkring på forum, blandt andet testen af PK950.. Men du skriver i en anden tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... t=50px950n

Noget om "Buzz" hvad er det?
Buzz er en højfrekvent summen som alle plasma vist har i en eller anden grad . Nogle modeller er værre end andre, - og nogle brugere er ekstremt følsomme overfor det . Personligt kan jeg ikke høre det .

Mht PK950 er jeg blevet temmelig forvirret , efter at ha researchet nogle test på den . Flatpanels er meget begejstret, og det samme er AVforums for varianten PX950. Egenligt meget enkelt, da PX950 er identisk med PK950 - bare med 3D . MEN ! ! - AVforums har så tidligere testet PK950, og den er de altså ikke nær så begejstert for .
ØHhh . . ?? ! Hvor rangerer PK/PX950 egentlig. Og er der eventuelt forskel på 50" og 60" udgaven ligesom der er på Sammy 7705 i 50" og 63" udgaven ?
Af Stieglitz
Mht PK950 er jeg blevet temmelig forvirret , efter at ha researchet nogle test på den . Flatpanels er meget begejstret, og det samme er AVforums for varianten PX950. Egenligt meget enkelt, da PX950 er identisk med PK950 - bare med 3D . MEN ! ! - AVforums har så tidligere testet PK950, og den er de altså ikke nær så begejstert for .
ØHhh . . ?? ! Hvor rangerer PK/PX950 egentlig. Og er der eventuelt forskel på 50" og 60" udgaven ligesom der er på Sammy 7705 i 50" og 63" udgaven ?
Okay tak for info!

Ja det er også det der undre mig lidt. :s
Af Mysen
Hvor stor en forskel, der er, er måske lidt svært at overskue, med mindre de kommer heads up. Det er bare ikke det samme tv med eller uden 3D.
3D kræver jo et helt andet panel, måske endda med en anden og hurtigere fosfor og en hurtigere processor.. PK950n er måske lidt middelmådig på avforums på baggrund af, at man kan få PK350n til flere tusinde under, selv om det bare er en skrabet version af det samme tv. Jeg tror forskellen er større mellem PK950 og PX950 end forskellen mellem PK350 helt op til PK950.
Af lennon
Mysen skrev:Hvor stor en forskel, der er, er måske lidt svært at overskue, med mindre de kommer heads up. Det er bare ikke det samme tv med eller uden 3D.
3D kræver jo et helt andet panel, måske endda med en anden og hurtigere fosfor og en hurtigere processor.. PK950n er måske lidt middelmådig på avforums på baggrund af, at man kan få PK350n til flere tusinde under, selv om det bare er en skrabet version af det samme tv. Jeg tror forskellen er større mellem PK950 og PX950 end forskellen mellem PK350 helt op til PK950.
Det gir selvfølgelig mening . Interesserede mig primært for 50PX950 til en kammerat . Men har i mellemtiden rodet mig selv ud i et godt tilbud på en 60" . I virkeligheden lidt for stort , men . . O_O Ved godt at den ikke matcher den hunde-dyre 65"PanaVT20 (55"VT30 !) -men måske er jævnbyrdig m 63"SamC7705 . Ville dog gerne ha optagefunktion og lige krympe den til 55" osv osv . En attraktiv pris stresser og forvirrer sgu altid ens dømmekraft - og nattesøvn !:(
Af Mysen
Tjah. Vi er desværre et lille år ude i fremtiden, hvis man skal vente på, at en 55" topmodel fra Panasonic kan købes til gode penge.
Jeg valgte Samsung pga. tykkelsen (hvilket var en forudsætning for at min bedre halvdel bar enig i, at vi trængte til nyt). Og så blev det plasma på bagrund af B855 testen og min fars B7050, der lider frygteligt meget af backlight bleeding. PX950n er spejlblank på fronten, og det var jeg lidt bange for, ville blive et problem.
PVR betyder også meget for mig. Jeg har altid mulighed for lige at sætte noget tv på til min datter, hvis jeg har brug for fred til at lave mad eller lign. Hvis jeg ikke havde pvr, ville jeg nok ikke optage tv særlig tit. Det er sq bare lidt nemmere, når man kan trykke på optageknappen, uden at skulle starte en maskine mere op.
Samsungs C7705 virker som et kup med alle de features og gode anmeldelser, men jeg kan godt forstå mange holder sig tilbage, når man kigger på de mange fejlmeldinger. Jeg købte bare tidligt, og handlede derfor skødesløst, da folk ikke på dette tidspunkt havde dårlige tilbagemeldinger.

Jeg var så heldigvis en af dem, der fik et godt tv.

Men lur mig om der ikke også er fejl på PX950n's modeller. Den har bare ikke solgt lige så godt som C7705. I hvert fald ikke blandt flatpanels brugere. Det er måske ikke samme fejlrate, men man kan næppe være sikker på, at retention og buzz ikke vil være for voldsomt på denne model også.
Af Stieglitz
Tja tror som almindelig dødelig at jeg godt kan leve med den samsung der.. Kan godt lide alle de der ekstra features med optage funktion og at man kan gå på nettet med den, og så er 3D da et sjovt ekstra feature.. Ikke at jeg vil bruge det særlig meget, men stadigvæk fint at have det. Også selvom der skulle være en smule crosstalk på den..
Af lennon
Jeg er ikke ubetinget modstander af Samsung, men fornemmer som så mange andre, at det er lidt af et lotteri.Og så stinker deres håndtering af kunderne med buzz problemet på 58B855 sidste år.Nok om det . .

Vil gerne over 50", men 63 " er ganske enkelt FOR STOR . Og jeg får ikke de helt store problemer med reflektioner, så den vej rundt er PX950 sikkert OK.Er forøvrigt som udgangspunkt lidt ligeglad m 3D, men vil godt gi merprisen for at få et lidt bedre TV. Det var selvfølgeligt også fristende at vente på PanaVT30 i 55" , men den skal atlså være noget ekstraordinær hvis jeg skal smide 25k . Med det uro der er på markedet synes jeg at min absolutte smertegrænse ligger omkring de 15k . Så må man jo lissom derfra prioritere kvalitet og størrelse . . .
Af Stieglitz
Okay.. Hmm på trods af det har C7005 jo alligevel fået en award og kommet på andbefalingslisten. :)
Af lennon
Stieglitz skrev:Okay.. Hmm på trods af det har C7005 jo alligevel fået en award og kommet på andbefalingslisten. :)
Et velfungerende C7705 er et glimrende TV til en meget fordelagtig pris.
Af Stieglitz
Jamen vil det sige at det lidt er som i et lotteri med de C7005? Altså man kan risikere og få fat i et "mandags" tv?