Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Crax skrev: Så længe du er klar over at det ikke bliver til en MKV fil ved at omdøbe den til endelsen .mkv - det er jo lidt misvisende at du i dit oprindelige indlæg nævner, at du mener MKV i TV'et er ringe, når du i virkeligheden fodrer TV'et med en MP4 fil :)
Jeg har aldrig forsøgt at misvise nogen. Jeg har heller ikke forsøgt at kalde det et ringe tv, det virker jo fint med hdmi og en ekstern afspiller.
Jeg søgte blot hjælp, og beklager da også at jeg glemte at nævne at det oprindeligt er en mp4 fil, men jeg følte ikke det betød noget. Tv'et understøtter trods alt mp4, men åbenbart ikke særlig godt.

Edit: Jeg vil forsøge at konvertere til mkv filer engang, og så må vi se om det stadig driller. Det skulle det ikke så gerne, i hvert fald ikke via en usb harddisk.
Af tobj
Et tip til at finde ud af om den dårlige kvalitet skyldes video filen eller om den DLNA server man benytter (f.eks. Windows Media Player), transcoder filmen, er at kopiere filmen på en USB disk og koble denne disk direkte til Samsung TV'et.
Mange DLNA servere transcoder automatisk video filer til divx formatet og sender dette videre. Dette giver næsten altid tab af kvalitet og kan sagtens resultere i den nævnte artifacts.
Ved at bruge en USB disk er du sikker på at det kun er TV'et egen dekoder der er i spil, og heller ikke netværksproblemer spiller ind.

Jeg har endnu ikke oplevet en mkv film som mit C8705 ikke kunne afspille, og uden artifacts vel at mærke.

Jeg bruger selv Samsung PC Share Manager på min desktop og laptop, og har sat MediaTomb UPnP server op på min NAS.
WMP er, efter mine egne erfaringer, jævnt dårlig til alt andet en Microsofts egne formater.
Af Mysen
Så virker det endelig... Ægte, oprindelige mkv filer viser den fint trådløst, og .srt virker også. Ikke alle .srt virker med alle film, men de der virker i wma virker også på PS50c7705, så det er i hvert fald ikke fjernsynets skyld :)

Nogen, der ved hvordan man indstiller 24p på dlna?
Af BigAl
Aaahhh, jeg er ved at få spat. Jeg kan simpelthen ikke få den til at vise tekster. Jeg har nogle mkv filer hvor den gerne vil vise tekster som er inden i mkv filen, og andre vil den ikke.
Så har jeg prøvet at hive teksterne ud af mkv filen med MKVtools, men den vil stadig ikke vise underteksterne, selvom de hedder nøjagtigt det samme som filmen.
Jeg er MAC bruger skal lige siges, og DLNA programmet jeg bruger hedder TVMOBIli.

Hvad kan være galt ?
Af BigAl
Fik endelig løst mit problem. Skulle bar hente nyeste version af TVMOBIli og nu spiller det max med både billede,lyd og tekster. Cooooool !!
Af leon2008
Lyder som om I har helt styr på det.

jeg skal bare lige høre om det er muligt at installere en DNLA client der understøtter mkv formatet f.eks. TVMOBII og så afstpille det på en panasonic G20 der som alle ved ikke i sig selv understøtter mkv formatet. Jeg tænker på om det DLNA clienten laver det om til et standard format som kan læses af G20'eren efter den har været igennem DLNA clienten?
Af Helmø
Hej

Prøver lige at åbne dette emne igen - jeg har lidt problemer :((

Jeg har nu lavet en mkv fil med MakeMKV som blev anbefalet tidligere i tråden. Jeg lavede den på en almindelig ISO fil (Mpeg2 og DD 3/2+1). Den får lavet mkv filen - jeg kopierer filen til "C:\Users\Public\Videos" på min Win 7 - men den dukker ikke op i DNLA menuen :(( Hvad gør jeg galt?

Har et LE40C755 som har kablet forbindelse til Routeren samt en kablet forbindelse fra Win 7 maskinen til Routeren.

(Fjernsynet kan godt se en AVI fil som ligger ved siden af MKV filen)
Af becker1337
Panasonics indbyggede medieafspiller er elendig, du er bedre tjent med, at tilkoble en medieafspiller, laptop eller lignende.

Jeg har bygget et mediecenter for 2300,- Det er helt lydløst og super lækkert, men du kan også benytte en nas eller en billig wd live :)
Af Helmø
@becker1337: Det er et samsung fjernsyn jeg har. Og jeg har koblet en Win7 maskine til - det var netop for at undgå at skulle vælge noget med musen at jeg synes det var smart bare at kunne vælge det direkte via fjernsynets DNLA funktion...

Kan sagtens vise en ISO fil (og MKV) via VLC player direkte fra Windows...
Af Mysen
MKV er ikke et kendt format som standard af Windows Media Player. Derfor bliver den ikke delt til dit netværk, selv om den er i delemappen.

Du kan godt løse problemet i WMA, men det nemmeste er at hente PC Share Manager, og så streame via den.
Af Helmø
Tak - PC Share Manager løste problemet. Der fungerer totalt godt nu.

Har kun et problem: hvordan vælger jeg hvilket lydspor der skal afspilles i mkv filen?

(Det fungerer derudover ikke optimalt når man skal spole - det tager temmeligt lang tid!!! Fedt at den dog huske sidste position ved tryk på "c")
Af Mysen
Hehe, du fanger alle fejlene nu.
Man kan IKKE skifte lydspor. Jeg fjerner de forkerte lydspor vha. et program. Upraktisk, men der er langt til VLC players funktionalitet.

Spoling har noget med netværkshastigheden at gøre. Der kommer til at gå lang tid, inden man kan det over dlna. Med en USB harddisk kan den dog godt lade sig gøre.
Af Helmø
Mysen skrev:Man kan IKKE skifte lydspor. Jeg fjerner de forkerte lydspor vha. et program.
Hvilket program bruger du - makeMKV som jeg hentede forleden synes ikke at kunne gøre det...
Mysen skrev:Spoling har noget med netværkshastigheden at gøre. Der kommer til at gå lang tid, inden man kan det over dlna. Med en USB harddisk kan den dog godt lade sig gøre.
Hmm... Kan ikke forstå at det har noget med netværkshastighed at gøre?!? Den kan jo godt spole frem til det sted man sidst var i filmen - det tager et split-sekund??? Undrer mig bare over at den kun kan spole frem med 5-10 sek - rent netværkshastigheds-mæssigt burde der vel ikke være noget problem i at spole ferm i 1, 5 eller 10 min intervaller???
Af Mysen
Du kan holde pil-til-højre-tasten inde. Det øger farten, da den springer i 20 sekunders-intervaller, og intervallerne skifter hurtigere. Jeg tror dog du modtager mange pauser på denne måde, når det er trådløst. Måske lidt færre, hvis det er kablet.